סוער בנגב: וארן, גאנם וקרישטול חתמו בהפועל באר שבע

אנתוני וארן
אנתוני וארן | הפועל "תדיראן" באר שבע

הקבוצה של אבוקסיס עברה מתיחת פנים בסגל. הצרפתי הצטרף, חלוץ רעננה מגיע בתמורה ל-2.35 מיליון שקלים, מרין הושאל לאשדוד עד תום העונה. עקב הקריאות הגזעניות נגד ק"ש: הקבוצה ספגה רדיוס וקנס

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע הייתה אחת הקבוצות הפעילות ביותר בחלון ההעברות ועברה מתיחת פנים רצינית בסגל הקבוצה. הקבוצה נפרדה מהקשר חנן ממן שחתם בבית"ר ירושלים וכן מהקשר הקוסטה-ריקני ג'ימי מרין שהושאל למ.ס אשדוד עד לסיום העונה וצירפה לא פחות מארבעה שחקנים: חלוץ בית"ר ירושלים אנתוני וארן, חלוץ הפועל רעננה קייס גאנם, השוער ירדן קרישטול הגיע מעירוני טבריה בליגה א' צפון כדי למלא את מקומו של ארנסטס שטקוס, וגם הקשר הזר אלטון אקולטסה השלים את העברתו.

בבירת הנגב רצו לנצל את העניין של בית"ר בקשר חנן ממן שלא נכלל בסגל למשחק נגד מכבי נתניה, כדי לקדם עסקת חליפין בנוגע לחלוץ הצרפתי. וארן שכבש ארבעה שערים העונה בליגת העל, הבין שהוא לא נמצא בתכניות של רוני לוי לאחר צירופו של אלירן עטר והסכים לעזוב בלב כבד. החלוץ עבר את הבדיקות הרפואיות והצטרף רשמית לקבוצה לאחר שהושלמה העברתו של ממן.

לאחר משא ומתן אינטנסיבי עם הפועל רעננה, גם החלוץ קייס גאנם עבר לבירת הנגב. העסקה כמעט התפוצצה לאחר הפציעה של סוריאנו, אולם הצדדים הגיעו לעמק השווה לאחר מספר הצעות נגדיות שהגישו שני הצדדים. על פי מתווה העסקה המסתמן: באר שבע רכשה 50 אחוז מהכרטיס תמורת 2.35 מיליון שקל, ושאר האחוזים בכרטיס יישארו בידי החלוץ עצמו ועירוני רמת השרון.  החלוץ, שהתקשה לשחזר את יכולתו מהעונה שעברה, יקבל חוזה לשנתיים וחצי עם אופציה לשנתיים נוספות בשכר של 150 אלף דולר נטו לעונה בסיס ונקודות לא כולל מענקים.

וארן, לצידם של שחקני הרכש החדשים בבאר שבע (זאב דיקמן)


 

מנגד, הקשר הקוסטה ריקני ג'ימי מרין, שלא הרשים העונה בבירת הנגב, עשה את דרכו בהשאלה עד לתום העונה למ.ס אשדוד. עזיבתו של הקשר פתרה בעיה קשה לבאר שבע לאור מספר הזרים הגבוה של הקבוצה. כזכור, באר שבע החתימה אתמול את הקשר הפורטוגלי דוד סימאו עד לסיום העונה ובמקביל סיכמה גם עם הקשר ההולנדי אלטון אקולטסה. כעת מכסת הזרים של הקבוצה עומדת על שישה ואין צורך בהקפאתו של השוער ארנסטס שטקוס ששבר את ידו במהלך האימון בתחילת השבוע.

 
 
עוד בבאר שבע, בעקבות תקרית הנהמות במשחק מול עירוני קריית שמונה, אשר נעצר לכחמש דקות, הקבוצה ספגה היום עונש קשה מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. הקבוצה נענשה משחק רדיוס בפועל (המשחק מול הפועל כפר סבא שייערך בעוד כשבועיים וחצי) ועוד משחק רדיוס על תנאי. בנוסף, הוטל על המועדון קנס כספי של 20,000 ש"ח. באר שבע בודקת אופציות למגרשים חלופיים כאשר על הפרק אצטדיון טדי, אצטדיון בלומפילד או המגרש בנתניה.

כזכור, לפני כשבוע באר שבע עמדה לדין בחשד לנהמות גזעניות אל עבר יונס מלדה, שחקנה של מכבי נתניה, לפני משחק הגביע בין הקבוצות לפני כשלושה שבועות. הדיין נעם ליובין החליט להעניש את באר שבע בקנס כספי בסך 15 אלף שקלים ועונש רדיוס על תנאי או לחילופין משחק ביתי ללא קהל.

 


קייס גאנם לצידו של ירדן קרישטול באימון הבכורה בב"ש (זאב דיקמן)

ומלבד כל הטירוף של היום האחרון של חלון ההעברות, היה לב"ש גם משחק אתמול (רביעי). חניכיו של יוסי אבוקסיס נפרדו בתיקו 1:1 עם מכבי נתניה בחוץ, בתיקו השלישי ברציפות של הקבוצה. הבלם מיגל ויטור, שכמעט וכבש שער ניצחון בתוספת כשכדור שלו פגע בקורה, סיפר בסיום: "שיחקנו די טוב, היו לנו הזדמנויות לנצח, אך לרוע המזל לא הצלחנו לנצל את ההזדמנויות שלנו. אפילו אני הגעתי במהלך המשחק לשלוש הזדמנויות. אם אני משווה את המשחק הזה למשחק הגביע מול נתניה, הפעם שיחקנו טוב יותר. נמשיך לעבוד קשה ונצטרך להיות יותר מדויקים להבא".
 
שיתוף הפעולה המחודש שלו במרכז ההגנה עם שיר צדק: "אני מכיר אותו מצוין, שיחקנו יחד כבר בעבר. הוא עשה עבודה טובה וחזר לעצמו אחרי שהיה מזל רע. אני שמח שהוא חזר לשחק עם הקבוצה".

חלון ההעברות: "זה טבעי שהרבה קבוצות מבצעות שינויים. ברור שהיינו צריכים כמה שחקנים חדשים כי היו לא הרבה פציעות והמאמן נאלץ להציב מספר שחקני נוער על הספסל. אני מקווה שהשחקנים שמצטרפים ישתלבו במהירות בקבוצה כדי שיעזרו לנו בהמשך העונה".


מיגל ויטור (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי