איביץ': "כבוד בשבילנו שזהבי איתנו", שוינפלד חתם בקבוצה חדשה

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | אודי ציטיאט

מאמן מכבי ת"א התייחס לכוכב שמתאמן איתם בעקבות נגיף הקורונה בסין, ריקן: "נוכחותו נותנת הרבה". פרץ עשוי להיכלל בסגל נגד ק"ש (ראשון, 20:00 בספורט4). צפו בשחקן גוואנגז'ו באימון. האמריקאי הצטרף למינסוטה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תכננה לערוך היום (רביעי) משחק אימון נגד קבוצת הנוער של המועדון במטרה לתת דקות משחק לקשר דור פרץ שחזר מפציעה ולבחון את כושרו, אך בשל העובדה שלקבוצת הנוער נקבע משחק השלמה מול עירוני קריית שמונה – המשחק בוטל. כעת המאמן ולדימיר איביץ' יצטרך להחליט האם הקשר, שהחלים מהפציעה אחרי תקופת שיקום ארוכה, ייכלל בסגל ביום ראשון נגד קריית שמונה (20:00, ישיר בספורט4). בינתיים, ארון שוינפלד, שעזב את הקבוצה בחלון ההעברות של ינואר, הצטרף למינסוטה יונייטד מה-MLS.

אז משחק אימון נגד קבוצת הנוער בוטל ובמקום זה ערכה מכבי תל אביב אימון נוסף ולפניו התייצב איביץ' למסיבת עיתונאים לקראת המשחק. "קריית שמונה קבוצה שנלחמת על חייה ואנחנו יודעים כמה קשה לשחק נגד קבוצה שנלחמת כדי להישאר בליגה. זה לא יהיה קל, משחק קשה כמו כל משחק אחר ואנחנו מתכוננים אליו השבוע במטרה לנצח, כמו בכל משחק", אמר איביץ' על היריבה הבאה.

על דור פרץ אמר איביץ': "עודכנתי על ידי הצוות הרפואי שאנחנו יכולים להשתמש בו כבר מהמשחק הבא. אם הוא יהיה בסגל או לא זו שאלה אחרת, אבל הוא בכושר טוב, עובד איתנו כבר חודש וכולם שמחים שהוא חזר כי הוא שחקן חשוב לכולנו. אנחנו יכולים להשתמש בו".



דור פרץ. המאמן והצוות הרפואי יחליטו האם ייכלל בסגל (אריאל שלום)

על מכבי חיפה: "אני יכול לדבר רק על הקבוצה שלי, כי אנחנו מכבי תל אביב ואנחנו רוצים לחשוב רק על עצמנו. אין שום משחק קל בליגה, לא משנה מול מי אתה משחק. אתה יכול לפגוש קבוצה במקום האחרון וקבוצה שבמקום השני או השלישי ועדיין אתה חייב להילחם, לשמור על ריכוז עד השנייה האחרונה ולהיות טוב יותר בשביל לנצח. אם יש אנשים שחושבים שיש לנו משחקים קלים, אז הם טועים בגדול – וזו טעות שגם יכולה לבלבל את השחקנים וזו בדיוק הבעיה. השחקנים שלי יודעים שכל משחק הוא קשה וחשוב ולא משנה מתי. אני מאמין שהם יודעים שגם המשחקים ביניהם באימונים צריכים להיות ברמה גבוהה".

כידוע, הקשר ערן זהבי ממשיך להתאמן עם הקבוצה, לפחות עד יציאתו למחנה האימונים של גוואנגז'ו שתוכנן בתחילת חודש מרץ בדובאי. הליגה הסינית אמורה להיפתח במרץ, אך אתמול (שלישי) נודע כי לאור מצב החירום במדינה והתפשטות נגיף הקורונה – עונת הכדורגל אף עשויה להתבטל.

איביץ' אמר צירוף ערן זהבי לאימונים: "זה כבוד בשבילנו לארח אותו ולאפשר לו לעבוד איתנו. הוא היה שחקן מכבי בעבר, אחד שנתן המון למועדון ואנחנו שמחים שהוא כאן איתנו ושאנחנו יכולים לעזור לו לשמור על כושר וגם לאפשר לו להתאמן לקראת משחקי הנבחרת. הוא שחקן חשוב שיכול לדחוף את השחקנים קדימה לעבודה קשה ולהצלחה. אני כאן שנה וחצי ונכון שלא עבדתי עם זהבי, אבל אני זוכר ששוחחתי עם מאמן עבר של מכבי, עם סלבישה יוקאנוביץ', והוא אמר לי שהיה לו חלוץ שהכריע את כל המשחקים. זה סיפור שזכרתי, אבל אחר כך שמעתי על ערן לא רק מסלבישה – אלא מכולם. בכדורגל שום דבר לא קורה במקרה, אם אתה עובד קשה אז אתה יכול להצליח והוא הדוגמה הכי טובה לכך".

אם יש אפשרות שזהבי יחזור למכבי כשחקן מן המניין: "אני לא יודע דבר. אנחנו נמשיך לעבוד עד היום האחרון של העונה ואנחנו לא חושבים על דברים כאלה, רק מאחלים לו בהצלחה ושמחים שהוא איתנו. כולם יודעים איזה שחקן איכותי הוא, אבל אני מפוקס בעבודה שלי ובשחקנים שיש לי בסגל במטרה לשפר אותם, את הקבוצה ולעמוד במטרות של מכבי ת"א לעונה".


זהבי. איביץ' "לא יודע דבר" על חזרה אפשרית שלו (עדי אבישי)

שינוי עמדה ליונתן כהן: "הוא יודע מה העמדה שלו. במשחקים נגד בית"ר, הפועל ב"ש והפועל חיפה היינו קבוצה דומיננטית שהגיעה לה יותר (מתוצאות תיקו, ר.ב). נגד בית"ר אולי היה משחק של 50-50, אנחנו החמצנו שני מצבים ואני לא זוכר שהם החמיצו, אבל בכדורגל ככה זה. יצרנו המון מצבים נגד ב"ש והפועל חיפה ואמרתי המון פעמים שהבעיה היא לא כשאתה מחמיץ, אלא כשאתה לא יוצר.

לצדו של איביץ' במסיבת העיתונאים ישב הקשר אבי ריקן שהתייחס לפער שש הנקודות בפסגה ממכבי חיפה: "יש לנו משחק לא קל ביום ראשון, כמו כל משחק בליגה, ואנחנו רוצים לחזור לנצח. נעשה את המקסימום כדי לקחת את שלוש הנקודות בלי קשר למשחקים אחרים, תוצאות אחרות וקבוצות אחרות. גם לא חושב שיש קשר לתקופה של העונה לכך שאיבדנו החודש נקודות – אנחנו כמובן לא רוצים שזה יקרה לנו בעתיד, תלויים בעצמנו ורוצים שזה יישאר ככה עד סוף העונה. הסגל שלנו טוב, בריא, השחקנים בכושר טוב ואנחנו בסך הכל רוצים לנצח".

אם יש קשר בין ה-3:4 על מכבי חיפה בסמי עופר לירידה ביכולת: "לא חושב. זה היה משחק שהשגנו בו שלוש נקודות כמו במשחקים אחרים. רצינו לנצח גם את המשחקים שבהם בסופו של דבר סיימנו בתיקו, אנחנו מתכוננים לכל משחק בהתאם ומיד אחרי משחק כבר מתכוננים לבא אחריו. לא רואה קשר ישיר".


העובדה שהקבוצה ממעטת לנצל מצבים ולהבקיע:
"קשה מאוד להסביר למה הכדורים לא נכנסים. לפעמים זה חוסר מזל, לפעמים יכולת טובה של הצד השני. אני כל הזמן שומע שאנחנו שולטים במשחק, אבל שליטה צריכה לבוא לידי ביטוי בשערים ואני בטוח שאם היינו כובשים יותר גם לא היינו מאבדים נקודות. השליטה אומרת שאנחנו עושים את הדברים הנכון, אבל יש תקופות טובות יותר וטובות פחות מול השער. אנחנו עובדים קשה בניסיון לשפר את זה וברגע שנביא את השליטה לידי ביטוי עם שערים, יהיה לנו יותר קל. ברוב שלבי המשחק היריב לא מגיע נגדנו למצבים וברור שזה קשה לשמור על שליטה טוטאלית במשך 90 דקות, אבל משתדלים שזה יקרה כמה שיותר – אם נוכל לשלוט לכל אורך המשחק, זה יהיה טוב".


ריקן. "עושים את הדברים נכון" (מאור אלקסלסי)

חלון ינואר בו לא הצטרף אף שחקן: "היו לנו כמה מהלכים, אבל זה היה בלתי אפשרי ונפל ברגע האחרון. אם אתם שואלים אותי כרגע על רכש? אני מסכים שזה חשוב אם אתה יכול לצרף שחקן שישפר אותך ויהיה חיובי לקבוצה, אבל אני המאמן ומהיום הראשון שהגעתי אני יודע מה הסיטואציה (עם הפייר-פליי, ר.ב) ומנסה לעשות את המיטב עם השחקנים שלי כדי לעמוד במטרות המועדון".

על אלירן עטר: "הייתה לנו תקופה טובה עם אלירן, הוא חבר שבחר בדרך אחרת ואנחנו מאחלים לו בהצלחה".


חזרת ערן זהבי לאימונים:
 "תמיד כיף לראות אותו ובטח שלהתאמן איתו, אני גם בטוח שהוא ירים את רמת האימונים שהם גם ככה גבוהים. אם הוא מצליח לעמוד בקצב? הוא דוחף אותנו למעלה. חד משמעית שגם מכבי וגם ערן יכולים לצאת מורווחים מהסיטואציה. הנוכחות שלו נותנת הרבה, הרווחנו".

מי שבוודאות ישוב לא רק לסגל אלא גם להרכב הראשון הוא הקשר דן גלזר, שהחמיץ את התיקו 1:1 נגד הפועל חיפה בשל כרטיסים צהובים. עדיין לא ברור מי משחקני הקישור יאבד את מקומו. מעבר לכך, אילון אלמוג עשוי לבוא בחשבון בחלק הקדמי. כשנותרו שלושה משחקים לקראת הפלייאוף, הצהובים מובילים בפער שש נקודות על מכבי חיפה השנייה בטבלה.


ערן זהבי במדי מכבי תל אביב (האתר הרשמי)

(מכבי תל אביב)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי