נשאר בהפועל ב"ש: מאור מליקסון מצטרף לצוות המקצועי

מאור מליקסון
מאור מליקסון | הפועל באר שבע

כחודש וחצי לאחר שנאלץ לפרוש מכדורגל, הקשר סיכם על הישארותו במועדון כחלק ממאמני קבוצת הנוער וגורם מסייע לאבוקסיס בקבוצה הבוגרת: "שמח שניתנה לי הזכות להמשיך לעשות את מה שאני מאמין בו"

(גודל טקסט)

כחודש וחצי לאחר שהודיע על פרישה מכדורגל בגיל 35, מאור מליקסון והפועל באר שבע הודיעו על הישארותו במועדון כחלק מהצוות המקצועי. 

בשבוע שעבר נפגש מליקסון עם הנהלת הפועל באר שבע והצדדים סיכמו על הצטרפותו לצוות המקצועי במחלקת הנוער וכגורם מסייע בצוות הקבוצה הבוגרת. בין תפקידיו של מליקסון יהיה לעקוב אחר המושאלים ולשמור איתם על קשר רציף, מעקב וניתוח ביצועי שחקני הקבוצה הבוגרת על פי דרישת המאמן יוסי אבוקסיס ומעקב וחניכה מקצועית ומנטלית לחניכים המצטיינים של האקדמיה לכדורגל.

מיד עם פרישתו של מאור מליקסון התקבלה החלטה בהנהלה להשאירו במערכת בתפקיד מקצועי, אולם ימים ספורים לאחר מכן, בעקבות ההפסד להפועל תל אביב, הוחלט על זעזוע בצוות המקצועי כאשר ברק בכר, אחד מהאנשים שהיו הכי קרובים למליקסון, עזב את המועדון. בהנהלה הוחלט לחכות עם ההחלטה כדי לאפשר למאמן החדש, יוסי אבוקסיס, לגבש את הצוות שיעבוד איתו בקבוצה.


מליקסון ביום הפרישה. מצטרף לצוות המקצועי (דני מרון)

לאחר הסיכום אמרה הבעלים אלונה ברקת: "אני מברכת את מאור בברכת הצלחה בתפקידו החדש. אני שמחה שאישיות כמו מאור, שהיא נכס לכדורגל הישראלי, ממשיכה ללוות אותנו ולקדם שחקנים צעירים, שזה מה שמאור מאמין בו". 

מאור מליקסון הוסיף: "אני מודה לאלונה ואסי על שיתוף הפעולה והרצון לבנות מעטפת מקצועית, שתהווה גשר בין מחלקת הנוער למחלקה הבוגרת. אני שמח שניתנה לי הזכות להמשיך לעשות את מה שאני מאמין בו במועדון אותו אני כל כך אוהב".

במקביל, מליקסון שומר גם על כושר משחק במדי קבוצת הוותיקים של באר שבע, שם הוא משתף פעולה בין השאר עם מנהל קבוצת הבוגרים, אביתר אילוז, הקפטן המיתולוגי של באר שבע, סתיו אלימלך ומאמנה של הפועל רעננה, ניסו אביטן. במקביל להחלטה על תפקידו החדש של מליקסון, בהנהלה מתכוונים גם לערוך לו אירוע פרידה מול האוהדים באחד ממשחקי הבית הקרובים, כאשר מליקסון אף עשוי לעלות למספר דקות בסיום המשחק.


מליקסון וברקת. גם טקס ייערך לכבודו בקרוב (דני מרון)

אבוקסיס וגולדברג מסכמים את הניצחון על בני יהודה
לפעמים בכדורגל צריך קצת מזל כדי לנצח משחקים ששום דבר לא הולך בהם, וזה כנראה מה שקרה להפועל באר שבע ויוסי אבוקסיס, שחזרו מבלומפילד אמש (שבת) עם שלוש נקודות יקרות על חשבון האקסית שלו. האדומים לא הסתירו את העובדה כי מבחינה התקפית היה זה משחק חלש מאוד של הקבוצה, אולם בשורה התחתונה קבוצתו של אבוקסיס רושמת ניצחון ליגה שני ברציפות שמקרב אותה באופן זמני למרחק שתי נקודות בלבד מבית"ר ירושלים והמקום השלישי.
 

לדבריו של יוסי אבוקסיס, שפגש את בני יהודה לראשונה מאז שעזב לבאר שבע לפני כחודש וחצי, זה לא היה 'סתם' משחק: "האמת שזה לא היה משחק רגיל. יש לי חברים טובים בבני יהודה. עברתי דרך מאוד יפה בקבוצה הזו בשנתיים וחצי האחרונות. אבל כשמתחיל המשחק אתה מרוכז בקבוצה שלך ואני שמח שניצחנו".
 

באשר ליכולת החלשה שהפגינה קבוצתו הוסיף אבוקסיס לאחר המשחק: "אין מה להסתיר, היכולת לא הייתה טובה. אבל משחקים כאלה אתה יכול גם להפסיד או לסיים ב-0:0. היינו היום מאורגנים לאורך כל המשחק וקבוצת כדורגל טובה זו קבוצה מאורגנת ומסודרת, גם במצב של 0:0 להמשיך לשחק בצורה מסודרת ולא להיות חשופים מאחור. למרות שהיינו בהרכב מאוד התקפי בסוף, עדיין היינו מאורגנים מאחור. אנחנו שלטנו במשחק. זה שבני יהודה שיחקו עם שלושה בלמים וסגרו אותנו בצדק מבחינתם, זה בא על חשבון משחק ההתקפה שלהם. זה מה שהוביל לכך ששלטנו יותר במשחק והיו לנו אחוזי החזקת כדור גבוהים יותר. לא הגענו להרבה מצבים אבל השגנו ניצחון של אופי. בני יהודה שיחקו יותר הגנתי וזו זכותם. כשבאה קבוצה וסוגרת, אתה צריך לפצח את זה, אם זה על ידי יכולת גבוהה בחלק הקדמי או על ידי מצב נייח ואת המשחק הזה ניצחנו בזכות מצב נייח. הרבה מאוד קבוצות גדולות מביאות לפעמים ניצחונות בזכות נחישות, אופי וניצול מצבים נייחים. מצד שני, שמרנו על רשת נקייה וזה לא פחות חשוב".


אבוקסיס. התרגש לפגוש את בני יהודה (דני מרון)
 

המגן השמאלי, שון גולדברג הוסיף: "זה היה ניצחון קשה. משחק לא קל בכלל. בני יהודה קבוצה מצוינת. אני מאוד שמח שיצאנו מהמשחק הזה עם שלוש נקודות. אמנם לא הצגנו כדורגל יפה לעין, אבל הראנו המון אופי וזה דבר מאוד חשוב בקבוצת כדורגל, את הפן הזה הצלחנו להראות. נעשה הכל על מנת שנמשיך להשתפר, אבל אני שמח שעשינו את זה עם שלוש נקודות ביד".
 

בשל הפציעה של המגן הימני, בן ביטון במהלך המחצית הראשונה והעבודה כי המגן הימני הנוסף של הקבוצה, אור דדיה מורחק, זכר לכרטיס האדום שספג במשחק מול נס ציונה, גולדברג נאלץ לתפקד במשך דקות ארוכות כמגן ימני. "כבר יצא לי לשחק בעמדה הזו בעבר. גם בתקופה שלי בני יהודה שיחקתי בעמדה הזו מספר פעמים וגם בבית"ר ירושלים יצא לי לשחק פעם אחת כמגן ימני. אני מכיר את התפקיד הזה בסך הכל. בכל תפקיד שישימו אותי אני יעשה את המקסימום", אמר השחקן.

באשר למטרות של הקבוצה לטווח הארוך הוסיף גולדברג: "אנחנו מסתכלים ממשחק למשחק ומאוד חשוב לנו להשתפר. הגיעו בינתיים שחקנים חדשים שהשתלבו בצורה נהדרת. אנחנו לא צריכים להסתכל רחוק מדי. אנחנו כמובן שואפים להגיע הכי רחוק שאפשר, אבל נתמקד במשחק הבא, נרצה להמשיך להשתפר ולאגור עוד נקודות".


גולדברג: "זה היה ניצחון קשה" (אודי צטיאט)
 

ברגע האחרון אבוקסיס התבשר כי הוא יאלץ להסתדר ללא שני חלוצים: נייג'ל האסלביינק שקיבל אישור לטוס למולדתו עקב עניינים אישיים ואנתוני וארן שסבל מכאבים בקרסול עקב תנועה לא נכונה באימון המסכם. אולם, בשל מסע הרכש של הקבוצה בחלון העברות האחרון, אבוקסיס שלף מהספסל את קייס גאנם שערך הופעת בכורה במדי הקבוצה. מי שיאלץ להמתין מחזור נוסף בטרם ישחק לראשונה במדי באר שבע הוא הקשר הפורטוגלי, דויד סימאו. התכנון היה לשלב במהלך המחצית השנייה את סימאו על מנת שיצבור דקות משחק, אולם החילוף הכפוי בהגנה עקב פציעתו של בן ביטון, אילצה את אבוקסיס לשנות את התוכנית.

המאמן התייחס לסוגיה של סימאו שטרם זכה לשחק העונה ואמר: "האמת שבשני המשחקים האחרונים תכננתי לשלב אותו, אבל לצערי בשני המשחקים האחרונים היו לנו חילופים מאולצים. במשחק הקודם היה הכרטיס האדום שספג אור דדיה והפעם הייתה פציעה של בן ביטון. להכניס שחקן שלא נמצא בכושר משחק, לקצב משחק כזה מטורף כמו שהיה היום, זה לא דבר נכון. אני אשלב אותו כשארגיש שזה הרגע המתאים. השבוע אנחנו מתכננים משחק אימון מול קבוצת הנוער שלנו וזה יאפשר לו להוריד חלודה מאחר והוא לא שיחק הרבה זמן".

דוד סימאו. עדיין מחכה לבכורה: "אשלב אותו ברגע המתאים" (זאב דיקמן)

באשר למצבו של ביטון שסבל ממתיחה בשריר המפשעה, בקבוצה יבחנו היום את חומרת פציעתו, ואם לא יהיה כשיר למשחק הקרוב מול הפועל כפר סבא, אור דדיה הצעיר, שנעדר מהמשחק אמש בעקבות הרחקה, יתפוס את מקומו. באר שבע תאלץ להסתדר במשחק מול כפר סבא ללא הקשר הפורטוגלי ז'וסוואה, שהפך במחזורים האחרונים לגורם הדומיננטי ביותר בקישור של הקבוצה. ז'וסואה שרשם אתמול בישול שניצח לבאר שבע את המשחק, ירצה עונש הרחקה בגין צבירת תשעה כרטיסים צהובים.


ז'וסואה. ייעדר נגד כפר סבא (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי