אביטן בראיון: "הופתעתי מכמות השנאה והשמחה לאיד, זה כאב"

ניסו אביטן
ניסו אביטן. המועמד הבכיר לאמן את המועדון | אריאל שלום

חזרה לקווים עוד העונה ("לא אתן תשובה חד משמעית") והאם הוא ראוי לליגת העל ("אני בטוח שעוד יהיו לי ימים יפים"). אחרי שפוטר משתי קבוצות שונות, המאמן דיבר על הכל ב-103FM

(גודל טקסט)

אחרי שרשם הצלחה כבירה בהפועל חדרה והוגדר כהבטחה גדולה בתחום האימון, ניסו אביטן התרסק במהלך העונה הנוכחית כשפוטר משתי קבוצות שונות איתן השיג רק שני ניצחונות ב-20 משחקים. אביטן התחיל את העונה בהפועל תל אביב, אך תשעה מחזורים הספיקו לראשי האדומים שהחליטו לסיים עמו את ההתקשרות. המאמן בן ה-48 לא חיכה זמן רב ומונה במחזור ה-14 למאמן הפועל רעננה, שהודיעה על סיום דרכו בתום כחודשיים במהלכם הקבוצה ניצחה פעם אחת והידרדרה למקום האחרון.

בראיון שהעניק הערב (שלישי) בתכנית הספורט של 103FM, אביטן סיכם את העונה הקשה שעברה עליו: "הכל עדיין טרי. כמובן שיש לי אחריות אישית לבדוק את עצמי ולראות מה עשיתי לא נכון. בדיעבד לדעת אם עשית החלטה טובה או לא זה קצת קשה, אבל אין ספק שבמבחן התוצאה קיבלתי החלטות לא טובות".

מדוע בחר בהפועל רעננה על פני הפועל חדרה: "לא היו שתי הצעות בו זמנית על הפרק. רק לאחר שדחיתי את ההצעה מחדרה הגיעה הצעה מרעננה. באותה נקודת זמן חשבתי שזה לא נכון לשוב לחדרה, אף על פי שאני מאוד אוהב את האנשים שם ומאחל להם המון בהצלחה".

האם ליגת העל גדולה עליו: "אולפני הטלוויזיה והרדיו מלאים באנשים שצריכים לדבר כל היום. כמות השנאה והשמחה לאיד הפתיעה אותי. בהרבה מאוד מקרים הביקורת הייתה עניינית, אבל גם היו הרבה מאוד מקרים שלא. האם אני ראוי לליגת העל? אתן לאחרים לענות על השאלה זו. באופן כללי, אחד הדברים שהיה לי כיף איתם היום, למרות מצב הרוח הירוד שלי, זה שהסתובבתי בעיר שלי, בבאר שבע, וקיבלתי אהבה ותמיכה. אני לא מכיר מאמן אחד, כולל אלו שמצליחים כיום בליגת העל, שלא חווה כישלונות הרבה יותר צורבים ממה שאני חוויתי העונה. אלה החיים של מאמן כדורגל, אי אפשר להיות כל הזמן למעלה. היו לי שנתיים מעולות בחדרה. ברעננה, מבחינת תוצאות, היה לנון קשה, אבל החיבור עם האנשים היה מעולה".


"היו הרבה מאוד מקרים שהביקורת לא הייתה עניינית" (אריאל שלום)

איפה הוא טעה בדרך: "לגבי רעננה, עברו קצת יותר מ-24 שעות. להפועל תל אביב אני לא אתייחס. ברעננה, אני חושב שהיה משהו מוזר. נראינו טוב והובלנו בהרבה משחקים, אך הדברים חמקו לנו בין הידיים. ביום האחרון של החלון הייתה נקודת שבר, כי הייתי חלוק מאוד עם הבעלים אשר אלון על מכירת קייס גאנם. לזכותו ייאמר שהוא החתים חלוץ איכותי ברמה גבוהה, אבל היה לנו חוסר מזל כשהוא נפצע וסיים את העונה אחרי 20 דקות. גם יואב חומר, שלא נספר לפני שהגעתי, נפצע. להשאיר את הקבוצה בלי חלוץ זה חוסר אחריות ושם, בנקודה הזו, שקלתי אם להישאר או לא. ברגע שהחלטתי שכן, הייתי ברעננה עד הסוף. ההחלטה הזו, אני חושב, חרצה את הסיכויים של רעננה בצורה משמעותית".

מה הוא למד: "שכדורגל זה ענף שיכול להיות מאוד אכזרי. הופתעתי מכמות השנאה ואני ממש מגדיר את זה כשנאה. זה משהו שבאמת באמת הכאיב לי, כי אני חושב שבסוף זה ספורט – יש תקופות שמצליחים ויש תקופות שלא. קל מאוד לאבד את האמונה בדרך, אבל אני יודע להתמודד עם הדברים ואני אנצל את הזמן בשביל ללמוד ולבדוק את עצמי, ואני בטוח שעוד יהיו לי ימים יפים בליגת העל".

האם הוא יחזור לליגת העל עוד העונה: "הנטייה שלי היא לא לחזור, אבל בכדורגל כמו בכדורגל – ראיתי איך דברים מתגלגלים למשהו שאתה לא מצפה – הכל יכול להתהפך ברגע. לא אתן תשובה חד משמעית, אך הנטייה שלי היא לא לחזור העונה".

סיכוייה של רעננה לשרוד בליגת העל: "רעננה היא לא הקבוצה הכי חלשה בתחתית, אבל להשאיר קבוצה שמתמודדת על חייה ללא חלוץ, זה צעד שעשוי לחרוץ את הגורל. אחרי שמנקים את הרעשים והתסכול מהתוצאה שעשינו בשבת, הפועל רעננה עדיין נמצאת במרחק של משחק אחד מהישארות והמאבק לגמרי פתוח. רעננה יכולה להישאר. אם לא הייתי מפוטר, הייתי הולך על זה ומאמין במאה אחוז בכך שאני יכול להשאיר אותה בליגה".


מכירת קייס גאנם חרצה את גורלה של רעננה? אשר אלון (אריאל שלום)

האם הוא ניסה לשכנע את אשר אלון להשאירו בתפקיד: "הבעלים קיבל החלטה שהוא רוצה לנסות מישהו אחר במקומי וזו זכותו המלאה. אם זה היה תלוי בי, הייתי נישאר בתפקיד ונלחם. אתם יכולים לזלזל באמונה שלי, אבל רעננה רחוקה בסך הכל שלוש נקודות מהישארות. ברגע שאשר החליט שהוא רוצה לזעזע ואיבד את האמונה בי – הרי להחליף שחקנים כבר אי אפשר – קיבלתי את זה ולא ניסיתי לשכנע אותו. צדקת דרך? אין פה עניין כזה".

על עוזרו, גל כהן, שקיבל את תפקיד המאמן: "מדובר באיש כדורגל ראוי ואני חושב שזו בחירה נכונה. לגל יש אישיות יוצאת דופן, הוא מכיר את הקבוצה ויידע להגיב בצורה מידית ללא תקופת הסתגלות. החיבור שלו עם שחקני הנוער, שצמחו אצלו, זה גם משהו שיכול לעזור. אני אוהב אותו מאוד ומאחל לו בהצלחה".

הפועל רעננה מסרה בתגובה: "אנחנו מודים לניסו, שניסה לעזור ככל יכולתו להשאיר את הקבוצה בליגה ומאחלים לו בהצלחה בהמשך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי