קלינגר מתלבט בנוגע לעמדת הקשר האחורי בדרבי, וגם: כל החובות

ניר קלינגר
ניר קלינגר | דני מרון

מאמן הפועל ת"א יבחר באחד מבין רז כהן, לקס ובואטנג, מעל ל-5,000 אוהדים ילוו את הקבוצה מול מכבי בשני. פיפ"א דורשת שהחובות ישולמו עד אמצע החודש הבא, כל המספרים בפנים

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב ממשיכה בהכנותיה לקראת הדרבי היוקרתי מול מכבי תל אביב ביום שני. במועדון לא מאפשרים לשום דבר לחלחל פנימה ולמנוע מניר קלינגר ומשה סיני להמשיך בקו הבנייה שעוברת הקבוצה, כאשר כל השחקנים מפנימים את חשיבות המשחק הקרוב – גם מבחינת היריבות וגם מבחינת הבטחת המקום בפלייאוף העליון.

כרגע נראה שההרכב שניצח 0:1 את בית"ר ירושלים ימשיך נגד הצהובים, כשעל עמדת הקשר האחורי נאבקים ניר לקס, רז כהן ועמנואל בואטנג. האלופה שחררה לאדומים כמות כרטיסים גבוהה מהרגיל, ואת הקבוצה יעודד מעל ל-5,000 אוהדים שרכשו את כל הכרטיסים במהרה.

נושא תביעות אופ"א/פיפ"א עדיין מרחף מעל המועדון, כאשר ישנם חובות שכל הגורמים במועדון מודעים אליהם כבר מספר שנים מאז הקבוצה עברה לבעלות הנוכחית של איציק ושרון ניסנוב, זאב גרינברג ומאיר תושבת. החובות אינם של הבעלים הנוכחיים, אך מוסדות פיפ"א קבעו שחובות העבר צריכות להיות משולמות על ידי המועדון והסכם נושים על פי חוקי מדינת ישראל אינם תקפים כלפי נושים זרים שהעבירו את הטיפול לאופ"א/פיפ"א.

הקבוצה וההתאחדות לכדורגל מחזיקות במכתב נוסף מאמצע השבוע שעבר בו הבהירה פיפ"א שתוביל מהלכים נגד המועדון במידה שלא ישולמו החובות עד לאמצע החודש הבא: שלושה מיליון שקלים לאבדג'י, 100 אלף יורו לבאטה בוריסוב הבלארוסית ו-1.9 מיליון ש"ח לגבריאל דוס סנטוס.

האיום של פיפ"א הוא ענישה דרך ההתאחדות של הורדת נקודות ובנוסף לכך, אי מתן אישור לקבוצה לשחק במפעל אירופי בעונה הבאה, זאת במידה ותגיע למעמד כזה. בהפועל ת"א כבר העבירו את הנימוקים שלהם לקבלת דחייה או הקלה בנושא, אבל רק מהלך של ערעור אשר מתוכנן להישלח למוסד האירופי יביא לעיכוב המהלך.

רשימת החובות הנוספים אותם מבקשת הקבוצה לאחד לתיק בודד כדי למנוע עשרות דיונים כולל גם החובות הבאים: 200 אלף יורו לקייזסלאוטרן, 50 אלף יורו לת'ון משווייץ ו-1.9 מיליון ש"ח לנמניה ניקוליץ'.

נושים נוספים אשר ממתינים לקבלת כספים דרך פיפ"א/אופ"א הם המאמן לשעבר סזאר מנדיונדו וחלק מעוזריו ומספר שחקנים, בהם לוקאס וינטרה, דמיר שובשיץ', קאווה, ניקולס גורובסוב, חמזה בארי, ליביו אנטל וקלאודיו בומבה. במועדון האדום טענו שוב: "הכל ממוחזר ואין דבר חדש. זה סיפור שנמצא מאז שהמועדון עבר הליך פירוק ורכישה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי