קפטן במשרה מלאה: מה עובר על שרן ייני באחת העונות הקשות בקריירה?

שרן ייני
שרן ייני | מאור אלקסלסי

רק שבע דקות ליגה רשם העונה קשר מכבי ת"א, אך גם מחוץ למגרש נתן גב לחבריו בהצלחה. הערב, אחרי שעבר משבר אמיתי, יישב על הספסל בדרבי ומשם ינסה לעשות את ההבדל

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

לפני חודש וחצי התארחה מכבי תל אביב אצל מכבי חיפה בסמי עופר, לאותו משחק סנסציוני שהסתיים בתוצאה 3:4 משער ניצחון של יונתן כהן בדקה ה-93. שרן ייני, שהחלים כמה שבועות קודם לכן מקרע בשריר התאומים וכבר חזר להתאמן עם הקבוצה, לא נכלל אז בסגל.

במכבי לא מחייבים את השחקנים שנותרו מחוץ לסגל להגיע למשחקי חוץ, אך ייני, בניגוד לאחרים, לא החמיץ אף משחק מתחילת העונה, וגם למשחק ההוא הגיע ברכבו הפרטי. הוא עמד שעתיים בפקקים, יחד עם אוהדים רבים שעשו את הדרך מתל אביב לחיפה. למזלו, הקונפטי שהשליכו אוהדי חיפה לכר הדשא עיכבו ברבע שעה את שריקת הפתיחה, והקפטן הגיע למקומו ביציע ממש שניות לפני שהמשחק יצא לדרך.

הסיפור הזה יכול להעיד על התנהלותו של ייני, שחגג 33 לא מזמן, בעונה מאוד מאתגרת ואפילו מוזרה מבחינתו. משחקן שהיה קפטן ובאנקר בהרכב בעונה שעברה – יותר מ-40 משחקים רשמיים בכל המסגרות – לשחקן שראה את חבריו בעיקר מהיציע. עד כה במאזנו של ייני שבע דקות ליגה בלבד (נכנס כמחליף בדקה ה-88 ב-1-1 נגד הפועל חיפה) ו-85 דקות נוספות במשחק שרבים במועדון ירצו לשכוח, ההפסד בגביע להפועל אום אל-פחם.


בילה בעיקר ביציעים. ייני (מימין) עם איתי שכטר (אריאל שלום)

בניגוד לסיפור של איתן טיבי בעונה שעברה, שנמחק מהרוטציה של ולדימיר איביץ' אחרי טעויות בפלייאוף הליגה האירופית, אצל ייני זה קרה בגלל פציעה. כבר במשחק הרשמי הראשון של העונה, אלוף האלופים נגד בני יהודה, ייני נפצע וקרע את שריר התאומים. במכבי דאגו מכך שהבלם יחמיץ את צמד המשחקים נגד קלוז' הרומנית במוקדמות הצ'מפיונס, אך ככל שעבר הזמן הסתבר שמדובר בסיפור אחר מכפי שחשבו תחילה.

אם זה לא הספיק, כחודש וחצי לאחר מכן, אחרי שייני כבר חזר לאימונים מלאים והיה על סף חזרה למגרשים, הוא קרע שוב את אותו השריר, והפעם כבר דובר על קרע מלא וחמור יותר. היה ברור שהשחקן יאלץ לעבור הליך שיקום ארוך יותר, שישאיר אותו מחוץ לסגל כשלושה חודשים נוספים. מקורביו של ייני מספרים על משבר אמיתי. הוא הרי כבר ראה עצמו חוזר לסגל, אולי אפילו להרכב. אולי העובדה שהוא נמצא בעיצומם של לימודי תואר הראשון בפסיכולוגיה, במרכז הבין תחומי בהרצליה, עזרו לו להתמודד עם הסיטואציה הקשה.


עבר משבר אמיתי. ייני בעת הפציעה באלוף האלופים (דני מרון)

בקריית שלום מספרים שהפציעה רק נתנה לייני מוטיבציה גדולה יותר וגרמה לו לעבוד קשה מאוד במהלך הליך השיקום ותקופת ההחלמה. לצד ההתמודדות עם הפציעה האישית שלו, ייני המשיך לתפקד כמו קפטן אמיתי גם מחוץ למגרש. הוא הקפיד להגיע לכל משחק, גם למשחקי החוץ הרחוקים, ובכל משחק שבו ישב ביציע הקפיד להגיע לחדר ההלבשה לפני המשחקים, לתת מילות עידוד לחברים וגם בהפסקת המחצית, בעיקר במשחקים שבהם הצהובים התקשו.

אחרי שהחלים לחלוטין, ההתמודדות עברה לפן הפסיכולוגי. ייני, שהתרגל להיות שחקן הרכב קבוע, נאלץ להסתגל למעמד חדש. העונה הוא רואה את איתן טיבי וז'איר אמאדור בעונה מדהימה, מה שלא מאפשר לאיביץ' לעשות שינויים בהרכב, בייחוד בחוליית ההגנה.

ייני מסיים בסוף העונה את חוזהו ועד כה, כמו רוב השחקנים במצבו, טרם שמע מראשי המועדון על כוונותיהם להמשך. שכרו של ייני מוערך בכ-350 אלף יורו לעונה, ומעניין יהיה לראות איזה תנאים יוצעו לו בחוזה הבא, ובאיזה סכום. הקשר הוותיק הוא דמות מוערכת מאוד במכבי ת"א, וגם הבעלים מיץ' גולדהאר התבטא בנושא לא פעם ואמר שייני מהווה דוגמה לתרבות המקצוענית והמחויבות אותם הבעלים ניסה להנחיל מהיום שהגיע למועדון.


ייני במשחק הגביע שסיים את דרכה של מכבי ת"א במפעל (דני מרון)

במכבי ת"א מספרים כי ייני נמצא בכושר מצוין, למרות שאינו מקבל דקות משחק, ומרבית הסיכויים שבסופו של דבר הוא יקבל הצעה לחוזה חדש, אולי אפילו בשילוב לתפקיד עתידי במועדון, כשיחליט לפרוש ממשחק פעיל. "כשאתה שחקן צעיר, או שחקן חדש במכבי, ואתה רואה מישהו בדמות ייני – קפטן, עם ותק, תארים והופעות בנבחרת – שמתנהל כמו מקצוען אמיתי, משקיע בכל אימון, בכל משחק, בכל התכנסות של הקבוצה, זה עושה משהו. זה משפיע. בדיוק כמו שאמרו ועדין אומרים על ערן זהבי, שהנוכחות שלו ורמת האימון שלו מרימות את אלה שסביבו, כך גם עם שרן. גם אם אתה שחקן שנמצא מחוץ לסגל ורואה אחד כמוהו נותן הכל ומתמודד עם הסיטואציה בצורה שבה הוא מתמודד, זה משפיע גם על האחרים וגורם לכולם להעלות את הרמה", סיפר גורם בקבוצה.

"שרן הוא נכס אמיתי למכבי ת"א", העיד אתמול אחד השחקנים, "חוץ מזה שמדובר באדם מאוד אינטליגנט, הוא גם שחקן איכותי. הוא ווינר גדול, אחד שדוחף את כולם באימונים ומרים את הקצב לקצה. לצערו, פציעה אחת לקחה אותו אחורה, אבל הנוכחות שלו מורגשת כאן כל הזמן".

"במצב שלו יש שחקנים שהיו מורידים את הראש ומפחיתים את הקצב, כי הם יודעים שלא יהיו בהרכב או בסגל. אצל ייני זה הפוך", הוסיף שחקן אחר, "הוא מהווה דוגמה לכולם. בכל אימון ובכל משחקון הוא רוצה להיות הכי טוב ולנצח. פה זורק מילה לשחקן צעיר, שם נותן טיפ לבלמים – ובעיקר נותן לכולם הרגשה שהוא באמת רוצה בהצלחתם ובהצלחת הקבוצה, גם כשהוא מחוץ להרכב או בתקופה שהוא היה פצוע".

בעידן הכסף הגדול, ייני הוא אולי מאחרוני השחקנים שמהווים סמל אמיתי במועדון שלהם. מכביסט אמיתי מגיל אפס, שלבש את המדים הצהובים לאורך כל הקריירה, למעט קפיצה קצרה לוויטסה ארנהיים. הערב (20:15) בדרבי הגדול נגד הפועל ת"א, כששחקני מכבי יעלו לכר הדשא, ייני ייתן את כל כולו – אם מהספסל ואם כשייכנס לשחק. הכל למען המטרה – שלוש נקודות נוספות, וצעד נוסף לעבר אליפות שנייה ברציפות.


שיחות על חוזה חדש עדיין לא החלו. ייני (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי