בבית"ר הודו: "האוהדים הצביעו ברגליים. התכנית לא הייתה כלכלית"

משה חוגג
משה חוגג | אריאל שלום

שינוי התכנית המקורית, הניסיון לגייס את האוהדים וההמתנה לרגע האחרון. במועדון הבינו - הם לא באמת רוצים להיות שותפים. סיכום היממה האחרונה בבית"ר והלקחים של חוגג, שכבר מגבש תכנית מגירה נוספת

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

ההודעה של משה חוגג אתמול (שני) על ביטול פרסום התכנית הכלכלית שלו ביום חמישי לא הפתיעה איש בבית"ר ירושלים. מאז שעות הבוקר ראו אנשי המועדון כי מכירות הכרטיסים לערב, שכולל את שלישיית מה קשור, לא מצליחות להתרומם למרות מחיר הכרטיס הנמוך (50 שקלים למשתתף). חוגג עצמו לא מיהר לבטל את הערב והאמין שאולי, עד שעות הערב, משהו ישתנה. בסופו של דבר הבינו בבית"ר, שם ציפו לכ-4,000 אוהדים לפחות בארנה, שהערב לא יתקיים.

אתמול פרסמנו כי חוגג כבר החליט שלא להציע, במסגרת התכנית הכלכלית שלו, אפשרות לפיה ימכור מניות לאוהדים ויאפשר להם להיות בעלי השליטה ומעורבים בהחלטות החשובות במועדון. "בחודש האחרון, התכנית הזאת התחלפה מספר פעמים, אבל בשום שלב חוגג לא חשב באמת למכור את רוב המניות שלו בקבוצה. הרעיון היה איך לשתף את האוהדים ולגרום להם להיות מעורבים יותר, אבל בטח לא לקבוע מי המאמן או מי יהיו חברי הדירקטוריון. דובר על החלטות לא מהותיות, כדי לחבר קהילה למועדון", הסביר בכיר בבית"ר.

מנגד, מקורבים למועדון אמרו אתמול כי ידעו מלכתחילה שהערב הזה, גם אם יתקיים בסופו של דבר, לא יישא פרי. "החישוב הוא פשוט. אם חוגג לא מוכר מנויים, אלא כרטיסים בשקל כמו שהוא רצה, לאותם רוכשי מניות – הוא מפסיד כסף. איפה הרווח האמיתי שלו? אם כמות האוהדים תגדל. בסופו של דבר, גם האוהדים הצביעו ברגליים וגם התכנית לא הייתה כלכלית עבורו. הוא הבין שהוא צריך לרדת מהעץ לפני שהערב הזה, שבו הוא השקיע המון כסף, יוכתר ככישלון אחרי שיתקיים".


אוהדי בית"ר ירושלים (אריאל שלום)

גם מבחינת מספרים, בבית"ר לא מבינים לאן חוגג חתר. "תמכור 20 אלף מניות כאלה, 600 שקל לאחת, מה תקבל? 12 מיליון שקל. העונה הכניס המועדון יותר מ-14 מיליון שקל. כלומר, גם את מכרת 20 אלף כאלה, ומכרת כרטיס בשקל. הפסדת כסף", הסביר אתמול מקורב למועדון. "עזוב 20 אלף, 1,200 איש נרשמו לערב הזה. יש 7,000 מנויים, תעשה את החישוב לבד".

בינתיים, גורמים במועדון מדברים על תכנית מגירה אותה ישלוף חוגג בקרוב. לא מדובר במיזם של ממש, אלא בניסיון לקרב את האוהדים באמצעים אחרים שיגדילו את מספר המנויים בעונה הבאה. "חוגג מאוכזב מאוד ואפילו פגוע מהאוהדים, אבל חשוב להבהיר ששום דבר לא יגרום לו לקום ולעזוב", הדגישו שוב בבית"ר.

בתוך כך, במועדון הוחלט להתמקד כעת בהכנות למשחק מול מ.ס. אשדוד, שייערך ביום ראשון באצטדיון טוטו טרנר בעקבות עונש הרדיוס. "זה, והמשחק בנתניה מול מכבי פתח תקווה בגביע (חמישי הבא, 20:15) – שני משחקים קריטיים. צריך לסיים את השבוע הזה בשני ניצחונות ואז יהיה אפשר לדבר על מטרות – מקום שלישי ומאבק על הגביע", אמר אחד השחקנים בקבוצה.

רוני לוי נוטה לפתוח עם אותו הרכב, כשרק שני שינויים נמצאים על הפרק. הראשון, דן איינבינדר. הקשר יהיה בתכניות בכפוף לרמת האימון שיערוך ביום חמישי ואם יפתח יחליף את תמיר עדי, שדווקא בלט במשחק האחרון. בכל מקרה, הוא התחיל להתאמן עם כדור וייכלל בסגל. ליוואי גרסיה יחזור בשבוע הבא לאימונים. בשלב זה אין כוונה לוותר על אנטואן קונטה כבלם, אבל דיוגו ורדסקה נמצא בתקופה לא טובה ועשוי לרדת לספסל. טל בן חיים ואור זהבי עשויים להילקח בחשבון, אך הצוות המקצועי עדיין מתלבט אם לא לתת לפורטוגלי הזדמנות נוספת.


איינבינדר. עשוי לשוב להרכב (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי