צפו: הפועל ת"א והפועל חיפה עלו לפלייאוף העליון בתום דרמות

שחקי הפועל תל אביב חוגגים
שחקני הפועל תל אביב חוגגים | דני מרון

בבלומפילד: 1:2 לאדומים מול חדרה, אלטמן כבש פעמיים (30 ו-95), פרץ השווה זמנית (45). במושבה, בני יהודה לא הצליחה לכבוש כדי לעלות, להפועל חיפה הספיק התיקו 0:0

(גודל טקסט)

זהו זה, הגענו להכרעה: הפועל תל אביב והפועל חיפה בפלייאוף העליון. בצורה הכי דרמטית שיש, קיבלנו מפגשים ישירים בין ארבע הקבוצות שהתמודדו על שני המקומות שנשארו. הפועל תל אביב ניצחה 1:2 את חדרה ועלתה, לעיני 10,000 צופים בבלומפילד. בני יהודה לא השכילה לכבוש מול הפועל חיפה לעיני 3000 צופים במושבה וה-0:0 הספיק לחיפאים כדי להעפיל לשישייה הראשונה (לצפייה בתקציר לחצו כאן).

הפועל ת"א – הפועל חדרה 1:2 
הפועל תל אביב תשחק בפלייאוף העליון אחרי שש שנים שלא הייתה שם. 1:2 ביתי, מותח ודרמטי בבלומפילד לעיני 10,000 צופים על הפועל חדרה. עומרי אלטמן הלוהט העלה את האדומים ליתרון בדקה ה-30, אבל אליאל פרץ השווה על סף השריקה להפסקה. אלטמן השלים צמד עמוק בתוך תוספת הזמן והבטיח את הניצחון, כאשר למעשה גם תיקו היה מספיק להפועל תל אביב, בשל העובדה שבני יהודה סיימה ב-0:0 מול הפועל חיפה במשחק המקביל.

עומרי אלטמן אומנם כבש צמד, אבל המצטיין במשחק הזה היה ללא כל ספק השוער אריק ינקו שפתח במפתיע בשער במקום יואב ג'רפי ובמו ידיו מנע מהפועל תל אביב תבוסה במחצית השנייה שבה חדרה לחצה בלי הרף על שער האדומים. ינקו הציל שוב ושוב בעיטות של פרץ, גורפינקל, לוסיו וחגי גולדנברג. חדרה הייתה זקוקה לניצחון שהיה מעולה אותה לפלייאוף על חשבון האדומים, אבל ינקו כאמור מנע זאת ממנה.


שחקני הפועל ת"א חוגגים בסיום (דני מרון)

הגול השני של אלטמן מנע דרבי תל אביבי בפתיחת הפלייאוף העליון, וסידר לאדומים משחק מול השנייה בטבלה, מכבי חיפה. חדרה תסתפק במחמאות על עוד עונה מוצלחת בליגת העל.


אוהדי הפועל ת"א בבלומפילד (דני מרון)

מהלך המשחק
דקה 30, 0:1 להפועל תל אביב: אלטמן התנהל עם כדור, ניצל יציאה לא טובה של אג'ידה ושלח מעליו כדור לרשת. היציעים בבלומפילד גועשים.

דקה 45, 1:1: אליאל פרץ חדר לרחבה, חלף על פני ספירובסקי וכבש.

דקה 90+5, 1:2 להפועל תל אביב: אלטמן קיבל כדור, הקפיץ מול אג'ידה וכבש עם הרבה קור רוח את שערו השני במשחק, שער הניצחון היקר.


אליאל פרץ חוגג שער שוויון (דני מרון)

הרכבים
הפועל ת"א: אריק ינקו, איאד אבו עביד, רז שלמה, אוראל דגני, מרווין פירסמן, עמנואל בואטנג , סטפן ספירובסקי, מוטי ברשצקי, מאור בוזגלו (רז כהן, 63), עומרי אלטמן, עומר דמארי (מייקל אולהה, 62).

הפועל חדרה: אוסטין אג'ידה, דיא לבאבידי, ירין חסן, חגי גולדנברג, וויסאם רבאח, יהב גורפינקל, מוחמד אבו פאני, ג'ורג' פוצ'יבה (ג'וניור אוזוקווה, 88), אליאל פרץ, רועי זיקרי, לוסיו.


ניר קלינגר ושרון מימר בבלומפילד (דני מרון)

בני יהודה – הפועל חיפה 0:0 – לצפייה בתקציר לחצו כאן
16 שנים לא הסתיים משחק בין בני יהודה להפועל חיפה ב-0:0. הערב (שבת) זה קרה. שתי הקבוצות לא הצליחו לכבוש באצטדיון המושבה בפתח תקוה, אבל זה היה תיקו משמח במיוחד עבור הפועל חיפה שידעה כי נקודה אחת תספיק לה כדי להעפיל לפלייאוף העליון בפעם השנייה בשלוש העונות האחרונות והיא אכן השיגה אותה.בני יהודה מצידה הייתה חייבת לכבוש כדי להיות בין שש הראשונות, אך היא כשלה בכל ניסיונותיה.

שחקניו של אלישע לוי אומנם קטעו רצף מדהים של שישה הפסדי בית, אבל אחרי התיקו הביתי, הקבוצה משכונת התקווה תהיה בפלייאוף התחתון, אחרי שנתיים שבהן נמנתה על שש הראשונות.

אשר להפועל חיפה, היא רשמה משחק ליגה שביעי ברציפות ללא הפסד, כשבארבעה מהם, כולל היום, כלל לא ספגה. 3,000 הצופים שהגיעו לפתח תקוה, 1500 מכל צד, ישבו ביציעים 90 דקות תחת גשם שוטף. אלה שהגיעו מחיפה, צהלו בסיום. אגב, שתי הקבוצות יתמודדו ביניהן באמצע השבוע הקרוב ברבע גמר גביע המדינה.


סילבס ושחקניו חוגגים במושבה (אריאל שלום)


אוהדי בני יהודה במושבה (אריאל שלום)

הרכבים
בני יהודה: אמיליוס זובאס, אבישי כהן (דור אלו, 83), דן מורי, אליסון דוס סנטוס, מתן בלטקסה, שי מזור (גוז'ף מנסה, 68), תאמבי סגס, מתיאה ליואיץ', אריאל לזמי, דור ג'אן, מוחמד גאדיר (עמית זנטי, 46).

הפועל חיפה: יסמין בוריץ', דור מלול, גיא משפתי, מיקי סירושטיין, ניקולה גולאן, קווין טאפוקו, לירן סרדל, סער פדידה (תומר אלטמן, 77), גידי קאניוק (גילי ורמוט, 90), עדן בן בסט, יאקוב סילבסטר (נס זמיר, 88).


טאפוקו מול גאדיר (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי