צפו בתקציר: מכבי חיפה הביסה 0:4 את הפועל באר שבע

שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

מוכנים לפלייאוף: הירוקים פירקו את הקבוצה של אבוקסיס בנתניה. רוקאביצה (15) כבש ראשון, שרי הכפיל (18), ווילדסחוט (57) וחזיזה (82) הצטרפו לחגיגה במחצית השנייה. שהר ואקולטסה נפצעו

(גודל טקסט)

מכבי חיפה הגיעה למשחק הנעילה של העונה הסדירה נגד הפועל באר שבע עם הרבה חששות. הירוקים שספגו עונש רדיוס ונאלצו לארח את האדומים בנתניה, ידעו שאיבוד נקודות עשוי לסגור באופן סופי את סיפור האליפות, ולא איכזבו את 14,000 הצופים שהגיעו לנתניה.

הקבוצה של מרקו בלבול הציגה את אחד ממשחקיה הטובים והתכליתיים של העונה, בדרך לניצחון 0:4 מרשים על הקבוצה של יוסי אבוקסיס, שלושה ימים לפני שייפגשו שוב ברבע גמר גביע המדינה.

המשחק נערך במעמד צד אחד מהרגע הראשון ועד שריקת הסיום. כבר בדקה ה-15, ניקיטה רוקאביצה, מלך השערים של ליגת העל כבש את שערו ה-18 העונה. יובל אשכנזי שחרר פצצה מחוץ לרחבה שפגעה במיגל ויטור, האוסטרלי השתלט על הריבאונד ודחק את הכדור בגופו לרשת. 0:1 לירוקים.


רוקאביצה. 18 שערי ליגה העונה (מאור אלקסלסי)

שלוש דקות לאחר מכן, צ'רון שרי שנמצא במגמת שיפור במשחקים האחרונים, קיבל כדור נהדר באגף הימני, השתחרר בקלות מהמגנים, ושחרר בעיטה שטוחה וחזקה לפינה הקרובה. 0:2 מדהים למכבי חיפה כבר בדקה ה-18.

הירוקים המשיכו ללחוץ על השער של אוהד לויטה ללא הרף, אך לא הצליחו להשיג שער נוסף עד המחצית השנייה, כששרי יצא למתפרצת יחד עם ניקיטה רוקאביצה. האוסטרלי ראה את יאניק ווילדסחוט חופשי בפינה שמאלית, ההולנדי השתלט על הכדור, כדרר ימינה ושלח בעיטה חזקה ושטוחה לקורה הימנית ופנימה. 0:3 מדהים למכבי חיפה.


שחקני מכבי חיפה חוגגים. תצוגה אדירה (מאור אלקסלסי)

חושבים שנגמר? ממש לא. בדקה ה-82, השער הרביעי הגיע היישר מהספסל של מרקו בלבול. ירדן שועה שנכנס כמחליף, מצא את דולב חזיזה עם כדור גאוני, הקשר שלח בעיטה שטוחה לפינה הרחוקה, וחתם את תוצאת המשחק. 0:4 אדיר למכבי חיפה על באר שבע, שמתפרקת וסופגת את ההפסד הכי גדול שלה העונה.

בעקבות הניצחון, הירוקים צימקו את הפער ממכבי ת"א לשש נקודות, והשיגו ניצחון מוראלי משמעותי ביותר על הקבוצה מבירת הנגב לקראת המפגש החוזר של הקבוצות, ביום רביעי במסגרת רבע גמר גביע המדינה. בשורות רעות (או טובות, ע"פ האוהדים הירוקים) הגיעו מכיוונו של נטע לביא, שיפספס את מחזור הפתיחה של הפלייאוף העליון נגד הפועל תל אביב לאחר שצבר כרטיס צהוב תשיעי העונה.


ירדן שועה. בישל שער נהדר מהספסל. (מאור אלקסלסי)


ז'וסואה. חזר להרכב של אבוקסיס (מאור אלקסלסי)


נטע לביא. אוהב לשחק נגד באר שבע (מאור אלקסלסי)


בן שהר. ימשיך בכושר הנפלא? (מאור אלקסלסי)


אלטון אלקוטסה. יעצור את סגנית המוליכה? (מאור אלקסלסי)


אוהדי מכבי חיפה. הגיעו בהמוניהם לנתניה (מאור אלקסלסי)

מהלך המשחק
יצאנו לדרך, השופט איתן שמואלביץ' שרק לפתיחת המשחק בנתניה! עשר דקות של כדורגל מאחורינו, נטולות מצבים עד כה. בדקה ה-15, המצב הראשון של הירוקים נגמר בשער! יובל אשכנזי שחרר בעיטה חזקה מחוץ לרחבה שפגעה במיגל ויטור, הכדור ניתז לרגליו של לויטה, רוקאביצה השתלט על הריבאונד ובעט מקרוב לגופו של לויטה, השוער הדף בגופו את הכדור חזרה לגופו של האוסטרלי והכדור התגלגל לרשת. 0:1 משום מקום לירוקים, ושער 18 העונה בליגה לניקיטה רוקאביצה!

מכבי חיפה לא עוצרת! שלוש דקות לאחר השער הראשון של רוקאביצה, צ'רון שרי פרץ נהדר מהאגף הימני, השתחרר מהמגנים ושחרר בעיטה שטוחה וחזקה לפינה הימנית, 0:2 למכבי חיפה בדקה ה-18, הירוקים מרגישים בבית למרות המרחק מסמי עופר.


מרקו בלבול. פתיחה מסחררת של קבוצתו (מאור אלקסלסי)


ניקיטה רוקאביצה בשער היתרון (מאור אלקסלסי)


שער ליגה 18 העונה לאוסטרלי (מאור אלקסלסי)


שרי חוגג, ההגנה של באר שבע בהלם (מאור אלקסלסי)

מנגד, האדומים שבעיקר מתווכחים עם השופטים עד כה, הגיעו למצב ראשון במשחק. בדקה ה-22, ז'וסואה קיבל כדור על סף הרחבה הימנית, שחרר בעיטה מסובבת אדירה לפינה הרחוקה אך ג'וש כהן התמתח נהדר לחיבור והדף את הכדור לחוץ.

המחצית הקשה של הפועל באר שבע ממשיכה. אלטון אקולטסה, שחקן הרכש מינואר מתח את השריר וסימן לספסל שלא יוכל להמשיך לשחק, נייג'ל האסלביינק התחמם במהירות ותפס את מקומו על כר הדשא. הירוקים לוחצים על השער של באר שבע ללא הפסקה.

אחרי 40 דקות משחק, הפועל באר שבע מתעוררת. רמזי ספורי ניסה להפתיע את ג'וש כהן עם פצצה מחוץ לרחבה אך השוער הדף את הכדור נפלא, שתי קרנות של ז'וסוואה לא מצאו את הכתובת. המחצית נגמרת בתוצאה חד צדדית, 0:2 מרשים למכבי חיפה.


צ'רון שרי חוגג. הירוקים מרגישים בבית בנתניה (מאור אלקסלסי)


מחצית אדירה של הירוקים (מאור אלקסלסי)


שחקני מכבי חיפה חוגגים (מאור אלקסלסי)

מחצית שנייה
המחצית השנייה בנתניה יצאה לדרך! בדקה ה-50, התנגשות ראשים לא נעימה בין טרנט סיינסבורי לבן שהר גרמה לשמואלביץ' לשלוף כרטיס צהוב לאוסטרלי. ז'וסואה ניגש לבעיטה חופשית מ-30 מטרים וסובב בעיטה מצוינת אך הכדור פספס את המסגרת בכמה סנטימטרים. מהצד השני, יאניק ווילדסחוט פרץ במהירות אדירה מהאגף השמאלי וניסה להעביר כדור רוחב, אך הכדור פגע בדדיה ויצא לקרן.

כנראה שזה לא הערב של הפועל באר שבע. מלך השערים של הקבוצה, בן שהר סימן לספסל כי הוא סובל מרגישות ברגל השמאלית, יוסי אבוקסיס החליט לא לקחת סיכונים והחליף אותו בקייס גאנם.

תצוגה של מכבי חיפה בנתניה! הירוקים יצאו למתפרצת אדירה עם שרי, שהעביר את הכדור לרוקאביצה, האוסטרלי מצא את ווילדסחוט פנוי צד שמאל של הרחבה, ההולנדי השתלט על הכדור, כדרר ימינה ושלח בעיטה שטוחה וחזקה שפגעה בקורה ונכנסה לרשת. 0:3 מדהים למכבי חיפה.


בן שהר וטרנט סיינסבורי. התנגשות ראשים לא נעימה (מאור אלקסלסי)


יוסי אבוקסיס. לא הערב שלו (מאור אלקסלסי)

הירוקים ממשיכים ללחוץ. בדקה ה-70, ירדן שועה שעלה כמחליף במקומו של ניקיטה רוקאביצה, פרץ נהדר למרכז הרחבה והוכשל ע"י דויד סימאו, שראה את הכרטיס הצהוב. החלוץ הצעיר ניגש לכדור החופשי אך בעט היישר לחומה.

הפועל באר שבע מתפרקת! בדקה ה-82, שער נפלא מהספסל של מרקו בלבול. ירדן שועה מצא את דולב חזיזה עם כדור גאוני, הקשר הנהדר שלח בעיטה שטוחה לפינה הרחוקה ולויטה לא הצליח לעצור. 0:4 למכבי חיפה!


יאניק ווילדסחוט חוגג (מאור אלקסלסי)



שועה וחזיזה חוגגים (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-87, הרגע הביזארי של המשחק הגיע. נטע לביא, שצבר שמונה כרטיסים צהובים העונה, ביצע עבירה מכוונת על דויד סימאו כדי לקבל את הכרטיס הצהוב התשיעי ויפספס את המחזור הראשון בפלייאוף העליון נגד הפועל תל אביב, ולא את משחק העונה המסתמן נגד האלופה של איביץ'. בדקה ה-89, ניסיון מספרת שאפתני של קייס גאנם מהרמה של האסלביינק לא הניב פרי, המשחק הוכרע. 0:4 מדהים למכבי חיפה על הפועל באר שבע. 

הרכבים

מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, עופרי ארד, טרנט סיינסבורי, סאן מנחם, נטע לביא, יובל אשכנזי, צ'רון שרי, סינטיהו סלליך (דולב חזיזה), יאניק ווילדסחוט, ניקיטה רוקאביצה (ירדן שועה).

 

הפועל באר שבע: אוהד לויטה, אור דדיה, מיגל ויטור, שיר צדק, שון גולדברג, מרוהאן קבהא, דויד סימאו, ז'וסואה, רמזי ספורי, אלטון אקולטסה (נייג'ל האסלביינק), בן שהר (קייס גאנם).

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי