ליאור זדה: "בלי אמונה – לא יהיה לנו סיכוי לשרוד"

ליאור זדה
ליאור זדה | דני מרון

מאמנה החדש של נס ציונה התראיין לתכנית הספורט של 103FM והצהיר: "אנחנו צריכים לקחת סיכונים ולשחק בשביל לנצח. אני מודע למה שאנשים חושבים על הסיכויים שלנו להישאר בליגה"

(גודל טקסט)

מאמנה של סקציה נס ציונה, ליאור זדה, רשם ביום ראשון האחרון את ניצחון הבכורה שלו אי פעם בליגת העל (במשחקו השני), כשהשיג 0:1 יקר על עירוני קריית שמונה בזכות שער נהדר של רז שטיין. שלוש הנקודות שהרוויחה הקבוצה הגדילו משמעותית את סיכויי הקבוצה להישאר בליגה, על אף שהיא מתחת לקו האדום, שכן הפסד היה מסבך אותה בצורה בלתי רגילה.

הערב (שלישי) זדה עלה התראיין לתכנית הספורט של 103FM ודיבר על סיכויי ההישרדות. "אני מאמין שאפשר להישאר בליגה", הצהיר המאמן והוסיף: "אני מודע לסיכויים ולמה שאנשים חושבים ומרגישים. אני מאמין שזה אפשרי והשחקנים הרגישו את זה מהרגע הראשון. בלי אמונה לא יהיה לנו באמת סיכוי".

באיזה מצב הוא קיבל את הקבוצה כשהגיע: "לא פגשתי קבוצה הרוסה, ממש לא. במועדון ידעו מההתחלה שהקבוצה תיאבק בתחתית. נכנסתי אחרי ניצחון 0:3 גדול על הפועל רעננה בהדרכתו של ארז בלפר. קיבלתי קבוצה עם אנרגיות טובות, קבוצה שמאמינה ויודעת שהיא מסוגלת. אני לא רוצה להתחיל לעשות חישובים של נקודות כי זה לא נכון לעשות את זה".


ליאור זדה

"אנחנו נכנסים לפלייאוף התחתון וחייבים להיות מרוכזים וממוקדים במשחק הקרוב, למרות שזו קלישה. אם נתפזר לכיוונים אחרים – נהיה בבעיה". האם היריבה הבאה, הפועל חדרה, תגיע ללא מטרות אחרי שלא הצליחה להעפיל לפלייאוף העליון: "אני לא חושב ככה".

 
 
האם ישחק בהמשך כדי להשיג תוצאה או כדי לנצח: "מה שעשינו בשני המשחקים שהדרכתי בהם היה לשחק כדי לנצח. אמנם היינו יותר חשופים מאחור וניתן על זה את הדעת, אבל הגענו להרבה יותר מצבים מבדרך כלל. תקפנו עם הרבה שחקנים. אני חושב שאנחנו צריכים לקחת סיכונים ולנסות לנצח, אבל כמו קבוצת תחתית נצטרך להיות דרוכים, אגרסיבים ופחות רכים".
 
 
איזה שינוי הוא חושב שהקבוצה צריכה: "זה ברור שיש הרבה משמעות לעניין המנטלי לקבוצה שנמצאת בתחתית לאורך העונה. צריך לגעת בנושא של האמונה וגם כמובן בנושא של מה אנחנו רוצים להשיג באופן מקצועי. לשמחתי יש לנו פגרה בשבוע הזה ואחרי חדרה עוד שבועיים של פגרה וזה יכול לעזור. בתקופה הזו, בחודש מרץ, השחקנים עברו עונה מתישה וצריכים מנוחה. בכל הקבוצות בעולם מתאמנים בקצבים יותר נמוכים בשלב הזה ויש לנו הרבה עבודה".
 
 
האם הוא חושב שקבוצתו טובה יותר משאר היריבות לתחתית: "אני לא יודע אם טובה יותר, אני לא נכנס לזה. בשלב הזה של העונה, אפשר לנצח ולהפסיד כל משחק. הדרך הכי נכונה בשבילנו היא להסתכל על המשחק הקרוב כאילו זה המשחק האחרון של העונה. זה יעשה לנו חיים יותר קלים מבחינת ההכנה והדריכות".


שחקני נס ציונה. יצליחו להישאר בליגה? (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי