זוארץ: "יש דד ליין של אופ"א, אסור לעצור את ליגת העל"

שינו זוארץ
שינו זוארץ | לירון מולדובן

דחיית המחזור הקרוב ("מוכרחים להמשיך לשחק כדורגל"), התפשטות נגיף הקורונה ("זה עלול להיות גרוע יותר בעתיד") ואיך הוא מעביר את הזמן בבידוד ("חייבים למלא את הוראות משרד הבריאות")

(גודל טקסט)

שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לשעבר, דיבר הערב (חמישי) בתכנית הספורט של 103FM והתייחס בין היתר גם להשפעות של התפשטות נגיף הקורונה על הכדורגל הישראלי. "מבחינה עסקית, יש פה בעיה אמיתית ואפילו קשה. אנחנו חווים קושי גדול בכל הנושא של קבלת סחורה. לגבי הכדורגל, אסור בשום פנים ואופן להקפיא או לעצור את הליגה – מוכרחים להמשיך לשחק".

זוארץ הסביר את דבריו: "באיטליה המצב הרבה יותר חמור מאשר פה. משחקים מסוימים אמנם נדחו ואחרים נערכו וייערכו בדלתיים סגורות, אבל הליגה ממשיכה לרוץ. אנחנו כולנו מבינים את ההשלכות, אבל אנחנו לא יודעים מה צופה לנו העתיד, הרי יכול להיות שזה יהיה יותר גרוע ואז בכלל לא יאשרו לקבוצות לשחק. צריך לחשוב טוב טוב לפני כל החלטה שמקבלים".

על כך שמשחק הכדורסל בין הפועל ירושלים למכבי ת"א ייערך לעיני 9,000 צופים, בעוד בכדרוגל מדובר על 5,000 אוהדים בלבד: "חייבים לפנות למשרד הבריאות ולהבין מה הסיבה שאנחנו, מענף הכדורגל, לא יכולים לארח עם אותה כמות. אולי אפשר למצוא דרך ביציעים מסוימים עם הפרדות. צריך לשבת איתם ולמצוא נוסחה. אם באולם סגור אפשר להכניס 9,000 צופים, אין בעיה שבמקום פתוח, שלי זה נראה פחות מסובך, תכניס אפילו יותר  אנשים. אתמול נתנו הוראה עד 5,000 איש, כך שאני לא יודע איך בארנה יהיו 9,000. גם המנהלת וגם ההתאחדות חייבות לשבת עם משרד הבריאות ולמצוא פתרון לדבר הזה. אסור לעצור את הליגה בשום אופן".


שינו זוארץ (אודי ציטיאט)

האם הוא רואה מצב בו ליגת העל לא תגיע לסיומה: "יש דד ליין של אופ"א שמציבה תאריכים, כך שכולם חייבים לסיים את הליגות לפני המועד המדובר. צריך להיזהר מלהכניס את כולם לפאניקה מיותרת, אבל לצערי זה נראה שאנחנו כבר שם. צריך לנסות לשמור על שגרה, אבל כמובן שגם להישמע לנהלים של משרד הבריאות".

זוארץ סיפר כי גם הוא נמצא בבידוד: "אנחנו חייבים לקבל את מה שאומרים לנו ולהישמע להנחיות. חזרתי לפני 11 ימים מברצלונה ואתמול הודיעו את מה שהודיעו, אז אני והבן שלי נכנסנו אתמול בלילה להסגר ואנחנו ולא יוצאים מהבית. ברגע שפורסמה ההודעה, יצאתי מהמשרד, אספתי את הבן שלי, ושנינו נכנסנו לבידוד. כולנו חייבים למלא אחר ההוראות, כדי שחלילה לא נדביק מישהו אחר. בין אם זה נראה לי או לא, אנחנו לא מבינים בזה ואנחנו מוכרחים למלא את ההנחיות של משרד הבריאות".

 
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי