אלונה ברקת: "הכדורגל חייב להמשיך למרות הכל"

אלונה ברקת
אלונה ברקת | לירון מולדובן

בעלי הפועל ב"ש מאמינה בהמשך קיום המשחקים למרות הקורונה. הנזק הכספי מאיסור כניסת הקהל מוערך בכמיליון ש"ח. קלטינס עשוי להחליף את טאהא מול בית"ר, סבג ויוספי מתמודדים על המקום של קבהא

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

לאחר שאתמול (רביעי) זכו שחקני הפועל באר שבע ליום חופשי, הקבוצה תחדש היום את אימוניה ותפתח בהכנות לקראת משחק החוץ הקשה מול בית"ר ירושלים ביום ראשון (20:00, ספורט2).

לצד השאיפה לזכות העונה בגביע המדינה לראשונה מאז שנת 1997, מטרה נוספת שהציבו העונה בב"ש לאחר מינוי של יוסי אבוקסיס למאמן הקבוצה היא לסיים במקום השלישי בליגה, שם נמצאת כרגע בית"ר. הפער בין הקבוצות עומד על חמש נקודות והמשחק הקרוב מהווה הזדמנות מצוינת עבור הדרומיים לצמק את הפער לשתי נקודות. לעומת זאת, הפסד יגדיל את הפער בין הקבוצות לשמונה נקודות ויהפוך את המשך הפלייאוף העליון של הקבוצה לגארבג' טיים.

יוסי אבוקסיס יאלץ להסתדר ללא מרואן קבהא, ששבר אצבע בידו השמאלית. בשל העובדה שהקשר ספג במהלך משחק הגביע מול מכבי חיפה כרטיס צהוב חמישי, הוא גם לא יוכל לקחת חלק במשחק הליגה הבא של הקבוצה לאחר פגרת הנבחרת, בו תפגוש את הפועל חיפה. המשמעות היא כי שהשחקן ישוב למגרשים רק במשחק מול הפועל תל אביב, שיתקיים בעוד כחודש.


קבהא. יחזור רק בעוד כחודש (מאור אלקסלסי)

בימים הקרובים בב"ש יבצעו הערכת מצב באשר לכשירותם של מספר שחקנים, ביניהם הבלם לואי טאהא, שהצליח לסיים 90 דקות בגביע מול מכבי חיפה למרות כאבים עזים במפשעה. כך גם לגבי רמזי ספורי, שסובל ממתיחה בשריר הירך האחורי, פציעה ממנה סובל גם אלטון אקולטסה ההולנדי.

במועדון מקווים שלאחר הפגרה יחזרו לפעילות מלאה גם הבלם עמית ביטון (מתאושש מניתוח שעבר במיניסקוס) וגם המגן בן ביטון (מתאושש מקרע במפשעה). כמו כן, השוער הליטאי ארנסטס שטקוס, שהחלים משבר בידו, אמור לעבור בדיקה בימים הקרובים שבסיומה הוא עשוי לקבל אור ירוק לשוב לאימונים מלאים.

מידת כשירותו של טאהא טרם ברורה לקראת בית"ר, אך אבוקסיס בכל זאת שוקל להמשיך לשחק בשיטת שלושת הבלמים, שהוכיחה את עצמה בגביע. במדיה שטאהא לא יהיה כשיר, מי שעשוי לפתוח במקומו הוא דוד קלטינס. על מקומו של קבהא מתחרים תומר יוספי ונאור סבג.


דוד קלטינס. יקבל הזדמנות בהרכב? (מאור אלקסלסי)

בב"ש קיבלו באכזבה אך בהבנה את ההחלטה לאסור על כניסת קהל למשחקים עד להודעה חדשה. בקבוצה ציינו שהם נצמדים להנחיות של מקבלי ההחלטות והעריכו כי הנזק הכספי שהמועדון עלול לספוג עומד על כמיליון שקלים. לצד זאת, ציינו כי משחק הבית הקרוב מול הפועל ת"א צפוי להיערך רק בעוד כחודש ועד אז ההנחיות עוד עשויות להשתנות.

מנהל הקבוצה אביתר אילוז הנחה את השחקנים הזרים כי במהלך פגרת הנבחרות הם לא יוכלו לטוס למולדתם לחופשה, זאת מכיוון שיצטרכו לשהות בבידוד עם חזרתם לישראל וכמובן החשש שאחד מהם עלול להידבק בנגיף הקורונה. בקרב השחקנים הייתה קיימה אכזבה קלה, אך כולם כמובן קיבלו זאת בהבנה, מה גם שזמן קצר לפני ההנחיות החדשות של משרד הבריאות אשר הגבילו כניסת תיירים לישראל, בני משפחה של מרבית הזרים של הקבוצה הגיעו לארץ ושהו במחיצתם מספר ימים.

בעלי הקבוצה אלונה ברקת דיברה היום על דחייה אפשרית של הליגה והביעה את עמדתה: "דווקא בימים אלו של חרדה, הפרת השגרה והבידוד החברתי הכדורגל חייב להמשיך למרות הכל. יש מי שאומר שאין ערך ספורטיבי בכדורגל ללא קהל, זה אולי נכון בימים של שגרה, אבל בתקופה שאלפי אוהדים מסוגרים בבתיהם ומחפשים קשר לקהילה, קיום המשחקים הוא ערך ספורטיבי ממדרגה ראשונה. לכן, כל עוד יהיה אפשרי לשחק כדורגל בתוך המגבלות ותוך היצמדות להנחיות משרד הבריאות – חובה לעשות זאת. זה הזמן מצידנו ראשי המועדונים, שחקנים וקהל האוהדים כאחד לגלות מנהיגות, להוות דוגמה, לנקוט בזהירות ולהישמע להנחיות".


יוסי אבוקסיס (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי