בלבול: "ערוכים לכל תרחיש כולל בידוד", חוגג: "בריאות מעל הכל". בליגת העל מגיבים

מרקו בלבול
מרקו בלבול | מאור אלקסלסי

הכדורגל הישראלי קיבל בהבנה ובצורה חיובית את הפסקת הליגות. עידן ורד: "נחזור לשחק כמו שאמורים לשחק", רוני לוי: "החלטה נכונה". משה סיני: "צריך לבחון איך ממשיכים"

(גודל טקסט)

זה היה נראה באוויר בימים האחרונים, והיום (שישי) זה גם הפך לרשמי. הכדורגל הישראלי הושבת לפחות עד לסיום חודש מרץ בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, שהביא להפסקה כללית של כל ענפי הספורט בארץ. בכירים בליגת העל הגיבו להחלטה, ונראה שרובם מרוצים.

מאמן בית"ר ירושלים, רוני לוי, אמר: "ההחלטה שהתקבלה הבוקר היא חשובה ונכונה. התכוננו למשחק מול הפועל באר שבע בצורה רגילה, אבל אין ספק שכדורגל בלי כל השמחה מסביב זה פשוט לא אותו דבר. מייחל לימים שקטים יותר בקרוב ובריאות איתנה לכולם". אגב, שחקני הקבוצה קיבלו הודעה שביומיים הקרובים יהיו להם חופש ולא יתקיימו אימונים בכלל.

הקפטן, עידן ורד, הוסיף: "אני מדבר בשם כל שחקני הקבוצה ומברך על ההחלטה לעצור את הליגה. אין שום טעם לשחק ככה, בלי התשוקה של האוהדים ביציע. ההחלטה היא נכונה וחשובה ואני בטוח שנעבור את זה ונחזור לשחק כדורגל כמו שאמורים לשחק".

בעלי הקבוצה משה חוגג: "אני מברך על ההחלטה לעצור את ליגת העל ואת הכדורגל הישראלי. מעבר לכך שבריאות השחקנים והציבור נמצאים מעל הכל, לכדורגל אין טעם בלי האווירה והאוהדים מסביב. כולנו מייחלים לימים שקטים יותר ומקווים שבתקופה הקרובה נחזור לטדי בריאים יותר ועם הקהל האדיר שלנו".


משה חוגג (מאור אלקסלסי)

"אני חושב שמדובר בהחלטה נכונה וחשובה", אמר מרקו בלבול, מאמן מכבי חיפה. "גם מטעמי הבריאות של כולנו וגם מכיוון שמדובר בכדורגל ללא קהל, שאין לו בעצם טעם. אנחנו ממשיכים את לעבוד רגיל והכנו תכנית מיוחדת לפגרה, של אימונים וקצב שנקבעו מראש. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, כולל בידוד של שחקנים. הצוות עובד באופן מלא".

מנכ"ל הירוקים, אסף בן דב, הוסיף: ""אנו מקבלים את ההחלטה של משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט על הפסקת הפעילות בכל ענפי הספורט ולומדים את המציאות החדשה ובמקביל פועלים לפי תכניות שהכנו מבעוד מועד. מועדון כדורגל מכבי חיפה מועדון יציב, אנו נחזור מחושלים מתקופת ההקפאה הזו. כרגע הכי חשוב זה לדאוג לבריאות. אנו מאחלים לכולם בריאות ומי ייתן שנחזור במהרה למסלול החיים הרגילים".

קפטן הקבוצה, נטע לביא: "כשחקנים אנחנו מברכים על ההחלטה הזו. הבריאות של כולם היא הדבר החשוב ביותר. אין טעם לכדורגל בצורה הזאת, כשמעל מרחפת העננה הזאת וכשמשחקים ללא קהל. אנחנו נמשיך לעבוד קשה בתקווה לחזור כמה שיותר מהר לשגרה. אנחנו השחקנים קוראים לכולם להקשיב להוראות של משרד הבריאות על מנת לשמור על הבריאות שלכם ושל האנשים שסביבכם. מקווה שנתראה בקרוב".

"זו מכה אנושה עבור כולנו בכלל ולכדורגל בפרט, אבל זו הדרך היחידה להגן על עצמנו ועל הילדים שלנו", הגיב מאור בוזגלו להתרחשויות האחרונות. "הבריאות היא בראש סדר העדיפויות – ואין טעם לקיים אירועי ספורט בלי קהל. נקווה שהתקופה הזו תעבור כמה שיותר מהר ושהשגרה תחזור".

 

"ההחלטה שהתקבלה היא החלטה נכונה מאוד", אמר משה סיני, מנהלה המקצועי של הפועל תל אביב. "זה לא נעים אבל אין צורך במצב הזה לשחק ובהמשך צריך לבחון לעומק איך ממשיכים. המצב בהחלט לא אידיאלי ובסיטואציה אשר נוצרה אין כרגע פתרון ואין תשובה ברורה לשום גורם. כרגע ניתן לשחקנים כמה ימי חופשה ואין כוונה שלא להתאמן. נמתין להחלטות משחקי נבחרת ישראל ובשבוע הבא נדע מה קורה. סטפן ספירובסקי ממתין להחלטה בנושא קיום או ביטול המשחק של נבחרת צפון מקדוניה. מאחל לכולנו שסיפור הקורונה יעלם במהרה ורק בריאות".


משה סיני (עדי אבישי)

"זאת החלטה נכונה ואחראית. הבריאות מעל הכל. נתפלל חזק עבור עם ישראל שננצח את התקופה הזו ביחד", התייחס מנכ"ל מכבי נתניה ניב גולדשטיין להחלטה בשיחה עם ספורט1. גם שחקנים בקבוצה, בירכו על ההחלטה: "מוטב מאוחר מאשר בכלל לא. כל הליגות בחו"ל הושבתו אז אי אפשר לשחק גם כאן. יותר מזה, כל אחד צריך להישאר בבית ובכלל לא להתאמן. הכדורגל או הכסף פחות קריטיים עכשיו אלא לשמור כמה שיותר על חיי אדם".

רן בן שמעון, מאמן מ.ס. אשדוד: "נמשיך לעקוב ולהיצמד להנחיות משרד הבריאות ומנהלת הליגות ונעדכן. ללא ספק מדובר במצב קשה ועצוב אך הבריאות מעל הכל ולכן מדובר בהחלטה נכונה".

"יש דברים שחזקים מכל דבר בעולם הזה, וזה אחד המקרים", אמר ליאור זדה, מאמן סקציה נס ציונה. "כרגע נתרכז בלחזק את הקרובים אלינו, ולהיות קשובים לאיך צריך להתנהל. נקווה כולנו לבשורות טובות ולימים טובים בקרוב. בריאות לכולם זה הכי חשוב". המנכ"ל רונן זייגרמן הוסיף: "אין ספק שעצוב לכולנו לקבל את הידיעה על דחיית המשחקים, אבל ההחלטה שהתקבלה בעקבות התפשטות הקורונה היא ההחלטה הנכונה. ברור לכולנו שהבריאות מעל הכל. הידיעה הגיעה אלינו לאחר סיום האימון, החלטנו לבטל את האימון של מחר. נמשיך להיצמד להוראות משרד הבריאות והמנהלת לגבי המשך הפעילות המשותפת לרבות אימונים והתכנסויות".
גיל קופר, מנכ"ל הפועל רעננה, אמר: "מדובר בימים לא פשוטים לספורט הישראלי ולמדינת ישראל כולה. אנחנו מקבלים כמובן בהבנה את הפסקת משחקי ליגת העל לאור התפשטות נגיף הקורונה במדינת ישראל ולאור יתר הצעדים וההגבלות שננקטו בישראל בימים האחרונים. בריאות השחקנים והצוות המקצועי הם מעל הכל, נמשיך לנהוג בהתאם להנחיות משרד הבריאות".


ליאור זדה (דני מרון)

בהפועל חדרה ציינו: "המצב מעציב ומדאיג את כולנו, אבל אנו סומכים על משרד הבריאות ומנהלת הליגות ונמשיך לפעול על פי ההנחיות. קשה מאוד להחזיק קבוצה במתח ספורטיבי במצב הנוכחי, אבל אלו האילוצים ואנו מקווים כי המדינה כולה והספורט בפרט יחזרו לשגרה במהירות האפשרית". 

תגובת עירוני קריית שמונה: "אלו ימים לא פשוטים שדורשים מכולנו זהירות ואחריות רבה שיכולה להציל חיים. כדורגל נועד עבור הקהל וכשזה חסר ובטח כשמדובר בחיי אדם, החלטת משרד הבריאות והמנהלת מתבקשת. בריאות השחקנים וכלל הציבור לפני הכל. אנו קוראים לכלל הציבור בישראל ולציבור אוהדי הספורט בפרט, להמשיך ולהשמע להנחיות משרד הבריאות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי