אשר אלון: "זה לא הוגן אם יקפיאו את העולות והיורדות, אבל אולי זה יקרה"

אשר אלון
אשר אלון | אריאל שלום

בעלי רעננה בראיון לספורט1 בצל משבר הקורונה: "אם נישאר בליגה, אוריד פרופיל ואביא ספונסר שיוביל. אם נרד, אמשיך כדי לעלות את הקבוצה בחזרה". וגם: השחקנים שאולי כבר סיימו את העונה והפיצוי הכספי מהמדינה

קבוצות: הפועל רעננה
(גודל טקסט)

הפועל רעננה נמצאת במקום האחרון בטבלה, אך מאמינה שקיים סיכוי שהיא תשרוד בליגת העל ותעשה פלייאוף תחתון טוב. עם זאת, כרגע ההמשך מוטל בספק, שכן הליגה מושבתת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. הבוקר (ראשון) ב-10:00 הוזמנו 20 שחקנים לאימון שיעביר המאמן גל כהן בהתאם להוראות מנהלת הליגה ומשרד הבריאות.

האימון יתנהל בצל מצב החירום והוראות ההתקהלות החדשות – לא יותר מעשרה אנשים וללא מגע פיזי. תכנית האימון היא חלוקה של השחקנים לשני חדרי הלבשה, כאשר בכל אחד יתלבשו שבעה שחקנים – סך הכל עשרה כולל צוות האימון בכל קבוצה – והאימון יתקיים בשתי פעימות נפרדות וללא מגע. בעלי הקבוצה, אשר אלון התראיין לספורט1 והכין לעצמו שתי תכניות לעונה הבאה – אחת לליגת העל ואחת לליגה הלאומית.

מה יקרה אם הקבוצה תרד ליגה?
"אני מאמין שהפועל רעננה מסוגלת להמשיך עונה נוספת בליגת העל, כי היו כבר בעבר קבוצות שעשו את זה במצב שלנו. אם נרד ללאומית תהיה לנו קבוצה תוצרת שחקני בית בלבד ללא שחקנים זרים. חצי מהקבוצה הנוכחית בנויה על שחקנים שעלו מהנוער. אם נרד, אמשיך בקבוצה כדי לעלות אותה בחזרה לליגת העל".

ואם הקבוצה תשרוד בליגה?
"לא אמשיך להיות מעורב כמעט. אוריד פרופיל ואביא ספונסר שיוביל את המועדון".


שחקני הפועל רעננה. ישרדו בליגה? (אריאל שלום)

איך לדעתך תסתיים העונה בצל הקורונה?
"יש מספר אפשרויות, והכל בתיאום עם מנהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל. אנחנו צריכים ללמוד איך נוהגים באירופה עם המצב. מסתמן בגרמניה עצרו את הליגה, אין עולות ואין יורדות. אולי כך ינהגו גם אצלנו, אבל זה מפריע, לא הוגן וכואב לקבוצה כמו מכבי פתח תקווה אם היא לא תעלה, כי היא נמצאת עם רגל וחצי בליגת העל והשקיעה כסף רב. גם הפועל ראשון לציון, בני סכנין והפועל קטמון שגם חולמות על ליגת העל. קיימת בהחלט בעיה רצינית בנוגע להמשך".

המשכורות ישולמו?
"נמתין ונראה איך ההשבתה או החזרה מתנהלת. המדינה חושבת על פיצוי כספי. להפועל רעננה יש חוזים מול השחקנים ואני מתכוון למלא את ההסכם".

המשחק של נבחרת גאנה, בה משחק יוג'ין אנסה, מול סודאן לא התבטל. השחקן מתכוון לטוס?
"ברור שאם אנסה יטוס אז הוא לא יחזור להמשך הליגה. יש שחקן או שניים נוספים שלנו שמסתמן שיסיימו את העונה אם היא תחודש. כל יום בנושא הקורונה שונה מהיום שקדם לו".

קיימת אפשרות ששמות כמו עידו לוי, עדי נמני, אביחי ידין ושחקנים ותיקים אחרים לא יהיו בקבוצה בעונה הבאה?
"אתה יודע למי ניתנה הנבואה. אני מאמין שקיים סיכוי שלא נרד ללאומית. אם נרד, למרות שאני רוצה שהשחקנים הוותיקים ימשיכו, זה לא יקרה בקבוצה ה'רעננית' נטו שתהיה בעונה הבאה".


אביחי ידין ועדי נמני. יעזבו במקרה של ירידה (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי