סערת שכטר: טאהא, קבהא, טוואטחה ודאבור בתגובה חריפה

איתי שכטר
איתי שכטר | אריאל שלום

חלוץ מכבי ת"א שיתף תמונה של שלט עליו נכתב "ממשלה עם המשותפת – אסון לישראל". הבלם כתב: "אין מקום לפוליטיקה בספורט". הקשר הוסיף: "כוחנו באחדותנו". הליגיונרים עקצו

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)
בזמן שהליגה מושבתת בגלל התפשטות נגיף הקורונה, מיני סערה התחוללה היום (שני) בכדורגל הישראלי בעקבות פוסט שפרסם איתי שכטר. החלוץ הביע את עמדתו הפוליטית וזכה לגינוי מקבוצתו מכבי תל אביב שהורתה לו למחוק את התמונה. שכטר שיתף שלט חוצות עם הכיתוב "ממשלה עם המשותפת – אסון לישראל" והאלופה מסרה בתגובה: "הפוסט של השחקן אינו משקף את עמדת המועדון. ככל גוף ספורטיבי, אין המועדון נוקט בעמדה פוליטית כלשהי".

לואי טאהא ומרואן קבהא, שחקני הפועל באר שבע, הגיבו בעמוד האינסטגרם הפרטי שלהם לפוסט שהעלה שכטר. הבלם היה נחרץ: "צריך לבחור מקצוע; או להיות ספורטאי למופת או להיות פוליטיקאי ולהחליף מקצוע. אין מקום לפוליטיקה בספורט". הקשר הוסיף: "כוחנו באחדותנו – ערבים ויהודים יחד". טאלב טוואטחה ומואנס דאבור, שחקני נבחרת ישראל, בחרו להעביר מסר זהה אותו הם פרסמו בעמוד האינסטגרם שלהם: "מסתבר שמערכת ה-VAR לא הגיעה לאינסטגרם, השחקנים עוד יכולים להתחזות לפוליטיקאים".

חבר הכנסת עופר כסיף (הרשימה המשותפת) מסר לספורט1: "איתי שכטר מעולם לא התבלט במוחו ועכשיו מסתבר שגם לב אין לו. יש לבעוט את הגזענות מהכדורגל". חברת הכנסת עיידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) הוסיפה: "כנראה שסגירת הליגה גרמה לשכטר לחפש תחומי עניין אחרים – וחבל שכך. למרבה הצער גם עולם הכדורגל אינו חסין מהגזענות שמפיץ לכל עבר ראש הממשלה. אבל הגזענות הזו והפסילה של הציבור הערבי מתסכלת עוד יותר כשהיא באה מהשדה הספורטיבי בו אנחנו רגילים לראות שיתוף פעולה בין ערבים ויהודים".

תגובת ההתאחדות לכדורגל לשיח המצער ברשתות החברתיות שהתפתח הערב: "בכל עת, וביתר שאת בזמן הזה, מוטב ששחקני הכדורגל יתמקדו בדרכים בהן ניתן לאחד, לעודד ולסייע האחד לאחר ולכלל החברה במקום להיות אחראים לפרסומים שמקדמים קיטוב, פילוג ושיח מעורר חלחלה ברשתות החברתיות. ראוי לגלות אחריות חברתית טרם פרסום דברים שרק מרחיקים בין אדם לחברו. האחדות של חדר ההלבשה, החברות על כר הדשא ובמדי הנבחרות הלאומיות שלנו חייבת להישמר ועלינו להשאיר את השיח הפוליטי מחוץ לכדורגל".


(העמוד האינסטגרם של לואי טאהא)

(עמוד האינסטגרם של מואנס דאבור)

(עמוד האינסטגרם של טאלב טוואטחה)

(עמוד האינטסגרם של מרואן קבהא)

לפניכם הציוצים הנבחרים לאחר הפוסט של שכטר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי