גולדנברג בראיון: "אם חדרה הייתה בפלייאוף העליון, הייתי מגיע לנבחרת"

חגי גולדנברג
חגי גולדנברג | אריאל שלום

העונה האישית ("חוץ ממאבוקה היו לי את המספרים הכי טובים"), קיצוץ השכר ("הקבוצה צריכה לגבות אותנו"), העתיד ("יכול לשחק בקבוצה גדולה"). וגם: המודל לחיקוי והסוד של המועדון

קבוצות: הפועל חדרה
(גודל טקסט)

הפועל חדרה סיימה את העונה הסדירה עם אכזבה כאשר לא הגיעה לפלייאוף העליון אבל בכל זאת במועדון ניסו להתנחם בעובדה שהקבוצה מהשרון כמעט הבטיחה באופן סופי עונה נוספת בליגת העל, למרות שהעמידה את אחד התקציבים הנמוכים בליגה.

בחדרה טענו כי מדובר בעמידה במטרות אבל קיוו כי גם הפלייאוף התחתון יהיה משמעותי לעתיד הקבוצה והשחקנים לקראת העונה הבאה. אחד השחקנים שבמועדון מקווים שיישאר גם בעונת 2020/21 הוא חגי גולדנברג. בין הצדדים החל המשא ומתן שטרם הביא לסיכום ובינתיים קיימים פערים, אך התפשטות הקורונה הביאה להקפאת השיחות ועתיד לא ברור עבור שני הצדדים.

גולדנברג, בן ה-29, כבר עבר מספר קבוצות כמו מכבי פתח תקווה, קריית שמונה ומכבי נתניה ונראה כי דווקא בחדרה מצא בית מיוחד בו הפך לשחקן מוביל ונמצא באחת העונות הטובות בקריירה שלו בראיון בספורט1 מספר על ההתנהלות הנוכחית בצל משבר הקורונה, הפריחה המחודשת בחדרה, העתיד המקצועי ועוד.

נתחיל בסיטואציה הנוכחית, איך מצליחים להתמודד איתה? "מדובר במצב קשוח והכי קשה שחיים בחוסר ודאות עם תקווה לסיים את הליגה".


אני חושב שהקבוצה צריכה לגבות אותנו במיוחד שירקנו דם כל העונה. חגי גולדנברג (אודי ציטיאט)

מה אתה חושב שצריך להיות הפתרון לסיום הליגה? "אני חושב שחשוב לשמור על הספורטיבית ואפשר לעבור למתכונת מהירה עם משחקים של שלישי ושבת וכן חשוב לסיים את העונה בצורה ספורטיבית ואף לבחון הקפאה".

לאחרונה דובר כי גם השחקנים יצטרכו לקצץ עוד העונה ולבטח בעונה הבאה לאור המשבר הכלכלי הגדול? "קודם כל אנחנו ספורטאים וגם נצטרך לשחק בחודשי יוני או יולי אז נעשה זאת למרות שנקווה שזה ייגמר כמה שיותר מהר. לגבי קיצוץ? זה עובר בראש אבל במצב הקיים אני חושב שהקבוצה צריכה לגבות אותנו במיוחד שירקנו דם עבור המועדון כל העונה וכעת נותרו עוד חודשיים. הקבוצה צריכה להיות מאחורינו ונקווה שביחד נעבור את המשבר הזה".

נחזור לליגה. התאכזבתם שלא הגעתם לפלייאוף העליון? "זאת בהחלטה הייתה אכזבה כי עד הדקה האחרונה היינו שם ובכלל רוב העונה לא ירדנו מהמקומות 5-6 והכדור פשוט לא רצה להיכנס אבל באים בגישה טובה לפלייאוף התחתון".


"הייתה אכזבה, אבל באים בגישה טובה לפלייאוף התחתון" (אודי ציטיאט)

בכל זאת מה היה חסר לכם מול הפועל תל אביב? "אני חושב שקצת פחדנו לאבד את זה בדקות הראשונות מאשר באנו בגישה של לקחת את המשחק ובמחצית השנייה היה חוסר מזל והגענו להרבה הזדמנויות אבל זה ספורט והפנים קדימה".

איך חוזרים בכל זאת לפלייאוף התחתון? "בשביל זה יש את המאמן שרון מימר שיכין אותנו ונחזור לשחק כאשר המטרה בהתחלה הייתה להכריע את האליפות וכעת המטרה להכריע את היורדות".

בטח הייתה גם אכזבה כלכלית אחרי שלא קיבלתם מענקים? "כמובן שכולנו מסתכלים גם על הפן הכלכלי היינו צריכים לקבל כסף על משהו טוב שעשינו אבל אצל כולם העניין הראשי הוא הספורט והתחרותיות".


"המטרה שלנו היא להכריע את היורדות" (מאור אלקסלסי)

ברמה האישית אתה בעונה מצוינת? "אני חושב שזאת עונה מצוינת והכי טובה בקריירה שלי. למעט מאבוקה אז בתור מגן אני חושב שיש לי את המספרים הטובים ביותר ולא מעט משחקים שיחקתי בעמדות אחרות והייתי יכול לשפר את אותם. אם היינו מגיעים לפלייאוף העליון אז אני חושב שהייתי מגיע לנבחרת ישראל".

אתה חושב שאתה ראוי לנבחרת? "אני חושב שמגיע לי להיות שם בגלל העונה האחרונה. מבחינה הגנתית כמעט ולא ספגנו ומבחינה התקפית יש לי 3 בישולים ו-4 שערים בכל המסגרות והאמת אולי אם הייתי בקבוצה יותר בכירה או 'גדולה' במונחים ישראליים אז כבר הייתי בנבחרת".

בחודש ינואר דובר על כמה קבוצות שאולי תעבור לשם: "באחת הקבוצות היו דיבורים וזה נפל אצל הסוכנים שלי ובקבוצה אחרת זאת הייתה הצעה טובה אבל החלטתי להישאר בחדרה ולסיים שם את העונה".


"מגיע לי להיות בנבחרת ישראל". גולדנברג יזכה לזימון בכורה? (אודי ציטיאט)

קיבלת לאחרונה הצעה מחדרה להמשיך. זה יקרה? "אם נמשיך את העונה אז אשמח לסיים את העונה בצורה טובה ואז אבדוק כמה אופציות. נכון שחדרה הציעו לי הצעה ולעולם לא אשלול אותה כמקום שנתן לי את הבמה העונה".

להערכתך אתה ראוי לקבוצה גדולה? "אין לי ספק שכן. אני חושב שדווקא התחרותיות בקבוצה כזאת, תביא אותי לרמת מוכנות עוד יותר גדולה ואני לבטח יכול להתמודד ברמות הגבוהות".

נדדת בכמה קבוצות ודווקא בחדרה עשית את הפריצה הגדולה. למה? "אני חושב שזאת פעם ראשונה שהמועדון הביא אותי מתוך אמונה שאני אוביל את הקבוצה גם במגרש וגם בחדר ההלבשה ולא מעט שחקנים צעירים דיברו איתי אחרי אימונים וניסיתי לכוון אותם. גם מבחינה מקצועית היה רק משחק אחד שישבתי על הספסל וזה הביא לי ביטחון רב וזה הכי חשוב לשחקן כדורגל".

מה הסוד של חדרה לדעתך? "בראש ובראשונה המשפחתיות. עברתי מספר קבוצות וחדרה זה המועדון היחיד שקודם כל נותן לך ואחר כך מחכה שתחזיר לו על המגרש ובשאר הקבוצות זה הפוך".


"אם הייתי עוזב את מכבי פתח תקווה בזמן הייתי כבר משחק בקבוצה גדולה. חגי גולדברג עם מהארן לאלה (ערן לוף)

העובדה שפרצת העונה גרם לך לחשוב שאולי פספסת משהו בקריירה? "אני חושב שהייתי במכבי פתח תקווה והיו לי שתי הצעות מקבוצות טובות אז לא עזבתי ורציתי להישאר בפינה שלי במקום ללכת ולהילחם על המקום ואין לי ספק שאם הייתי עושה זאת אז הייתי כבר מגיע לקבוצה גדולה יותר".

שינוי נוסף שלך העונה שהפכת לאבא? "זה מאוד שינה אותי וגרם לי להסתכל אחרת על הדברים וכמובן זה הדבר הכי משמח בחיים שגם הפך אותי לבוגר יותר כספורטאי".

לאורך השנים בנית לך מודל לחיקוי? "האמת לאורך כל הקריירה חשבתי על גל אלברמן. אנחנו מאותו אזור ותמיד הסתכלתי עליו דווקא בתקופות פחות טובות כאשר הוא ישב לא מעט בחוץ ועל הספסל אבל תמיד הוא נתן הכל בכל האימון וההתנהלות שלו הייתה מקצועית וזה מה שהביא אותו לאחד השחקנים הטובים בליגה ואני לקחתי את ההתנהלות הזאת גם לעצמי".


המודל לחיקוי. גל אלברמן (ערן לוף)

מה המטרה הבאה? "אם הקורונה לא תפגע יתר על המידה על ההתקדמות שלי, אני מקווה להגיע לאחת הקבוצות הגדולות ואני אהיה שם".

ומה נותר החלום? "החלום תמיד היה לצאת לאירופה אבל זה פחות ריאלי כעת גם בגלל הגיל שלי ובכלל עכשיו כל ההתעסקות סביב הנגיף שבא בעיתוי הכי גרוע עבורי כאשר אני בכושר שיא ואולי זה יכול רק לפגוע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי