יוסף דגן, ממציא דו-קרב הפנדלים, הלך לעולמו בגיל 93

תורגן הזאר מחמיץ פנדל
תורגן הזאר מחמיץ פנדל | Gettyimages

מזכיר ההתאחדות לכדורגל ייזכר לנצח בזכות הרעיון שהגה ביחד עם מיכאל אלמוג אי שם ב-1968. רתם קמר: "מהלך כחול-לבן אמיתי שהשפיע על הכדורגל העולמי. יהי זכרו ברוך"

(גודל טקסט)

יוסף דגן הלך לעולמו בשיבה טובה והוא בן 93. דגן מילא במהלך חייו מספר תפקידים בכירים בהתאחדות לכדורגל, ביניהם מזכיר ההתאחדות, וייזכר תמיד בזכות ההמצאה המשותפת לו ולמיכאל אלמוג – דו-קרב בעיטות הכרעה.

ב-1968, לאחר שנבחרת ישראל הפסידה בהטלת מטבע לנבחרת בולגריה ברבע גמר אולימפיאדת מקסיקו, הרגישו דגן ואלמוג כי ראוי שתהיה דרך יותר ספורטיבית והוגנת
להכרעת משחקי נוק-אאוט.

השניים הגו את רעיון הדו-קרב, ניסחו אותו בצורה רשמית והעבירו לנציגי פיפ"א. סטנלי רוס, נשיא פיפ"א, חיפש אז שיטה אחרת מזאת של הטלת המטבע, ואימץ בשמחה את הרעיון של דגן ואלמוג. ביוני 1970 אושרה ההצעה, והדו-קרב הראשון התקיים בין מנצסטר יונייטד להאל סיטי בחצי גמר גביע ווטני. ב-1999 זכה דגן לעיטור מאופ"א על המצאת דו-הקרב ותרומתו לענף.

רתם קמר, מנכ"ל ההתאחדות, מסר: "יוסי דגן היה דמות מובילה ומשמעותית בצמיחת הכדורגל שלנו ובהתפתחות ההתאחדות לכדורגל. במשך עשרות שנים תרם מזמנו, ביסס את הקשרים הבינלאומיים של ההתאחדות לכדורגל ואף זכה להיות חתום על המצאת דו-קרב בעיטות ההכרעה, מהלך כחול-לבן אמיתי שהשפיע על הכדורגל העולמי. הכדורגל הישראלי וההתאחדות חייבים ליוסי המון ואשרינו שהתברכנו בפועלו. יהי זכרו ברוך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי