הפועל ת"א הוציאה את שחקניה לחל"ת ותקפה אותם: "חוסר הבנה בסיסי של הסיטואציה"

אוראל דגני, מאור בוזגלו
דגני ובוזגלו. מהפכה בהפועל תל אביב? | אריאל שלום

האדומים הם המועדון הרביעי בליגה שנוקט בצעדים אלה לאור משבר הקורונה והוציאו הודעה חריפה: "הצענו לשחקנים קיצוץ לשלושה חודשים ונאלצנו לקבל החלטות קשות"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

"משבר הקורונה" ממשיך לתת את אותותיו בכדורגל הישראלי. בעוד בבית"ר ירושלים, הפועל באר שבע ומכבי נתניה נערכים לקיצוצים, רשימת הקבוצות שהוציאו את השחקנים לחופשה ללא תשלום – הולכת וגדלה. היום (רביעי) הצטרפה לרשימה גם הפועל תל אביב של האחים ניסנוב. קדמו לה הפועל חיפה, סקציה נס ציונה והפועל חדרה. עוד קודם לכן, נזכיר, נחשפה השיחה של מאור בוזגלו עם שחקני הליגה בה העביר מסר ברור נגד הקיצוצים.

האדומים הוציאו הודעה רשמית והסבירו את הצעדים: "מדובר בתקופה קשה לכל עם ישראל, למשק ולכדורגל הישראלי – ולמועדון שלנו בפרט", נכתב בפתיחה, "בתקופות כאלה, לעתים צריך לקחת החלטות קשות. עד כה ניסינו להימנע ככל הניתן מהצעד של הוצאת שחקני הקבוצה לחל"ת, חשבנו שמדובר באירוע קצר ושנחזור לשגרה במהרה, אך מתברר שלא כך הם פני הדברים ומדובר ככל הנראה באירוע מתמשך. באין ברירה אחרת, בשלב זה הוצאנו את כל שחקני המועדון לחל"ת.

בהפועל גילו שהשחקנים קיבלו הצעה לקיצוץ בשכרם אך לאחר שסירבו לא היה מנוס מנקיטת צעדים אלה: "רגע לפני התפרצות המגיפה, בעוד שחקני הקבוצה יושבים עם הנהלת המועדון על חלוקת מענקים על הישגיהם המקצועיים, מענקים שאגב, אינם כלולים בחוזיהם, הופסקה פעילות הליגה לזמן לא מוקצב. לפנים משורת הדין ולמרות ההפסדים העצומים שנגרמו לנו עקב הפסקת הפעילות, הצענו לשחקני הקבוצה מתווה לקיצוץ בשכרם במהלך שלושת החודשים הקרובים, מתווה שיאפשר את תשלום שכרם מבלי לסכן את עצם קיומו של המועדון".


מאור בוזגלו ורז שלמה (אודי ציטיאט)

בהודעה החריפה נמתחה ביקורת על השחקנים וכמובן אכזבה מהתנהלותם: "הופתענו מכך שעד לרגע זה לא התקבלה תשובת השחקנים, מה שמתפרש מבחינתנו כסירוב למתווה שהוצע להם. איננו יודעים מה עומד מאחורי החלטתם. או שבקרב שחקני הקבוצה ישנו מידע שאיננו יודעים על התפתחות המחלה והשלכותיה העתידיות – או שמדובר בחוסר הבנה בסיסי של הסיטואציה החדשה שנקלענו אליה כולנו. החלטה של עובד, שמסרב לשכר אשר גבוה פי שלושה ויותר מהשכר הממוצע במשק, בתקופה שעם ישראל נמצא בבידוד וחלק גדול ממנו נכנס למעגל האבטלה ומתמודד עם קשיי קיום, היא לכל הפחות בלתי מובנת. באין ברירה אחרת, בשלב זה הוצאנו את כל שחקני המועדון לחל"ת".

לסיום התייחסו האדומים לעתיד והוסיפו כי הם בטוחים שהכספים בכדורגל הישראלי ירדו משמעותית בעתיד ואולי שלחו עקיצה לעבר בוזגלו עצמו: "אנו מקווים שבעונה הבאה וגם בזו שאחריה, יהיו מי מהשחקנים שיחתום על חוזה בו הוא ירוויח את מה שהוא נלחם עליו כעת. לעניות דעתנו, מדינת ישראל והכדורגל הישראלי בפרט, צועדים לקראת תקופה לא קלה. בהנחות הבסיס שלנו, תקציבי קבוצות הכדורגל בעונה הבאה יירדו משמעותית. בתקווה לימים טובים יותר ואיחולי בריאות לכל עם ישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי