גורם בב"ש על סירוב השחקנים לקצץ: "נתנו להם רשת ביטחון, מי יבטיח דבר כזה?"

שחקני הפועל באר שבע
שחקני הפועל באר שבע | אריאל שלום

אחרי שבמועדון הציבו דד-ליין לשהר, קבהא, בן ביטון וטאהא, הבהירו: תשלומי הדלק והדירה שלכם לא ייפגעו. חלק מהשחקנים עדיין מתנגד לקיצוץ בעונה הבאה. גם רחמים קיצץ

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

אחרי שהנהלת הפועל באר שבע הודיעה לארבעת שחקני הקבוצה – בן שהר, מרואן קבהא, בן ביטון ולואי טאהא, כי עליהם להשיב לפניית המועדון בעניין קיצוץ השכר שלהם עד יום ראשון הקרוב, השחקנים עדיין מתבצרים בעמדותיהם ולא מוכנים לקיצוץ בעונה הבאה, אלא רק בעונה הנוכחית.

כזכור, אמש (רביעי) פרסמנו כי שחקנים הקבוצה מסרבים לקצץ בעונה הבאה. ההודעה לשחקנים לפיה יצטרכו להשיב עד יום ראשון על מתווה הקיצוץ – 30 אחוז עד תום העונה הבאה – ניתנה להם בעקבות הפגישה בינם לבין אלונה ברקת, בביתה של הבעלים.

כזכור, שחקני הקבוצה הודיעו לברקת במהלך הפגישה כי הם מקבלים ברוח טובה את ההודעה שלה, אך עליהם להתייעץ עם שאר השחקנים לפני שהם מקבלים החלטה סופית בעניין. כמו כן, השחקנים החליטו לקיים דיון עם הסוכנים המייצגים אותם ועם עורך דין לפני שישיבו על ההצעה.


צריך להשיב לפניית המועדון בעניין קיצוץ השכר. בן שהר (מאור אלקסלסי)

על פי מה שנראה כרגע, ומתוך שיחות עם מספר שחקנים – ההתנגדות העיקרית לקיצוץ נוגעת בעיקר לעונה הבאה. השחקנים מבינים כי לא ניתן להתעלם מהמצב במשק ובספורט הישראלי, אבל טוענים כי פגיעה לטווח הארוך עשויה להוביל לכאוס. גורם בהפועל באר שבע אמר היום, בעקבות הפגישה של ברקת עם נציגי השחקנים, כי "נתנו להם רשת ביטחון. אם ההכנסות לא יפגעו בעונה הבאה, נחזיר להם כסף. כמעט כל עובד במשק, שמרוויח עשרות אלפי שקלים, יסכים לקיצוץ של עד 30 אחוז עם רשת ביטחון של שנה ושלושה חודשים קדימה. מי יכול להבטיח דבר כזה? אלונה מוכנה לספוג מכיסה את שאר הסכומים".

על פי שיחה עם הארבעה, עולה כי בבאר שבע החליט שמרכיב השכר כולו יקוצץ, כלומר גם הבונוסים שאותם אמורים לצבור השחקנים מנקודות. יחד עם זאת, במועדון הודיעו להם כי נושא הדירה והרכב לא ייפגע כלל ותקציב זה לא יקוצץ. בנוסף, על פי החישוב שערכו, שחקנים שמרוויחים מעט מתחת לממוצע יספגו קיצוץ נמוך יותר בשל מדרגות המס.

ברקת, יש לציין, קיבלה את ההחלטה אחרי התייעצות עם משרד לייעוץ פיננסי שמלווה אותה. "עד יום ראשון נקבל תשובה מהשחקנים ואז נדע כיצד לפעול. הם יצטרכו להחליט – הולכים איתנו יד ביד או שלא", סיכם אותו גורם.


גם אסי רחמים קיצץ (אריאל שלום)

בבאר שבע טוענים כי סיעור המוחות החל עוד בתחילת תקופת הקורונה. "אי אפשר לומר שאנחנו מנצלים את המצב, או שאלונה רוצה לברוח", אמרו במועדון. "הצעה כזאת פרושה שאלונה כאן כדי להישאר. היא לא יכולה לשים 50 מיליון, אלא רשת ביטחון 20 מיליון, וזה פחות או יותר מה שהיה בכל עונה. היו עונות שההכנסות מעליה לשלב הבתים הגדילו את ההשקעה".

"אני מצפה מכולם להתגייס", אמר הברקת בפגישה שהתנהלה ברוח טובה. "הכי קל זה ללכת לחל"ת, או פתרון של חודשיים ואז ביוני לערוך מכירת חיסול וההכנה נפגעת, אבל אני לא רוצה לעשות זאת". גורם בבאר שבע סיכם כי "אנחנו לא חוצים את הגשר פעמיים. הצענו לעשות זאת בפעימה אחת, לצלוח בתכנית מסודרת שנותנת אופק תעסוקתי וביטחון לכלל. מכאן זה יכול להיות יותר טוב ולא גרוע יותר. כולם הסכימו לקיצוץ, כולל יוסי אבוקסיס ואסי רחמים ועד אחרון העובדים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי