החשש של שחקני מכבי ת"א: הסכמה לקיצוץ תשליך גם על העונה הבאה

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי

באלופה מדברים מדברים על קיצוץ של 40%, אך כדורגלן בכיר אמר כי אינם מוכנים למתווה הזה, בין היתר בשל החשש להשפעה עתידית. ריקן וגולסה יקבלו הצעות חדשות בסכום נמוך

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

 "אין שום סיכוי שהשחקנים יסכימו לקיצוץ של 40 אחוז. זה מתווה שלא מקובל. אנחנו מבינים שהספורט נמצא תחת טלטלה, מבינים את בקשת הקיצוץ של המועדון. אבל יש גבול". כך אמר שחקן בכיר במכבי תל אביב, זאת בעקבות בקשה המועדון להכריז על קיצוץ כזה. השחקנים חוששים כי הסכמה למתווה כזה תוביל לקיצוץ דומה גם בעונה הבאה, כך שנראה שסיבת הסירוב נעוצה בכך. מי שמייצג את השחקנים מול המועדון הוא הקפטן שרן ייני. אחת הטענות שנשמעו בעניין היא שחלק מהחוזים בנויים על מענקים והנזק הכלכלי הוא עצום.

על פי שיחה עם שחקן בכיר בקבוצה, הגישה של חלק מהשחקנים לגבי הקיצוץ שונה. בעוד שחלק מהשחקנים מסיימים חוזה העונה ועשויים לעזוב, שחקנים שנמצאים תחת חוזה לטווח ארוך חוששים מההשלכות לעונה הבאה. אבי ריקן ואייל גולסה, למשל, הם שניים מהשחקנים הללו שנמצאים במגעים להארכת החוזה שלהם. כעת הנושא הוקפא אבל ברור כי ההצעות ישתנו והם יצטרכו לקצץ בחוזה כדי להישאר.

על פי ההערכה, הקיצוץ במכבי תל אביב לא יושת רק על השחקנים ועובדי המועדון, אלא גם על סעיפי הוצאות אחרים. במועדון רוצים לקצץ בצורה חדה בשכר השחקנים משום שתקציב שכר השחקנים הוא הגבוה ביותר בליגה. חלק מהשחקנים ירוויחו גם לאחר הקיצוץ חוזים המוערכים ביותר מ-50 אלף שקל לחודש ואחת ההצעות שעלתה היא לערוך קיצוץ מדורג, כלומר הבדל באחוזי הקיצוץ בין שחקנים "זוטרים" לשחקנים "בכירים".

אבי ריקן ואייל גולסה. יקבלו הצעות חדשות בסכומים נמוכים יותר (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי