הפועל באר שבע הודיעה: השחקנים יקצצו ב-50% משכרם

בן שהר מאוכזב
בן שהר מאוכזב | דני מרון

בפגישה עם עו"ד יונגר, שעליה פורסם בספורט1, השחקנים הציעו להפחית במחצית משכרם פלוס שני אחוזים נוספים לתרומה לקהילה. הנאמן הבהיר שיוציא אותם לחל"ת אם לא יקצצו

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

עו"ד יצחק יונגר, הנאמן החדש של הפועל באר שבע, נפגש הבוקר (שני) עם המנכ"ל אסי רחמים על מנת לדון בעתיד הקבוצה. במהלך הפגישה עלה נושא עתידם של השחקנים, כאשר אחת האפשרויות היא להוציא אותם לחל"ת של תקופה בת חודש עד שלושה חודשים, מה שאלונה ברקת בחרה לא לעשות לפני שהגישה את הצעת הקיצוץ לשחקנים. כפי שפורסם מוקדם יותר היום בספורט1, בבאר שבע מודעים לעובדה שבעלת הבית לא תתנתק לגמרי מהמועדון והמפרק יעבוד תחת ברקת, שעדיין מחויבת להסכמים.

בהפועל באר שבע העריכו כי מינוי הנאמן פירושו שברקת, ככל שלא תלך לפירוק, תעדיף להתבסס על תקציב הכנסות בלבד, 20-30 מיליון שקל, או במקרה הגרוע פחות מהתקציב הזה, או למכור את המועדון לידי איש עסקים אחר. שחקני הקבוצה לחוצים מאוד מהאפשרות שברקת תחליט לשבור את הכלים. הבוקר הצהירו השחקנים כי לא יהססו לתבוע אותה, אך בשיחה בין המנכ"ל לנאמן הוחלט כי השחקנים יוזמנו לשיחות אישיות על מנת לבדוק את האפשרויות השונות העומדות בדרכם. אחד השחקנים אמר הבוקר: "אני לא מתכוון להיפגש איתו. יש חוזה, שיכבדו אותו", אך שחקנים אחרים סירבו להגיב לפני שיקבלו הזמנה רשמית.

מאוחר יותר ובהמשך לפרסום בספורט1, ארבעת הקפטנים בן שהר, מיגל ויטור, בן ביטון ולואי טאהא, ובנוסף מרוואן קבהא, זומנו לפגישה אישית שהתקיימה בשעות הצהריים. במהלך השיחה הבהיר להם את המצב והשחקים מנגד, הודיעו שהם הסכימו לקיצוץ והגישו הצעה נגדית. בשלב זה הנאמן לא יוציא את הקבוצה לחל"ת. במועדון כינו את ההצעה מצד השחקנים 'התוכנית להצלת המועדון'.


פירוק יכתים את שמה. אלונה ברקת (דני מרון)

עוד נודע כי שחקני הקבוצה הציעו לנאמן לקצץ כמחצית משכרם כולל שני אחוזים נוספים לתרומה לקהילה במטרה שהצדיים יגיעו להסדר. יש לציין שההצעה הזאת תקפה לעונה הזאת בלבד ולא לעונה הבאה ובנוסף לכך הקיצוץ יהיה לחודשיים הבאים בלבד, מאחר שהקבוצה שיחקה בשבועיים הראשונים של חודש מרץ יקוצץ רק ב-25 אחוזים. אחד השחקנים אמר: "מעולם לא התנגדו למתווה של אלונה, רק לא הסכמנו לקצץ בעונה הבאה". אם המתווה הנוכחי ייחתם, שחקני הפועל שבע ייפנו לנאמן בנושא השכר בעונה הבאה, רק בתום העונה הנוכחית. 

מהמועדון נמסר: "לאור הקפאת המשחקים, כאשר בשלב זה לא ניתן להעריך מתי יחודשו המשחקים העונה אם בכלל, הירידה הצפויה בהכנסות בעונה הנוכחית ומתוך מטרה להבטיח את המשך הפעילות בעונת המשחקים הבאה, בתקציב מופחת, עו"ד יונגר הציע לשחקנים להסכים להפחתה בשכרם בעונה הנוכחית ב-50% ולא, הודיע להם עו"ד יונגר כי ייאלץ להוציא אותם לחל"ת. בתום פגישה ארוכה, השחקנים קיבלו את המתווה שהוצע על ידי עו"ד יונגר לפיו יופחת שכרם החל מה-15 במרץ ועד לסיום העונה ב-50%".

בגזרת השחקנים נרשמה מחלוקת מסוימת, כאשר חלק מהם טענו שלא היה צריך למנות עורך דין. רוב השחקנים הסכימו כי מינויו של עו"ד רועי רוזן דווקא סייע להם, לאחר שברקת כבר הבהירה להם בפגישה בביתה שלא תסכים להיפגש איתם פעם נוספת והיא מצפה שהמתווה יאושר עד יום ראשון. "יש חוסר ודאות גדול עכשיו. אני לא מאמין שברקת תלך לפירוק כי זה יכתים את שמה. היא לא רוצה להיזכר כמי שפירקה את המועדון. אנשים לא יזכרו לה את האליפויות. היא עשתה רק טוב לבאר שבע, ואני מקווה שהיא תהיה לצדנו כעת למרות המשבר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי