סבוריט: "הכדורגל הישראלי מתחלק ללפני ואחרי ג'ורדי קרויף"

אנריק סאבוריט
אנריק סאבוריט | דני מרון

מגן מכבי ת"א התראיין ב'אס' והחמיא למנהל המקצועי המיתולוגי: "כל מאמן שעבר כאן הטביע את חותמו". וגם: עתידו בישראל, וההבדלים בין ליגת העל לליגה הספרדית

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אנריק סבוריט הפך בשתי העונות האחרונות לאחד העוגנים החשובים של מגן מכבי תל אביב ובעיני רבים נחשב לשחקן הטוב ביותר בליגה בעמדה שלו. היום (שני) ניצל את הפגרה הכפויה עם ראיון ב'אס' הספרדי וסיפר על השפעתו של ג'ורדי קרויף על הכדורגל הישראלי, למרות שלא הספיק לשתף איתו פעולה ברמת המועדון. וגם: ההשפעה של נגיף הקורונה על החיים בישראל, ההבדלים בין ליגת העל לליגה הספרדית ועוד.

החיים בישראל בצל וירוס הקורונה: "התחילו לנקוט כאן בצעדים כמו בספרד. אפשר לצאת צאת החוצה רק למען צרכים חיוניים כמו בית מרקחת או סופרמרקט. האמת שאנשים לא מפחדים כאן, הם מבינים שצריך להישאר בבית כמה שיותר ולשמור על היגיינה כמו לצאת עם מסכות וכפפות".

השהייה המשותפת עם ז'איר אמאדור ואנדרה ז'ראלדש בוודאי עוזרת: "יש לי קשר טוב איתם, הם מדברים ספרדית ואנחנו מדברים באנגלית עם כל השאר. אין ספק שזה הופך את הדברים לקלים יותר. האם יצא לי לדבר עם ליו קסטייאנו ממכבי חיפה? האמת שלא. לפני שהגיע שאל אותי איך מכבי חיפה והאמת שהוא נמצא במועדון טוב מאוד".


אנריק סאבוריט. "התחילו לנקוט כאן בצעדים כמו בספרד" (אריאל שלום)

האם הייתה ממליץ לשחקנים להגיע לישראל? "כן חבל שבימים אלו אנחנו לא יודעים מתי תחודש. ממה שאני רואה יש כאן קבוצות חזקות מאוד שיכולות להתמודד באירופה. עדיין יש חוסרים בכל הקשור לניהול וארגון".

מה ההבדלים בין הליגה הספרדית לליגת העל: "לה ליגה היא הטובה בעולם לצד הפרמיירליג, ההבדלים גדולים מאוד. מבחינה טקטית הקבוצות בספרד מגיעות מוכנות יותר, ועושים יותר הגנה."


"שינה את הכדורגל הישראלי". ג'ורדי קרויף (דני מרון)

השפעתו של ג'ורדי קרויף על ליגת העל: "הכדורגל הישראלי מתחלק ללפני ואחרי ג'ורדי קרויף. הוא שינה הרבה דברים, בעיקר את סגנון המשחק. כל מאמן שעבר כאן, ספרדיים פורטוגליים וסרבים הטביעו את חותמם".

האם אתה מתכנן להמשיך בישראל: "יש לי עוד שנה אחת לחוזה ואני מאוד מרוצה. אני מקווים לזכות שוב בליגה. יש לי המון ביטחון כאן ואני מאוד שמח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי