זהבי: "אם אעשה דברים גדולים במכבי, זה לא אומר שלא אוכל לשחק בבית"ר. זה הכדורגל"

ערן זהבי
ערן זהבי | דני מרון

התקופה באיטליה ("עשיתי דרך יפה ואני לא מתחרט"), רגע השיא בהפועל ת"א ("יישאר איתי תמיד") והמטרות ("לא באתי להציל את המולדת"). רגע לפני אימון הבכורה ב-2013, צפו בראיון הראשון של זהבי בצהוב

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

לפני קצת יותר משבע שנים חייהם של אוהדי מכבי תל אביב השתנו ב-180 מעלות. ערן זהבי, אז שחקן פלרמו האיטלקית והאיש שכבש את שער האליפות של הפועל תל אביב בעונת 2009/10, חתם לשלוש וחצי שנים בקבוצה של אוסקר גרסיה וג'ורדי קרויף, שהובילה את הטבלה בדרך לזכייה באליפות ראשונה מזה עשור. "אני יוצא לדרך חדשה ורוצה להתחיל אותה ברגל ימין", אמר בזמנו הקשר, שהתראיין לאתר הרשמי של המועדון רגע לפני אימון הבכורה שלו ב-24.01.2013.

זהבי הנרגש סיפר: "אני מתרגש, אבל יהיה בסדר. אני אחד שלא יכול לא לשחק. כשאני לא משחק, כואב לי. קשה לי לראות את המשחק מבחוץ וזה אחד הדברים שהיו הכי חסרים לי באיטליה. במכבי אני יכול לשחק, אז קיבלתי החלטה ללכת על זה ואני מאמין שזו ההחלטה הנכונה. הייתי יכול להישאר באיטליה ולקחת את הכסף שלי, ותאמין לי שהרווחתי שם יותר והייתי יכול להיות רגוע, אבל מה עם המשחק? איפה הוא? אני לא משחק. בעונה הראשונה שיחקתי 20 משחקים. אם מישהו קורא לזה כישלון, אז אני לא יודע. כל אחד יכול לקחת את זה לאן שהוא רוצה. עשיתי דרך יפה ואני לא מתחרט. זה מאוד פשוט, קיבלתי החלטה לחזור לשחק כדורגל".

על כך שיש לו היסטוריה מפוארת במדי היריבה העירונית: "היו לי רגעים מאוד יפים בהפועל תל אביב – אי אפשר לשכוח את זה ואי אפשר להתכחש לזה. זה לא שעכשיו חתמתי במכבי תל אביב ואני שוכח את כל מה שעשיתי. זה יישאר תמיד, זה לא משהו שאני צריך למחוק, זה חלק מהקריירה שלי. זה שעשיתי דברים גדולים בהפועל, לא אומר שאני לא יכול לשחק בעתיד במכבי. ואם אני אעשה דברים גדולים במכבי, זה לא אומר שאני לא אוכל לשחק בבית"ר. זה המקצוע שלי ואין מה לעשות".

"לא באתי בשביל להציל את המולדת, הרי מכבי נמצאת במקום הראשון גם בלעדיי", הבהיר זהבי בצניעות. "אני צריך להיות טוב, זה הכי חשוב. המאמן יצטרך לשלב אותי איפה שהוא חושב שאני צריך לשחק ואני אצטרך להחזיר לו על המגרש. בסופו של דבר, הכל יהיה תלוי בי – גם ההשתלבות שלי בקבוצה וגם היכולת, ואני מקווה לעשות את זה כמו שצריך. באתי להיות חלק מקבוצה שהיא מכונה שעובדת טוב. אעבוד קשה כדי להצליח כפי שאני רוצה. אני מאמין שנעשה ביחד דרך יפה".

כשלוש וחצי שנים לאחר אותו ראיון, בסוף יוני 2016, זהבי חתם בגוואנגז'ו רפ. הסינית ששילמה למכבי תל אביב לא פחות משמונה מיליון דולר. בתקופה שלו בקריית שלום, במהלכה הפך לשחקן הטוב בישראל, זהבי זכה בשלוש אליפויות, גביע המדינה, גביע הטוטו וסיים שלוש פעמים כמלך שערי הליגה. בעונתו האחרונה הוא הפציץ לא פחות מ-35 שערי ליגה (שיא כל הזמנים בליגת העל) והוסיף עשרה בישולים, אך הפסיד את האליפות במחזור הסיום להפועל באר שבע.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי