בהתאחדות טוענים: ברקת מחויבת לחוזים בעונה הבאה. ומה חושבים השחקנים?

אלונה ברקת
אלונה ברקת | דני מרון

אלונה הודיעה על תרומה מכובדת, אבל הדבר הגיע לאחר ניתוח כלכלי מעמיק. מה יקרה בעונה הבאה, מה דורשים השחקנים ומדוע התקציב צפוי לעמוד על כ-20 מיליון ש"ח. וגם: הקבוצות הגדולות בעקבות השחקנים הבכירים

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

עידן אלונה ברקת הסתיים הבוקר (שני) בהודעה מצדה, אבל להודעה, כך אומרים גורמים בהתאחדות לכדורגל – אין עדיין שום משמעות. ברקת מחויבת לעמוד בחוזים ואף הבטיחה להפקיד חמישה מיליון שקלים עבור העונה הבאה. ההודעה שלה, אומרים שם, מגיעה על רקע הערכות כלכליות לפיהן אם לא תמצא רוכש אחר בחודשים הקרובים, היא תתחייב במילא לסכומים האלה, אחרת תצטרך להוביל את הקבוצה לפירוק – מהלך שהיא רוצה להימנע ממנו כדי שלא להצטייר כבעלים שהוביל לפירוק המועדון ולמחוק את מה שעשתה בעבר. כפי שכבר פרסמנו בעבר, אלי ברקת הוא האיש שעומד מאחורי העזיבה.

התקציב בעונה הבאה יהיה רזה יותר. הוא יישען על הכנסות ממכירת שחקנים כמו מיכאל אוחנה ודיא סבע (ששה וחצי מיליון שקל), על תמיכת ברקת (חמישה מיליון) ועל ההכנסות הרגילות, בהן צפויה ירידה בשל משבר הקורונה. בעקבות כך, עו"ד יצחק יונגר שכבר הודיע לשחקנים שיצטרכו לקצץ בעונה הבאה, ייפגש עמם פעם נוספת מיד בסיום העונה הסדירה. המטרה היא להודיע על קיצוץ שנע סביב 30-50 אחוז, בהתאם להשלכות של משבר הקורונה על המשק. במצב כזה, שחקנים יוכלו לתבוע את החוזים שלהם, או לצאת ללא תמורה מהחוזה. "המטרה הבאה תהיה גל של שחרור שחקנים בקיץ. כל מי שהחוזה שלו גבוה מדי ולא יכול לקצץ, ננסה לשחרר", אמר גורם בבאר שבע עוד לפני הודעתה של ברקת.

על פי ההערכות, תקציב באר שבע ינוע סביב 20 מיליון שקל, כשברקת תצטרך לשאת בהתחייבויות נוספות במידה ושחקנים לא יוותרו על החוזים שלהם. המטרה הראשונית תהיה להשתחרר מחוזים כבדים, כשלא מן הנמנע שבאר שבע תציע שחקנים למכירה, או תשחרר אותם בחינם אם יסכימו לוותר על החוזה שלהם.


הגדולות ממתינות בדריכות. בן שהר (דני מרון)

במקביל, מכבי תל אביב, בית"ר ירושלים ומכבי חיפה כבר החלו לעקוב אחר ההתפתחויות בנוגע לשחקנים הבכירים. בהנחה שחלקם ישוחררו ללא תמורה מב"ש, שכאמור שואפת לא לשלם את החוזים הכבדים, הן ינסו לצרפם. הראשונים ברשימת המרוויחים הם בן שהר ומיגל ויטור, אולם עושה רושם כי האחרון, בעיקר בגלל שכרו הגבוה ומצבו הבריאותי, פחות אטרקטיבי. אחריו מגיעים שחקנים מהדרג השני ברשימה: ארנסטס שטקוס, נייג'ל האסלביינק, זוסוואה, בן ביטון ומרואן קבהא, שגם להם יהיה ביקוש אם ישוחררו בקיץ. "ברור שכל שחקן מהרשימה הזאת שישוחרר בחינם יהיה אטרקטיבי עבורנו", אמר גורם באחת הקבוצות הגדולות. "אין טעם לרקוד על הדם של קבוצה אחרת. ברגע שיחליטו מה לעשות, נגיב".

ומה עם השחקנים? "הייתה לנו הרגשה שהיא תוציא הודעה יום אחרי שנחתום על ההסכם", אמר אחד מהם. "לדעתי הכל היה מתוכנן". שחקן אחר סיכם: "אלונה עשתה הרבה מאוד בשביל המועדון, אני מקווה בשבילה שלא יזכרו את הסוף. כל מה שאנחנו דורשים עכשיו זה שתבטיח את העתיד הכלכלי שלנו. אם כל השחקנים יציגו שוב חזית אחת, יהיה קשה להגיע לסיכום לגבי העונה הבאה". יש לציין כי בבאר שבע שוקלים לערוך משא ומתן אישי עם שחקנים, ולא לנהל משא ומתן מולם כחזית אחידה.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי