אלי טביב: "התירוץ של אלונה ילדותי. אני לא קונה את זה"

אלי טביב. הרגיע את המערכת
אלי טביב. הרגיע את המערכת | צילום: עדי אבישי

בראיון לספורט1, בעלי בית"ר י-ם לשעבר מסיק משהו אחר מעזיבת ברקת את ב"ש, אבל שם לנו מראה מול הפנים. "לא השחקנים אשמים, שנים אני אומר שלא צריך לשלם סכומים כאלה"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

אלי טביב עזב את בית"ר ירושלים באוגוסט 2018, על רקע מחאה בקרב אוהדי הקבוצה. היום מבינים לא מעט אוהדים שמדובר באחד הבעלים היציבים בכדורגל הישראלי. כמי שמכיר את הענף מקרוב, הוא מרשה לעצמו להרים גבה אחרי שקרא את ההודעה של אלונה ברקת, שהודיעה על עזיבת הפועל באר שבע בעקבות סירובם של השחקנים לקצץ בשכר. "אלונה עשתה עבודה מצוינת בבאר שבע, הגיעה להישגים, למרות שהם לא היו מושלמים – הם לא הגיעו לליגת האלופות. הצעד שלה פזיז מדי", אומר טביב. "בגלל ששחקנים לא הורידו בשכר, לעזוב? אף אחד לא הכריח אותה לעשות להם חוזים כאלה. אני לא מאשים את השחקנים, לא הם אשמים".

הם לא קיבלו את הדרישה שלה.
"היא באה בדרישה מסוימת, זה נכון. הם לא קיבלו את הדרישה שלה? זה מעט ילדותי, או שזה תירוץ כדי לקום ולעזוב. אני לא באמת מאמין שבגלל ששחקנים לא הורידו שכר, עוזבים. זה לא נשמע לי מספיק אמיתי. אדם יכול לבוא ולומר: התעייפתי, אין לי כוחות נפשיים לכדורגל יותר. עשיתי, נהניתי, אבל זה לוקח המון כוחות נפשיים, לחצים גדולים, והחלטתי למכור. זה מקובל, כי יש המון לחץ בכדורגל. אני לא מדבר על אנשים ששמים כסף ונותנים לאחרים לנהל. אלונה הייתה מעורבת, בכל דבר. אז אם היא הייתה אומרת שהיא מיצתה, ניחא. אבל אני לא מאמין לה. יש לה סיבות אחרות. אולי היא לא מעוניינת להשקיע יותר. בשביל זה לא עוזבים, בשביל זה נשארים ומשקיעים תקציב מינימום".

אולי היא רצתה לעזוב בשיא?
"איזה שיא? הם לא עשו כלום העונה. אותי התירוץ שלה לא משכנע. היא הייתה יכולה לצאת גדולה אם הייתה משנה את הסיבה שבגללה עזבה. לא קונה את זה. הם עשו הרבה שטויות עם הכסף, יש הרבה דוגמאות".

ברקת.
ברקת. "התירוץ שלה ילדותי" (לירון מולדובן)

ספר לי על זה.
"בזמנו, לקחתי שחקן בשכר של 20 אלף שקל ממכבי תל אביב. שנה אחרי זה העליתי לו את השכר ל-100 אלף דולר. היא לקחה אותו ממני ושילמה לו קרוב ל-350 אלף דולר פלוס מענקים. 400 אלף דולר, אתה קולט? אז תגיד לי אתה, מישהו הכריח אותה לשלם את הסכומים האלה?".

אתה מדבר על איינבינדר?
"לא משנה. היו עוד שחקנים. מה עם חן עזרא שעבר מבית"ר לבאר שבע, מה עם בן שהר והאסלביינק שמרוויחים שכר עצום, בין 400 ל-500 אלף שקל? היא החתימה אותם".

האוהדים רצו שתישאר. הסיבות שלך היו אחרות.
"אני לא עזבתי, אני מכרתי את הקבוצה בגלל התנהגות אוהדים. יש הבדל. עזבתי בגלל קריאות גזעניות, בגלל שבאו אליי הביתה. אתה שואל אותי אם יהיה קונה לבאר שבע בימי הקורונה? יהיה לה קשה למכור את הקבוצה בתקופה הזאת".

יש לה התחייבויות. היא יכולה לעזוב?
"אין לה ברירה, היא תהיה חייבת לשלם את החוזים האלה. היא השאירה חמישה מיליון, אבל זה כלום לעומת החוזים שיש שם".

שהר.
שהר. "מישהו הכריח את אלונה לשלם סכומים כאלה?" (דני מרון)

יש מי שמבין היום שאלי טביב גילה לנו את האמת על הכדורגל בישראל. לא הסכמת לשלם חוזים כאלה.
"נכון, כל השנים דיברתי על זה. אמרתי שהסכומים מוגזמים ואני לא בבית הספר הזה. אני לא מוכן להרגיש מטומטם. יכולתי לשלם סכומים כאלה, אבל לא רציתי להרגיש שאני נותן סכומים כאלה כשהשחקנים לא שווים את זה. אין אף שחקן ישראלי ששווה 600 אלף דולר, אף שחקן לא צריך להרוויח יותר מ-200 אלף דולר, ואני מדבר על שחקנים בכירים. יודע מה, 150, גג 200".

מה יקרה אחרי עידן הקורונה? הסכומים יחזרו לשפיות?
"זה מאוד תלוי באגו של הבעלים". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי