ג'ראלדש: "נותרו לנו עשרה משחקים, חייבים להיות מוכנים כשהכדורגל יחזור"

אנדרה ג'ראלדש
אנדרה ג'ראלדש | אריאל שלום

המגן שהשתלב מצוין במכבי ת"א סיפר לאתר הרישמי על התקופה המאתגרת בצל הקורונה, על הגנת הברזל ("אפילו טיבי למד ספרדית") והחמיא לקהל הצהוב. הבעיה היחידה: מזג האוויר בקיץ

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

הוא הגיע בקיץ למכבי תל אביב ונכנס לנעליו הגדולות של אלי דסה, לא פחד מהאתגר והשתלב היטב מהרגע הראשון. אנדרה ג'ראלדש, תשעה חודשים בלבד בישראל, הפך לאחד השחקנים הכי חשובים ויציבים במכונה של ולדימיר איביץ', אלופת המדינה שרוצה, כשהכדורגל יחזור מהקורונה – לזכות בתואר בפעם השנייה ברציפות. המגן הימני, חלק מהגנת הברזל שספגה רק שבעה שערים ב-26 משחקי הליגה הסדירה, העניק ראיון מרתק לאתר הרשמי של הצהובים בו סיפר על ההשתלבות בקבוצה, על ההתנהלות בסיטואציה החדשה ועל הקשר המיוחד עם חבריו בחדר ההלבשה ועם האוהדים.

ג'ראלדש סיפר תחילה על הקשר עם המשפחה: "אני מדבר איתם כל יום. המצב בפורטוגל גרוע מאשר בישראל. יש שם כבר 50 אלף מקרים. למרבה המזל המשפחות שלנו בסדר וזה מה שחשוב. ברור שלא קל שאני רחוק מהם. אני מנצל את האמצעים הטכנלוגיים כדי לשמור על קשר ולחזק אותם. ההורים שלנו גרים באיזור הצפון, ההורים שלי בפורטו, של פטריסיה אשתי בבראגה. כמובן שעליהם להישאר בבית כל הזמן. הם נמצאים בקבוצת הסיכון כי הם בני 50 ומעלה, אבל כרגע הכל בסדר".

איך הוא מעסיק את בתו: "אני צופה איתה הרבה בטלוויזיה. היא רוצה לראות סגטים כל הזמן. אנחנו משחקים איתה הרבה, נותנים לה תשומת לב, הרי היא לא יכולה לצאת או לשחק עם ילדים אחרים בתקופה הזו. אנחנו מנסים לעשות כל מה שאפשר בבית. לעתים אנחנו יוצאים בקרבת הבית לטייל עם הכלב שלנו. החיים שלנו סובבים סביב הילדה בימים אלה". כשנשאל על מה הוא עוד עושה בזמנו הפנוי, סיפר שהוא אוהב לצפות בסדרות ומשחק בפיפ"א במחשב עם חבריו בפורטוגל יחד עם חמישה-שישה חברים".


ג'ראלדש. בקשר יום-יומי עם המשפחה בפורטוגל (אריאל שלום)


כמה קשה להיות זר בישראל כרגע
: "זה לא נורא, התאקלמנו כאן בצורה טובה מאוד. נכון שישראל היא שונה מפורטוגל ברמת האוכל, אבל זו הבעיה היחידה אולי. החיים שלנו כאן נורמלי. יואב זיו ושלומי (אברמוב) מעדכנים אותנו בחדשות על כל מה שקורה. הסבירו לנו בחג בשבוע שעבר שאי אפשר לצאת. אני נכנס גם לאתרי החדשות בעברית ומנסה להבין מה קורה באמצעות גוגל טרנסלייט (תרגום). חשוב לי מאוד להבין טוב יותר את המצב. אני רק לא בטוח שתמיד הכל מתורגם בצורה טובה מדי". 

האימונים בימים אלה:" אנחנו שומרים על המסגרת באמצעות אימוני אונליין באפליקציית הזום. לפני כמה דקות סיימנו אימון עם חברים. אני משתדל לעשות כמה שיותר עבודה מהבית עם הציוד שלנו".

על החזרה למשחקים: "אני לא רואה את זה כזמן מנוחה, נותרנו לנו עוד עשרה משחקים ואנחנו צריכים להיות מוכנים כמה שיותר לרגע בו נחליט לשחק". כשנשאל האם הכדורגל ישתנה לדבריו, אמר: "זה משהו כללי עולמי, קשה לדעת, יכול להיות שהוא ישתנה. יכול להיות שבעוד חודש יהיה הרבה יותר טוב ונוכל לחזור לשחק, עם קהל או בלי. מצד שני, אנחנו רואים מה קורה באיטליה או ספרד עם מקרי תחלואה רבים וקשה לדעת מה יהיה שם. המצב דינמלי. ההחלטות של מי שמנהל את הכדורגל לא יהיו פשוטות".

ההתאקלמות בקבוצה: "הגעתי ביולי, התחושה טובה, השתלבתי. כמובן שבהתחלה היו יותר קשיים כי אתה לא במדינה שלך. לדעתי מזג האוויר היה מסובך, היינו עושים אימונים בשעה 18:00 בערב ועדיין היה ממש חם. הרגשתי שאני מת אחרי ספרינט אחד. גם לא היה לי קדם עונה מסודר בספורטינג ליסבון. לאחר חודש נכנסתי לקצב. ברור שגם ההצלחה של הקבוצה עזרה לי ברמה האישית".

עם איתן טיבי. "אפילו הוא למד ספרדית" (מאור אלקסלסי)

השינוי במחשבות על הכדורגל הישראלי: "אני חושב שהרמה טובה, לא יודע הרבה על מה שהיה לפני שבאתי, אבל התרשמתי לטובה. יש כאן הרבה שחקנים טובים וארבע-חמש קבוצות איכותיות טקטית. לא קל לשחק נגדן. ברור שנגד מכבי הקבוצות רוצות שלא לספוג ולא להפסיד. אנחנו נראים טוב".

הגנת הברזל: "כמובן שזה עוזר שכולנו דוברי ספרדית (גם השוער דניאל טננבאום). גם במועדון אנחנו מדברים הרבה. אני מדבר אנגלית אבל מבין טוב יותר ספרדית או פורטוגזית. אפילו איתן טיבי למד את השפה, אנחנו ארבעה בהגנה שמדברים את השפה והוא לא".

איך תשפיע עצירת הליגה על מכבי: "קשה לדעת, כל הקבוצות באותו המצב. מה שצריך הוא לעבוד כמה שאפשר כדי לשמור על הגוף שלנו מוכן. נכון שזה לא כמו במצב רגיל אבל כל הקבוצות באותה הסירה. אני מאמין שנעשה הכנה לקראת חזרת המשחקים ופשוט נמשיך כפי שעשינו עד למשחק האחרון".

עם יונתן כהן. לחץ חיובי בקבוצה גדולה (דני מרון)

כשנשאל לאיזה שחקן הכי התחבר, ענה: "עם אנריק סבוריט. גם בנות הזוג שלנו בקשר טוב, אנחנו יוצאים הרבה יחד (לא בתקופה הזו כמובן). אנחנו גרים במרחק שלשלוש דקות אחד מהשני, מדברים ספרדית וזה קל יותר".

לאחר מספר שנים, ג'ראלדש סוף-סוף משחק בקבוצת צמרת: "זו חוויה יחסית חדשה, אבל החוויה הכי טובה שיש. אתה משחק בשביל לנצח בכל משחק. מה שאולי שונה זה עניין הלחץ, אבל זה משפיע לטובה. אני חושב שזה ההבדל העיקרי בין קבוצה "רגילה" לבין קבוצה שנלחמת על אליפות. יש לחץ טוב להיות בטופ, תמיד".

על הקהל הצהוב: "מרגישים את התמיכה והאהבה שלהם. אפילו כשאני הולך ברחוב, יש הרבה אהבה מצד האנשים. זה אחד הדברים הכי טובים בעבודה שלנו ככדורגלנים. כשאתה מרגיש שאנשים אוהבים את מה שאתה עושה על המגרש, זה נותן לך הרבה מוטיבצייה להמשיך ככה".

אוהדי מכבי תל אביב. ג'ראלדש מתרגש מהתמיכה (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי