סבוריט בראיון: "רציתי לחזור לספרד, אבל זה בלתי אפשרי"

אנריק סבוריט
אנריק סבוריט | מאור אלקסלסי

החרדים בישראל ("צריכים לגלות יותר אחריות"), המשך העונה ("אולי יהיו חמישה משחקים במגרש נייטרלי"), עתידו ("אני שמח במכבי") ורמת הכדורגל ("לא עובדים קשה כמו בספרד")

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אנריק סבוריט, אחד העוגנים הכי משמעותיים במכבי תל אביב בשנתיים האחרונות, התראיין הבוקר (רביעי) בספרד והתייחס, איך לא, למשבר הקורונה. "אנחנו סגורים בבית ומנסים לצאת כמה שפחות החוצה. אני יוצא לטייל עם הכלב, יוצא לקניות ויוצא מהבית רק לצורך דברים שהם באמת חיוניים. כשאנחנו בבית, אני ואשתי מנסים לבלות כמה שיותר זמן איכות".

הצעדים שננקטו בישראל: "ובכן, פחות או יותר כמו בכל העולם. ההבדל הוא שכאן יש לנו אישור לצאת לטייל במרחק של עד מאה מטר מהבית, כך שאפשר אפילו לרוץ קצת. למרות זאת, אני ואשתי משתדלים להישאר כמה שיותר בבית".

סבוריט נשאל לגבי החרדים בישראל: "לא נתקלתי בזה, אבל כן קראתי על זה. בסופו של דבר זה עניין של דת. המשטרה כאן מנסה לשלוט במצב ככל האפשר. מדובר בקבוצה קטנה מהאוכלוסייה שמתעלמת מההנחיות, אני חושב שעדיף לגלות קצת יותר אחריות".

איך זה מרגיש לגור במדינה זרה במהלך תקופה כזו: "אנחנו רגועים ומרגישים בטוחים בבית. אני משתדל להתאמן כל יום כמה שאני יכול. כמות החולים בישראל היא לא גדולה והמצב די בשליטה. נצטרך להמתין ולראות האם תהיה ירידה ואולי השגרה תחזור בקרוב".


שקל לחזור לספרד בזמן הפגרה. אנריק סבוריט (אריאל שלום)

האם שקלת לשוב לספרד: "כן. דיברנו על זה אני ואשתי, אבל כרגע זה בלתי אפשרי. יש מעט טיסות ובמקביל אנחנו גם לא יודעים האם נחזור לאימונים מלאים בקרוב, אז עלינו לחכות קצת כדי לדעת מה קורה עם הכדורגל ורק אז נחליט האם לחזור הביתה או לא".

האם יש כוונה להמשיך את העונה בישראל: "יש דיבורים על ניסיון להתחיל להתאמן בקבוצות קטנות תוך שבועיים, ואולי אפילו אימונים של כל הקבוצה, אך כמובן שזה תלוי באיך יהיה המצב ומה יהיו ההנחיות של ההמשלה. הכוונה היא לסיים את עשרת המשחקים שנותרו לנו בפלייאוף העליון, או אולי אפילו לקיים רק חמישה משחקים במגרשים נייטרלים – עדיין מוקדם לדעת".

הליגה הסדירה בישראל כבר הושלמה, האם זה יקל על ההחלטה לסיים את העונה: "אולי, אבל אני לא חושב שזה יקרה. בסופו של דבר מה שכולנו רוצים הוא להשלים את עשרת המשחקים שנותרו. המועדונים כאן בעד סיום הליגה והם אמרו זאת בקול רם, כך שאני מניח שיוחלט לסיים את מה שנשאר על המגרש". 

איך הוא מתרשם מישראל באופן כללי: "האמת שאנחנו מאוד שמחים כאן. בשבועות הראשונים קצת נבהלנו מהמצב הביטחוני, אבל האמת היא שהמצב פה הוא טוב מאוד. אפשר לומר שהחיים מאוד דומים לחיים באירופה. נכון שיש קונקפליקט, אבל כאן בתל אביב אתה די מרוחק מכל מה שקורה. מבחינת כדורגל, אני מאוד שמח על הצעד שעשיתי ועל ההתנסות הזו".


מאושר בישראל. אנריק סבוריט (מאור אלקסלסי)

איך הכדורגל בישראל: "האמת שזה יפתיע הרבה מאוד אנשים, אבל יש בישראל עשר קבוצות ברמה די טובה והן מנסות לשחק כדורגל אטרקטיבי. לא מעט קבוצות נאבקות להשיג את הכרטיס לאירופה. הקצב של המשחק קצת שונה מזה של הליגה הספרדית. ברמה הטקטית, במיוחד בפן ההגנתי, אתה לא עובד קשה כמו בספרד".

האם אתה מתכוון לחזור לשחק בספרד: "כרגע יש לי עוד שנה אחת בחוזה במכבי, אבל בכדורגל אתה אף פעם לא יודע מה יוליד יום. השאיפה שלי בשלב זה זה היא להמשיך, כי אני מאוד שמח פה ואני משחק הרבה, שזה בסופו של דבר הכי חשוב עבור שחקן כדורגל". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי