השיחה הסודית והסעיף המיוחד בחוזה: כך בוס עזב את מכבי ת"א

פטר בוס, ג'ורדי קרויף
פטר בוס, ג'ורדי קרויף | JACK GUEZ / Stringer

המאמן ההולנדי חשף כי עוד לפני שהגיע למועדון הצהוב, הוא קיבל רמז מהמנהל הספורטיבי של אייאקס ולכן הכניס להסכם שלו סעיף יציאה תוך חצי שנה: "כבר במרץ ידעתי שאעזוב"

(גודל טקסט)

פטר בוס הודיע בסיום עונת 2015/16 על עזיבת מכבי תל אביב לטובת אייאקס, אך כעת מסתבר שהמעבר כבר היה סגור חודשיים וחצי לפני כן והמאמן שמר על כך בסוד. בראיון שהתפרסם היום (חמישי) בהולנד, בוס חשף כי עוד בטרם חתם במועדון הצהוב, הוא הגיע להסכם עם מארק אוברמארס, המנהל הספורטיבי של אייאקס, והכניס סעיף לחוזהו סעיף מיוחד שאפשר את המהלך בסופו של דבר.

המאמן סיפר כי לפני שהגיע לישראל, אוברמארס נתן לו רמז לעתיד: "הוא שלח לי הודעה, ואמר לי בין השורות שלא אחתום ליותר מעונה אחת", שחזר בוס, "חשבתי לעצמי 'מאיפה זה הגיע פתאום? למה הוא שולח לי דבר כזה? זה לא יכול להיות סתם".

"הייתי צריך להכניס לחוזה סעיף שיאפשר לי לעזוב לאייאקס תמורת סכום מסוים אחרי חצי שנה", המשיך ההולנדי, "כשהגעתי לשם, הייתה לי שיחה קצרה עם אוברמארס והוא אמר לי שפרנק דה בור צריך להחליט לפני ה-1 במרץ אם הוא רוצה להמשיך לאמן את אייאקס בעונה הבאה".

פטר בוס בקריית שלום (Lars Baron/Bongarts/Getty Images)
פטר בוס בקריית שלום (Lars Baron/Bongarts/Getty Images)

התאריך המדובר הגיע והמנהל הספורטיבי של הקבוצה מאמסטרדם יצר קשר צלצל לבוס: "הוא התקשר ואמר לי שפרנק לא ימשיך ושהוא רוצה לבוא לישראל כדי לסגור איתי. דיברנו בסודיות והצלחנו למנוע מזה להתפרסם. ב-3 במרץ ידעתי שאהפוך למאמן החדש של אייאקס בעונה שאחרי", סיכם בוס.

במאי 2016, אחרי הפסד צורם למכבי חיפה בגמר הגביע וכשנה לפני תום חוזהו, בוס הודיע על סיום דרכו במכבי תל אביב ומעבר לאייאקס. ב-17 משחקי ליגה תחת הדרכתו של ההולנדי, הצהובים רשמו 11 ניצחונות ושש תוצאות תיקו, אולם זה לא הפסיק להם לזכייה באליפות רביעית ברציפות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי