דה סילבה צוחק: "גם היום במכבי יפחדו ממני. בחיים לא הייתי עובר לשם"

דגלאס דה סילבה
דגלאס דה סילבה | דני מרון

הבלם שרשם תקופה אדירה בהפועל ענה לשאלות האוהדים בפייסבוק ונזכר בדאבל הדרמטי ובהצלחות. וגם: מה הוא חושב על זהבי, ורמוט, גוטמן והעונה הנוכחית של האדומים

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

דגלאס דה סילבה הוא ללא ספק אחד השחקנים האהובים ביותר על הקהל של הפועל תל אביב, גם אם שיחק בקבוצה בסך הכל שנתיים וחצי. הבלם שהגיע מהפועל כפר סבא בקיץ 2008 היה חלק מגיבורי הדאבל של 2009/10,  מהאליפויות המרשימות בכדורגל הישראלי, על אחת כמה וכמה בעשור שחלף. ובניגוד לחבריו, הוא לא שיחק באחת היריבות הגדולות של האדומים. הבלם בן ה-36 שפרש לפני כשנה, ענה לשאלות אוהדי הפועל תל אביב בדף הפייסבוק "HTA" ושחזר את התקופה היפה. כמו כן הוא לא שכח לעקוץ את היריבה העירונית והתייחס גם לערן זהבי וגילי ורמוט.

תחילה סיפר דה סילבה על הימים האלה ושיתף בגעגועים: "יש לי עסקים בברזיל והמשפחה שלי כאן. כשהכל ייגמר אני אשמח להגיע לארץ לביקור ואפילו לראות משחקים של הפועל. אני זוכר את שיר השחקן שלי, כמה אני מתגעגע לקהל, אתם לא יודעים פשוט. שער חמש הוא בלתי נשכח, כשצפיתי בגולים שלי מהעבר זה היה מרגש מאוד". כשנשאל לגבי הכדורגל אמר: "אני כבר לא חלק מהמשחק, אני בעולם אחר".

הזיכרונות מהפועל: "יש לי את החולצה שכבשתי איתה נגד בנפיקה וגם את כדור המשחק. ממש פירקנו אותם. זה נשאר למזכרת לנצח בבית שלי. אני זוכר את ה-0:4 על בית"ר ירושלים. אלי גוטמן אמר לי שאשחק כמגן ימני. הם היו קבוצה מעולה, האלופה המכהנת, עם הכי הרבה כסף, זה היה ניצחון גדול.

 
על משחקי הדרבי: "אם אני עושה מחנה אימון טוב של חודש וחצי, אני יכול להרוג את מכבי גם היום", צחק. "הם רואים את דגלאס דה סילבה והם מפחדים. אני חושב ששיחקתי 15 משחקי דרבי בכל המסגרות ואף פעם לא הפסדתי. הדרבי זה המשחק הכי טוב עבור כל שחקן. כשאתה מגיע לבלומפילד ורואה קהל צהוב מולך וקהל אדום תומף, אתה פשוט לא יכול להפסיד. אם הייתי צריך להגיד מילה לשחקנים זה לתת את כל מה שיש להם".

חוגג עוד ניצחון בדרבי (אלן שבר)

האם הוא מתעדכן בנוגע למה שקורה בהפועל: "אין כאן שידורים של המשחקים מהארץ אבל אני משתדל להתעדכן בתוצאות. אני חושב שניר קלינגר עושה עבודה מעולה, הוא לקח את הקבוצה מהתחתית אחרי שנים קשות, והחזיר אותה לפלייאוף העליון. מגיע לו כל הכבוד, הוא צריך לקבל עוד זמן, ושחקנים טובים יותר כדי להחזיר את הקבוצה לצמרת. זה בלתי יאומן מה שקרה לנו בדרבי בשנים האחרונות, שמעתי בצ'כיה על התבוסה ופשוט לא הצלחתי לעכל את זה".

על ערן זהבי שכבש את שער האליפות הבלתי נשכח ובהמשך הפך למלך בצהוב: "הוא שחקן ענק שהצליח מעבר לכל הציפיות, אין מה להגיד. הוא היה מעולה במכבי והבקיע בלי סוף. כל מה שהרוויח – מגיע לו. לצערנו הוא עשה את הדרך ההפוכה כביכול ועבר מאדום לצהוב. הוא תמיד נתן הכל על כר הדשא בהפועל וגם מחוצה לו".

המעברים התכופים של שחקנים מהפועל למכבי: "שכטר, ורמוט וזהבי עשו את השיקולים שלהם, אני בטוח שגם כסף היה מעורב שם. אני כשחקן מחו"ל לא הייתי מסוגל ללכת בחיים למכבי אחרי כל מה שהקהל והמועדון נתנו לי. כנראה שהם ראו משהו אחר, כנראה שהפועל בזמן שהם עזבו הייתה קבוצה פחות טובה והם רצו להיות רמה מעל. חבל מאוד כי אלה שחקנים שלקחו אליפות וגביעים יחד איתי. אני יכול לנסות להבין אותם אבל אני לא הייתי הולך למכבי". עוד הוסיף: "ורמוט לא הצליח במכבי, הוא לא השתלב שם. הוא תרם המון להפועל בזמנו וצריך להגיד לו תודה".
 

 
על אלי גוטמן: "הוא היה המאמן הכי טוב שהיה לי. הייתי שחקן טוב אבל הוא שם אותי ברמה אחרת לגמריי, העניק לימשמעת טקטית ומנטאלית. מה שהוא עשה בהפועל בזמן שלנו – אי אפשר להסביר. הוא היה מראה לנו משחקים של צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד, קווים של 4-4-2, איך לעמוד. היה יכול להצליח באירופה בקבוצה בינונית ומשם להגיע לקבוצה גדולה. הוא נתן לי הרבה, רק להגיד לו תודה רבה.


מול ראול בליגת האלופות (Lars Baron/Bongarts/Getty Images)

 

הגול של זהבי: "בטלוויזיה אפשר היה לראות שכל אחד רץ למקום אחר ותופס את הראש, הדבר הכי-הכי קשה שמדובר בשש-שבע דקות של חוסר וודאות לאחר המשחק, חיכינו על הדשא כדי לראות מה קרה עם המשחק של מכבי חיפה ואם אנחנו אלופים או לא. הדקות הארוכות ביותר בחיים שלי אבל היה מטורף בסוף". כשנשאל מי השחקן הכי טוב מאותו דאבל גדול אמר בחיוך: "אני חושב שזה אני. הייתי בשיא הקריירה, אבל כמובן שגם האחרים".
 
 
על אלי טביב: "מכרו אותי לרד בול ולאחר שלושה שבועות כבר נפצעתי בברך. הוא התקשר אליי פעם אחת אבל אנחנו לא בקשר. אני זוכר לו את כל הדברים הטובים, הוא הביא אותי מברזיל להפועל כפר סבא ולאחר מכן להפועל תל אביב. תמיד היה גבר איתי עד הסוף. אין לי כלום נגדו.
 
מי יהיה דגלאס דה סילבה הבא: "אני לא רואה משחקים של הפועל כך שאני לא יכול לחוות דעה על היכולת של ההגנה. בכל מקרה יש עוד דה סילבה, פשוט צריך לחפש טוב ולהביא אותם בזמן הנכון. אני הייתי בן 20 כשהגעתי לארץ. למדתי מכולם".

על ברזיל: "אני לא חושב שהיא יכולה לזכות במונדיאל ב-20 השנים הקרובות. יש לנו שחקנים טובים אבל לא נבחרת טובה. רונאלדיניו או רונאלדו? רונאלדו נזאריו מבחינתי היה הברזילאי הטוב איי פעם. ניימאר? הוא גמר את הקריירה כשעזב את ברצלונה".
 

בעונתו האחרונה באדום. הקהל מתגעגע (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי