אבי לוזון לספורט1: "אני מבין שהעונה הסתיימה"

אבי לוזון
אבי לוזון | באדיבות מכבי פתח תקווה

לאחר דבריו של פרופסור איתמר גרוטו, שהצהיר כי להערכתו לא יהיה ספורט קבוצתי בחצי שנה הקרובה, יו"ר מכבי פ"ת כבר חושב קדימה. גם משה חוגג הגיב: "יש ענפים שלא ישרדו"

(גודל טקסט)

דבריו של פרופסור איתמר גרוטו עוררו היום (ראשון) סערה גדולה בספורט הישראלי. "לא כדאי לבנות על ספורט קבוצתי בחצי שנה הקרובה", הצהיר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות בכנס של הוועדה המיוחדת בעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה והתגובות לא איחרו להגיע.

אבי לוזון, יו"ר מכבי פתח תקווה, אמר לספורט1: "אני מבין שהעונה הזו הסתיימה. צריך להתכונן לחזרה לאימונים בסוף חודש יוני כדי שגביע הטוטו יתחיל בתחילת אוגוסט והעונה הבאה תצא לדרך בספטמבר".

בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג התייחס גם הוא לנושא בהודעה רשמית: "אני קורא לראש הממשלה ולשרת הספורט להקים ועדה לטיפול בספורט הישראלי בתקופת משבר כל כך חמורה. יש כאן ענפים שלא ישרדו אם המדינה לא תבין את ההשלכות. כדורגל זה לא רק שחקנים, אלא גם עובדים מסביב, ספקים ואלפי אנשים שמתפרנסים במישרין או לא במישרין מהענף. הספורט הישראלי הוא אחד מהאלמנטים החשובים שיש גם לקהל האוהדים וגם לדור הצעיר שגדל ומתחנך בקבוצות הספורט ובענפים השונים".


"קורא לראש הממשלה ולשרת הספורט להקים ועדה לטיפול בספורט הישראלי". משה חוגג (דני מרון)

שוער בית"ר ירושלים, איתמר ניצן, צייץ בטוויטר מיד לאחר הצהרת המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: "איזה נחמד זה לשחרר הצהרות מפחידות לאוויר, לדכא ולהבריח אנשים, כי היי זה רק ספורט וחיים של מאות אלפים לא תלויים בזה…". חברו לקבוצה, הקפטן עידן ורד, הוסיף: "אין צורך להתייחס לכל אמירה, המצב בספרד הרבה יותר גרוע והם מכוונים לחזרה בסוף מאי, כמובן ללא קהל".

מעבר לטוויטר, שני שחקני בית"ר ירושלים העלו פוסט לאינסטגרם, בו גינו את דבריו של גרוטו: "המשפחה שלנו, הפרנסה שלנו, הכדורגל הוא של כולם! אם היו אומרים לכם שלא תעבדו חצי שנה הייתם שותקים".

גם ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) הגיבה להתפתחויות האחרונות בוועדה ואמרה לספורט1: "צריך לתת לספורטאים להמשיך להתאמן ולבדוק את האפשרות להגדיר את ספורטאי העילית כחיוניים. גם בדיון הזה מסתמן שהנושא נופל בין גופים ואנשים שונים ונראה שאין כתובת".

גם ח"כ יואל רזבוזוב השיב לדבריו של גרוטו: "אמירה לא אחראית. אין תסריט כזה שחצי שנה לא יהיה ספורט במדינת ישראל. בתרחיש אימים כזה הספורט פשוט יקרוס ולא ניתן יהיה לשקם אותו. לא נאפשר לזה לקרות".

יו"ר הוועדה, ח"כ עופר שלח, סיכם: "ספורט הוא עמוד התיכון של חברה בריאה בכל זמן, ועל אחת כמה וכמה בימי מגיפה. אבל הטיפול בספורט העממי והמקצועני בישראל לוקה בכל החוליים של ניהול משבר הקורונה בכלל: החלטות שרירותיות וחסרות הגיון, איסורים גורפים שלא לצורך, ומשרד ממשלתי שחומק מאחריות ומפיל הכל על משרד הבריאות".


(דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי