איגביני יעקובו: "יש לי מזל שלקחתי שתי אליפויות בחיפה"

איגביני יעקובו
איגביני יעקובו | Matthew Ashton / Contributor

הניגרי רשם יותר מ-250 הופעות בפרמיירליג, אך סיים את הפרק שלו באנגליה ללא תואר: "אני לא מתחרט, הייתה לי קריירה נהדרת". על הכוכבים הגדולים איתם שיתף פעולה: "חוויה מדהימה"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

לאיגביני יעקובו יש יותר מ-250 הופעות בפרמיירליג, אבל מסתבר שדוווקא את התקופה שלו בכדורגל הישראלי הוא לעולם לא ישכח. "לא זכיתי בשום תואר בשנים שלי באנגליה. אני לא מתחרט על כך כי נהניתי מכל רגע, אבל יש לי מזל שלקחתי שתי אליפויות במכבי חיפה", כך הסביר החלוץ הניגרי שפרש ממשחק פעיל ב-2017.

כשנשאל האם זה לא קצת צורם שהוא סיים את הקריירה באנגליה בלי אף תואר, יעקובו השיב: "לא, כי ניסיתי כמיטב יכולתי ונתתי את כל מה שהיה על המגרש. עזרתי למידלסברו להעפיל לגמר גביע אופ"א, אך לצערי הרב הפסדנו. באנגליה לא יצא לי להניף שום גביע, אבל הקריירה שלי הייתה נהדרת. לשמחתי, בישראל, בתחילת דרכי, זכיתי פעמיים".

יעקובו סיפר: "נהניתי מכל רגע בקריירה שלי. הבקעתי שערים רבים וחלקתי חדר הלבשה עם שחקנים גדולים. בפורטסמות' למדתי הממון מטדי שרינגהאם. גם לומאנה טרסור לואה לואה היה שחקן מדהים ומערכת היחסים שלנו הייתה מצוינת. בבורו, מארק וידוקה היה יוצא מן הכלל. באברטון שיחקתי עם סטיבן פינאר וטים קאהיל. התאמנתי ושיחקתי עם שחקנים נהדרים שלמדתי מהם המון. זו הייתה חוויה מדהימה".

כאמור, יעקובו עזב את מכבי חיפה לטובת פורטסמות' ב-2003 והפך לכדורגלן האפריקאי שהבקיע הכי הרבה שערים בפרמיירליג (96) אחרי דידייה דרוגבה (104).יעקובו נמצא גם במקום השלישי מבין השחקנים עם מספר השערים הרב ביותר בנבחרת ניגריה, עם 21 כיבושים. הוא ייצג את הנבחרת הניגרית בארבעה טורנירי גמר של גביע אפריקה לאומות, במונדיאל 2010 ובאולימפיאדת סידני בשנת 2000.


יעקובו עם ברקוביץ' במדי פורטסמות' (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי