סילבסטר: "לשחק בישראל זה נחמד, אם אתה באחת הקבוצות הגדולות"

יאקוב סילבסטר
יאקוב סילבסטר | מאור אלקסלסי

חלוץ הפועל חיפה התראיין לתקשורת בארצו ורמז כי הוא מתחרט על החתימה באשדוד. על ההעפלה לפלייאוף העליון עם הצפוניים: "בשביל זה החתימו אותי". וגם: הקורונה בישראל, הקיצוצים בשכר והנסיעות לאימונים ברכבת

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

יאקוב סילבסטר התרגל כבר לחיים בישראל. החלוץ הסלובקי עבר בארבע קבוצות שונות בליגת העל בשנתיים האחרונות וגם את "פגרת הקורונה" הוא מעביר בארץ. במהלכה, הוא התפנה לראיון בתקשורת בארצו וסיפר על המצב במדינתנו, סוגיית הקיצוץ בשכר בהפועל חיפה והחוויה בכדורגל הישראלי.

"ההנחיות היו דומות לאלו שבסלובקיה, אם כי לא נדבקו כאן כל כך הרבה אנשים בהשוואה למדינות אחרות, בסביבות ה-15,000 חלו", סיפר סילבסטר. "אלתרתי והתאמנתי לבד בבית. לא יכולתי להתרחק יותר מ-100 מטר, אז רצתי מסביב לבלוק. עכשיו נתנו אישור לנוע ברדיוס של 500 מטר מהבית".

החלוץ הסביר כי קבוצתו עדיין לא חזרה לאימונים בניגוד לקבוצות אחרות, בשל חילוקי הדעות מול ההנהלה בנוגע לשכר: "לא התחלנו להתאמן כי עדיין מטפלים בנושא הכלכלי. קיצצו לנו 50% מהשכר והוציאו אותנו לחל"ת, עכשיו אנחנו חייבים להגיע להבנות עם הבעלים לגבי הצעד הבא".

סילבסטר חוגג שער (דני מרון)
סילבסטר חוגג שער (דני מרון)

סילבסטר, שהספיק להבקיע שני שערים עבור הקבוצה של חיים סילבס, התייחס גם לכך שהחיפאים סיימו את העונה הסדירה בשישייה הראשונה: "עלינו לפלייאוף העליון, הישג שנחשב להצלחה גדולה. בשביל זה הפועל חיפה החתימה אותי".

מאז שהגיע לישראל ב-2018, סילבסטר הספיק להיאבק בצמרת עם בית"ר ירושלים ולזכות בגביע עם בני יהודה. על ההחלטה לחתום במ.ס. אשדוד בתחילת העונה הנוכחית, הוא קצת מתחרט: "לשחק בישראל זה נחמד, אם אתה באחת משלוש או ארבע הקבוצות הטובות ביותר. בכל השאר זה יותר גרוע. הפועל חיפה התעניינה בי עוד לפני שחתמתי באשדוד, בתחילת השנה קיבלתי הצעה חדשה וניצלתי אותה. אני כאן עד הקיץ בינתיים, אחר כך נראה מה הלאה".

בשל העובדה שהוא חתום בהפועל חיפה עד תום העונה הנוכחית, החלוץ החליט להמשיך לגור בבת ים, מה שאילץ אותו לנסוע לחלק מהאימונים ברכבת: "חיפשתי סידור אחר, אבל לא מצאתי משהו מתאים לתקופה כל כך קצרה. אתעסק בזה אחרי העונה, תלוי היכן אמשיך את הקריירה שלי".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי