צפו: שלוש שנים לזכייה של ב"ש באליפות אחרי ניצחון על מכבי ת"א

ג'ון אוגו חוגג שער אליפות
ג'ון אוגו | צילום: דני מרון

ב-29 באפריל 2017 הקבוצה של ברק בכר השלימה את העונה הגדולה בתולדותיה וחגגה על חשבון היריבה הגדולה בצהוב. קיארטנסון העלה את מכבי ליתרון אך מליקסון השווה ואוגו כבש שער ניצחון דרמטי. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

עונת 2016/17 הייתה העונה הגדולה ביותר בתולדות הפועל באר שבע. הקבוצה של ברק בכר, שקודם לכן החזירה לעצמה את הכתר לראשונה מזה 40 שנה, החזיקה בסגל שחקנים יוצא דופן ועשתה קמפיין יוצא מן הכלל בליגה האירופית שכלל שני ניצחונות על אינטר והעפלה לשלב 32 האחרונות, זכתה בגביע הטוטו והדובדבן שבקצפת – הזכייה באליפות שנייה ברציפות. בשנים האחרונות התפתחה יריבות מסוימות בין הקבוצה מהדרום לבין מכבי תל אביב, שחלקו את כל האליפויות מאז 2012/13.

הצהובים עוד נראו טוב בפתיחת העונה ההיא ורשמו ניצחון היסטורי על הפועל תל אביב בדרבי (0:5) בהובלתו של טל בן חיים, אך לאט לאט הקבוצה מהדרום לקחה את המושכות. ההכתרה הייתה עניין של זמן. עבור אוהד כדורגל אין דבר מרגש יותר מלחגוג אליפות על חשבון היריבה השנואה. שלושה מחזורים לסיום העונה זה בהחלט התאפשר כאשר הצהובים אירחו בנתניה וקיוו לקלקל ליריבה את התוכניות.

זה התחיל נפלא עם שער יתרון של החלוץ וידאר קיארטנסון, מלך שערי הליגה באותה העונה (19 כיבושים), אחרי עקב נפלא של יוסי בניון (בדקה ה-24) שפתח בהרכב. התוצאה נשמרה עד המחצית. בכר הגיב בדקה ה-55 בחילוף התקפי כשהכניס את מיכאל אוחנה על חשבון אובדיו הובאן. ממש לאחר מכן מתפרצת אדירה של הצהובים מצאה את באר שבע לא מוכנה ודור מיכה פספס בגדול כשבעט לקורה. 

מאור מליקסון חוגג (דני מרון)

אוחנה בהחלט סיפק את הסחורה. בדקה ה-57 מאור מליקסון מסר לו, נע לעומק וקיבל מסירה מעולה. הקשר שלא הרבה לכבוש באותה עונה בעט מכל הלב לרשת וחגג בטירוף כשהוא מוריד את החולצה. ליטו וידיגאל הכניס את שגיב יחזקאל על חשבון טל בן חיים וגם יוסי בניון הוחלף. בדקה ה-72 אליניב ברדה עלה גם כן למערכה במטרה להשיג שער ניצחון.

המשחק התנהל בקצב מסחרר. יחזקאל הספיק לבעוט בקורה, ברדה נשלח לאחד על אחד ונעצר על ידי פרדראג ראיקוביץ' המצוין, אלא שעל הריבאונד עט ג'ון אוגו שבעט לרשת מכל הלב את שער האליפות. "זו הייתה הצגה של אלופה אמיתית, מגיע לנו", אמר בכר בסיום והחמיא לכל הצוות שלו: "הם עושים ימים כלילות". נציין את טוני וואקמה ובן שהר שכבשו 14 שערי ליגה כל אחד באותה העונה, כשקשר הכנף תרם גם עשרה בישולים בעוד עונה גדולה. באר שבע תוסיף תואר נוסף לארון ב-2017/18 ולאחר מכן הצהובים ירשמו אליפות נהדרת. בינתיים, ליושבי טוטו-טרנר נותר רק להתגעגע.



ברק בכר והפועל באר שבע חוגגים. כך הסתיימה העונה(דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי