המתווה המסתמן: בידוד בן שבועיים ב-17 במאי, חזרה למגרשים ב-15 ביוני

יונתן כהן, דיוגו ורדסקה
יונתן כהן, דיוגו ורדסקה | מאור אלקסלסי

במשרד הבריאות והאוצר מנסים להגיע להסכמות לקראת ישיבת הממשלה שתדון ב"שלב השני של אסטרטגיית היציאה" ותכריע את עתידו של ענף הכדורגל. שחקני ליגת העל מתנגדים לבידוד

(גודל טקסט)

ישיבת הממשלה בנושא "השלב השני של אסטרטגיית היציאה" שהייתה אמורה להיערך במקור אתמול, תיערך בשעה 11:00 הבוקר (שני), מתוך ניסיון לגשר על הפערים בין משרדי הבריאות והאוצר בכל התחומים, בהם בנושא הספורט. כזכור, אתמול פרסמנו כי המחלוקת העיקרית בנוגע לחידוש הליגה, קשורה לעניין הבידוד, כשמתווה האוצר ומשרד הבריאות מדבר על חזרה ב-17 במאי, שבועיים עד שלושה שבועות של אימונים מלאים ואז כניסה לבידוד של שבועיים במהלכו השחקנים לא יתאמנו.

אלא שמנהלת הליגה הבהירה אתמול למשרד הבריאות כי הדבר איננו אפשרי וכי במסגרת המתווה צריך למצוא שלב מעבר מאימונים מלאים לכר הדשא. על פי המתווה שניסו להשיג הלילה ראשי המנהלת עם ראשי משרד הספורט, הבריאות והאוצר – התאריך שבו יאושר לקיים תחרות ספורט קבוצתי נקבע ל-15 ביוני, כשענף הכדורגל והכדורסל נכללים בו. יחד עם זאת, נקבע כי ימי הבידוד, 14 יום בסך הכל, יחלו ב-17 במאי והקבוצות יחלו להתאמן באופן מלא ב-31 במאי. המשמעות: על פי המתווה הזה, הקבוצות יוכלו לערוך שבועיים של אימונים מלאים לפני החזרה.

"משרד הבריאות לא מתמחה בספורט, בטח לא בכדורגל. ברור שחזרת הליגה עדיפה בכל מצב, אבל אם ניכנס לשבועיים בידוד אחרי שכבר חידשנו אימונים, זה יפגע בנו. שחקנים יגיעו לא בכושר, הרמה תהיה נמוכה. ככה רוצים להכריע אלופה ויורדות?". אמרו הלילה שחקנים בליגת העל על האפשרות למתווה שבמסגרתו ייכנסו לבידוד לפני חידוש הליגה.

אתמול פנו במנהלת שוב למשרד הבריאות וביקשו לאפשר לשחקני ליגת העל לחזור כבר ביממה הקרובה לאימונים מלאים. במשרד הבריאות עדיין לא קיבלו החלטה בנושא, אבל אם זה יקרה, במנהלת מעריכים שיהיו אפשר לחזור עוד בסוף השבוע הנוכחי, לאחר חיטוי של מתקני האימונים.


אימונים מלאים בקרוב? שחקני מכבי חיפה (באדיבות האתר הרשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי