כך ליגת העל תחזור למגרשים: המתווה המלא שאושר

ניקיטה רוקאביצה
ניקיטה רוקאביצה | מאור אלקסלסי

הקבוצות קיבלו מכתב ברור מההתאחדות לשמירה על ההנחיות: השחקנים יכנסו לבידוד החל מראשון הקרוב, לכל מועדון יהיה "ממונה קורונה" ואסור יהיה להתחבק בחגיגת שער

(גודל טקסט)

אתמול (רביעי) היה יום חג לכדורגל הישראלי עם ההודעה הרשמית על חידוש הליגה בסוף מאי (31.5). מנהלת הליגה הגיעה לסיכום עם משרד הבריאות על חזרת הענף האהוב. כמובן שיהיה מדובר בכדורגל שונה ממה שהכרנו. כעת אנחנו מציגים בפניכם את כל ההנחיות המחייבות במכתב שקיבלו הקבוצות. במנהלת הדגישו את החשיבות של שמירה טוטאלית על החוקים – בריאות השחקנים והצוותים המקצועיים בין היתר, במטרה לסיים את עונת המשחקים בצורה תקינה.

השחקנים אכן ייכנסו לבידוד מיום ראשון הקרוב ויהיה מותר להם לצאת לאימונים ולמשחקים בלבד. במתחם האימונים בין היתר יהיו נוכחים רק שחקנים ואנשי הצוות המקצועים, והשחקנים יעברו בדיקות קפדניות. לכל קבוצה יהיה אחראי שיוגדר כ"ממונה קורונה". לגבי המשחק עצמו – לא יתקיים הטקס הקבוע של לחיצת ידיים, שחקנים לא יוכלו לחגוג שערים עם חבריהם לקבוצה. הדאגה הגדולה ביותר היא ששחקן יידבק בקורונה ואז במקרה כזה כל מי שבא איתו במגע בשבועיים שקדמו לכך – ייאלצו להיכנס לבידוד.

בידוד

החל מיום ראשון הקרוב, ה-10.5.2020,  יכנסו השחקנים לבידוד עד לסיום תקופת הליגה. במהלך תקופה זו השחקנים יהיו רשאים לצאת מביתם לאימונים ולמשחקים בלבד.  זה כולל את הצוות המקצועי ומנהלתי – מנהלים, עוזרי מאמן, אנשי רפואה, אנשי משק, …

צוות מקצועי ומנהלתי – מנהלים, עוזרי מאמן, אנשי רפואה, אנשי משק, מנהלה וכיו"ב וכן  צוות השופטים –  לא יבואו במגע ישיר עם השחקנים וישמרו על כללי שמירת מרחק ומסיכות, למעט הצוות המקצועי שישתתף בפועל בהעברת האימונים בזמן האימונים ואנשי הצוות והשחקנים אשר יהיו רשומים בטופס המשחק הרשמי בזמן המשחקים, כמו גם צוות השופטים במהלך המשחק.

שחקני מכבי חיפה (מאור אלקסלסי)

לאורך כל תקופת הבידוד, קרי החל מראשון הקרוב  ועד לסיום משחקי הליגה, תהיה הקפדה במהלך השהייה מחוץ למתחם האימונים על כל ההנחיות לבידוד בית כפי שנקבעו בצו בריאות העם "נגיף הקורונה החדש". לרבות,  עטיית מסכות בכל יציאה למרחב הציבורי, הקפדה על מרחק שני מטר מכל אדם ועוד כמפורט בהנחיות כאמור.

נסיעות:
נסיעות לאימונים:
יתבצעו ברכב פרטי או במונית, תוך שמירה על הנחיות התחבורה המפורסמות משרד הבריאות.

נסיעות למשחקים:
נסיעות למשחקים ניתן לבצע גם באוטובוס קבוצתי, תוך שמירה על הנחיות התחבורה המפורסמות ע"י משרד הבריאות.

בדיקות בריאות
 בכל הגעה למתחם האימונים או המשחקים, יעברו כל השחקנים ואנשי הצוות את הבדיקות הבאות:
א. מדידת חום.
ב. חתימה על טופס הצהרת בריאות
ג. בדיקת גורם רפואי מוסמך בעל תעודה – רופא/פרמדיק/פיזיותרפיסט/ספורטרתפיסט/עסיין,, לרבות מדידת סטורציה (חמצן בדם). יובהר כי ככל שהבדיקה לא תתבצע על ידי רופא ויעלה חשד כלשהוא לתסמינים של המחלה, תהיה חובה לבדיקת רופא וככל שזו לא תיעשה השחקן/איש הצוות לא יוכל להכנס למתחם האימונים/אצטדיון, כפי שמפורט להלן.

ממצאי בדיקות בריאות
ממצא חריג לבדיקות כפי שפורטו לעיל ייחשב אחד מהבאים:
א. חום בטמפרטורה של 38 מעלות צלזיוס ומעלה.
ב. אי עמידה בתנאי הצהרת הבריאות.
ג. סטורציה מתחת ל %95.
ככל שהבדיקות שצוינו לעיל יצאו תקינות וללא ממצאים חריגים תתאפשר כניסת השחקנים והצוות למתחם האימונים. אם אחת מהבדיקות שצוינו תהיה בעלת ממצא חריג, אז לא יוכל אותו נבדק להיכנס למתחם ועליו לבצע בדיקת קורונה. במקרה בו שחקן או איש צוות אשר נבדק לקורונה ותוצאת הבדיקה חיובית, יחויבו כל שחקני הקבוצה שהיו איתו במגע בשבועיים הימים שקדמו לבדיקה להיכנס לבידוד.


אחמד עאבד עובר בדיקת חום (עירוני קריית שמונה, רשמי)

התקהלות:
מתחם האימונים:
במתחם האימונים יהיו נוכחים שחקני הקבוצה והצוות המקצועי והמנהלתי בלבד.

המגרשמקום המשחק:
הנחיות מפורטות באשר לאנשים המורשים לשהות במתחם המשחקים – אצטדיון, ביום המשחק, יועברו על ידי מנהלת הליגות בנפרד טרם חידוש המשחקים. הנחיות אלו יכללו את כלל הגורמים המורשים להכנס לאצטדיון: שחקנים, צוותים מקצועיים ומנהלתיים של הקבוצה וצוותים נוספים – עובדי אצטדיון, מדיה וגורמי ניהול חיוניים נוספים, תוך חלוקה לאיזורים שונים – זירה, מתחם חדרי ההלבשה, איזורי תפעול וכדומה. כך גם הנחיות לוגיסטיות שונות ורבות בכל הקשור לניהול המשחקים תחת מגבלות הקורונה, בהתאם למסמך שיאושר על ידי משרד הבריאות.

חיטוי:
תהיה הקפדה על סביבה היגיינית של מתחמי האימונים והמגרשים, לרבות חיטוי הכדורים והמתקנים אחת ליום, בהתאם להמלצות משרד הבריאות לחיטוי כנגד נגיף קורונה.

שימוש במתחמי חדרי ההלבשה ובמלתחות:
השימוש במתחם חדרי ההלבשה ובמלתחות יותר בהתאם לפירוט שלהלן:
א. טרם האימון או טרם המשחק ובהפסקת המחצית של המשחק למטרת התארגנות ותדרוכים.
ב. לאחר סיום האימון ו/או המשחק – יתאפשר שימוש במקלחות במתווה של %50 תפוצה, כאשר בין כל שתי מקלחות בשימוש תהיה מקלחת ריקה . לשם הדוגמא במתחם בו יש שמונה עמדות מקלחות ישתמשו בארבע מקלחות, עם רווח של מקלחת בין כל שתי מקלחות שיהיו בשימוש
ג. לאורך כל השהות במתחמים אלו יוקפד על שמירת מרחק של שני מטרים בין השחקנים בדגש על תדרוכי שחקנים וכו'.


אצטדיון בלומפילד (אודי ציטיאט)

 
לחיצות ידיים
בהתאם להנחיות משרד הבריאות, חל איסור על לחיצות ידיים ולכן יש להנחות את השחקנים והצוותים המקצועיים  להמנע מלחיצות ידיים. הנחיה דומה תימסר גם לשופטי המשחק. טקס לחיצות הידיים המסורתי ישונה ולחיצות  הידיים הנהוגות כחלק מהטקס יבוטלו. הנחיות חדשות לטקס הפתיחה יועברו בנפרד בהמשך.
 
 
חגיגות שחקנים ובעלי תפקידים:
בהתאם להנחיות משרד הבריאות, השחקנים יונחו, וכך גם הצוות המקצועי –  כי לא יתחבקו לאחר כיבוש  שערים, לאחר סיום המשחק ו/או בכל שלב אחר.

 

ממונה קורונה:
כל קבוצה תגדיר "ממונה קורונה" לכל קבוצה ולכל מתקן אימוניםמגרש.  ממונה הקורונה יהיה האחראי על יישום ההנחיות במכתב זה והנחיות נוספות כפי שיועברו מעת לעת ו/או הנחיות משרד הבריאות.

בנושא אחר: בינתיים בליגה הלאומית בירכו על חזרת הליגה. "ברצונינו להודות בשם מועדוני הליגה על העבודה הקשה בשבועות האחרונים בכדי להחזיר את הליגה למגרשים. אין ספק כי ללא פעילות זו, הכדורגל המקצועני בישראל ורבים ממועדוני הליגה הלאומית היו עומדים בפני סכנת כליה".

אולם, לא הכל ורוד. ארגון השחקנים פנה לקבוצות הליגה הלאומית – הגיעו להסכמות על תשלום משכורת חודש יוני, אחרת הארגון ידרשו שלא יועברו כספים מזכויות השידור. מעדויות שהגיעו להנהלת הארגון עולה, כי מספר קטן של קבוצות בליגה השנייה בודקות אפשרות שלא לשלם לשחקניהן את משכורות חודש יוני, זאת אף שהליגה חוזרת לפעילות. ארגון השחקנים דורש מהקבוצות לפתור את העניין בזמן הקרוב ביותר, ולא להשאיר את השחקנים בחוסר ודאות, באשר לשכר המגיע להם לאור חזרתם למשחק פעיל. 

אם זה לא יקרה, הארגון יינקוט "בכל האמצעים העומדים לרשותו" ובתוך כל פנייה למנהלת הליגות בדרישה שלא יועברו כספי זכויות השידור. מנכ"ל ארגון השחקנים, מושיקו מישאלוף: "השחקנים צריכים לקבל שכר עבור העבודה שלהם. תנו לשחקנים לחזור לשחק בראש שקט. אל תפגעו בשחקנים ובאוהדים של הליגה הלאומית, כי פשוט לא ניתן לכם להרוס אותה.  ארגון השחקנים לא יוותר בעניין הזה."

 
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי