מנהלת הליגה הבהירה לקבוצות: אסור לצרף שחקנים נבחנים לאימונים

שחקני הפועל באר שבע
שחקני הפועל באר שבע | הפועל באר שבע

ההנחיה תקפה לישראלים ולזרים עד להודעה חדשה, לאור הרצון להימנע מהחשש שקבוצות יצטרכו להיכנס לבידוד. כלפון פנה לראשי הערים: הפחיתו את דמי השימוש באצטדיונים

(גודל טקסט)

מנהלת הליגות הודיעה ביממה האחרונה לקבוצות ליגת העל והליגה הלאומית כי עד הודעה חדשה נאסר עליהן לצרף שחקנים נבחנים לאימוני הקבוצה.

הסיבה לכך היא פשוטה: במנהלת מזהירים כי אין להם רקע על שחקנים שמגיעים למבחנים ועל כן הם עלולים להפר את המצב הרפואי. כרגע יש מעקב מוקפד אחרי כל שחקני הסגל בכל קבוצה, ועל כן החשש הוא מצירוף של אנשים נוספים. כמובן שהאיסור תקף לגבי שחקנים ישראלים וזרים כאחד מסיבות מגוונות.

כידוע, שחקן זר שמגיע לארץ צריך להיכנס לבידוד בן שבועיים, והמועדונים לא יוכלו לקבל את הרקע הרפואי לגביו, בעוד באשר לשחקנים הישראליים המועדונים לא רוצים שהשחקן יגיע למתחם האימונים לאחר שבא במגע עם שחקנים ואנשים נוספים בתקופה האחרונה, מה שעלול להוביל לעצירת הליגה המתחדשת משום שכל הקבוצה תצטרך להיכנס לבידוד. כך, למשל, לספורט1 נודע כי בני יהודה ניסתה ביממה האחרונה לצרף שחקן מליגה נמוכה לצורך התרשמות, אולם במנהלת הבהירו כי הדבר לא אפשרי.

שחקני בני יהודה. החיזוק לא התאפשר (דני מרון)

במקביל, הבוקר פנה יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון, לראשי העיריות של קבוצות ליגת העל בבקשה להפחית את דמי השכירות באצטדיונים. לטענת כלפון, ענף הכדורגל המקצועני הוא אחד מאלו שספגו את הפגיעה הקשה ביותר מנגיף הקורונה וכמובן שגם האיסור על הכנסת אוהדים פוגע בחווית הצפייה, בתושבי הערים וכמובן בקבוצות שלא יכולות למכור כרטיסים.

בנוסף, כלפון כתב לראשי הערים כי "למרות האפשרות להעביר את המשחקים לאצטדיונים קטנים וזולים יותר, אנו מעוניינים כי המועדונים ימשיכו לשחק במידת האפשר באצטדיונים הביתיים. גם הוצאות התפעול והבלאי הפוחתיות משמעותית ללא קהל, מצדיקות הפחתה ניכרת בעלות השימוש". כלפון ציין כי מספר רשויות כבר נענו בחיוב לבקשה זו.


אצטדיון בלומפילד. רון חולדאי יענה לבקשה? (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי