ואיזה מסכנים האוהדים: שלוש שנים לירידת הליגה של הפועל ת"א

אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב | דני מרון

אחרי תיקו 1:1 נגד רעננה במחזור סיום עונת 16/17, אחד ממועדוני הפאר של הכדורגל הישראלי שהתרגל לאליפויות, גביעים והצלחות באירופה - התרסק לרסיסים. צפו במשחק הירידה

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

ב-13 במאי בשנת 2000 הוכתרה הפועל תל אביב לאלופת המדינה. "השנה היא שנת אלפיים, ה-13 במאי, היום לקחנו כתר, עם הפועל חי" כתב אריק איינשטיין ז"ל בשירו "אדומה שלי". לצד ציון הדרך הנפלא של תינוקות קשטן, בדיוק באותו יום רשמה הפועל מפלה כואבת. ב-13 במאי 2017 מועדון הפאר ירד בפעם השנייה בתולדותיו לליגה השנייה לאחר תיקו 1:1 נגד הפועל רעננה במחזור הסיום של העונה.

אותה קבוצה שבסוף העשור הקודם זכתה אולי באליפות הכי דרמטית שידע הכדורגל הישראלי, קטפה גביעים, הציגה קמפיינים נהדרים באירופה והעפילה לליגת האלופות – הפכה למושא ללעג. ולמען האמת, זו הייתה עונה מהגיהנום עבור האדומים כבר מהרגע הראשון. מי זוכר את האופטימיות ששררה באותו הקיץ עם אלי גוטמן על הקווים, הבעלים אמיר כבירי שנתפס כשאפתן, החתמות של חן עזרא ובניית סגל שחקנים שהיה אמור לקחת את האדומים לצמרת.

אז מה קרה לאדומים באותה עונה? גוטמן ברח, הרים ידיים אחרי ארבעה מחזורים, השפלה בלתי נסלחת בדרבי (תבוסה 5:0) בבכורה של גיא לוזון שקיבל מועד ב', קבוצה בלי בית (לאור השיפוצים שנערכו באצטדיון בלומפילד – האדומים נאלצו לארח במגרש במושבה), וכמובן הפירוק בשל חובות של מאה מיליון יורו, והורדת תשע הנקודות, הבריחה של לוזון ועזיבת שחקני המפתח. עוד תמונה זכורה היא של החלוץ טוטו תמוז שהגיע בינואר ולא הצליח לספק את השערים המוכרים – יורד באזיקים אחרי שתקף שוטר לאחר התיקו 0:0 נגד הפועל אשקלון, משחק שחרץ את גורל הירידה כמעט באופן סופי.


שחקני הפועל תל אביב לא מעכלים (דני מרון)

הפועל פתחה את הפלייאוף התחתון עם שבע נקודות בשלושה משחקים ועשתה צעד חשוב להישארות עם 0:2 על הפועל כפר סבא, אלא שההפסד בי"א נגד מ.ס אשדוד הפחית את הסיכויים, ואז בא התיקו המאופס נגד אשקלון.  ערב מחזור הסיום הגיעה הפועל למשחק נגד רעננה בנתניה כשהיא לא תלויה בעצמה. כ-6,000 אדומים עשו את המסע והזדקקו לנס, אך גם הם הבינו, כפי שאמרו בראיונות לפני המשחק – שהסיכוי נמוך. מנחם קורצקי היה זה שעמד על הקווים.

כמו במהלך כל העונה, הפועל רצתה אבל התקשתה לייצר מצבים מסוכנים להוציא בעיטה מהאוויר של עומרי אלטמן. המחצית הייתה מאופסת. דווקא הבלם אדי גוטליב שהיה מסוכסך עם הקהל וספג עלבונות – הפיח רוח של תקווה כשדחק לרשת בדקה ה-58 אחרי שבעיטה חופשי של הקשר נהדפה לא טוב על ידי ההגנה. כעבור שש דקות, האדומים הבינו שזה נגמר כששניר שוקר בעט מהאוויר וניצל את חוסר הריכוז של אריאל הרוש. הפועל אשקלון ניצחה במשחק המקביל 1:2 את ק"ש.

האדומים ירדו בצורה מביכה מהמקום האחרון ואפילו לא עשו את המינימום הנדרש. השחקנים בכו בחדר ההלבשה והתנצלו בזה אחר זה ברשתות החברתיות. בן רייכרט שהיה מושעה מהמשחק, צולם באצטדיון כשהוא ממרר בבכי ("אחד הלילות הקשים שהיו לי, לילה ללא שינה. מבקש סליחה מעשרות אלפי האוהדים שאכזבנו"). וסגר חשבון עם המקניטים באינסטגרם. איציק ניסנוב שהציל את הקבוצה מפירוק באמצע העונה אמר: "לפעמים אנשים לא עומדים בלחץ". למזלם, הם שבו לליגת העל בחלוף שנה אחת בלבד, אך המועדון עוד רחוק מאוד מהגבהים אליהם הורגל.

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

אחרי לילה אחד הקשים שהיו לי , לילה ללא שינה לילה מלא בדמעות. רוצה קודם כל להגיד תודה לקהל הכל כך גדול הזה שגרם לי במשך תקופה לצמרמורות. תודה לכם לאלה שכן מעריכים אותי וגם לאלה שלא, כולם יודעים שנתתי תמיד הכול מעצמי לפעמים לא הכול הולך. מועדון הפועל תל אביב יחזור לקדמת הבמה מהר מאוד והרבה אנשים יסתמו פיות, ולכם אותם אנשים שעסוקים בלשלוח לי הודעות ולחגוג ברגעים כאלו שאני נופל דווקא אתם הכי מחזקים אותי וגורמים לי לעבוד יותר קשה ולהוכיח לכולם שממקום כזה יש רק לאיפה לעלות. סליחה מעשרות אלפים אוהדים אדומים שאיכזבנו אתמול . #לנצחאצליבלבאותךאניאוהב

A post shared by ben_reichert • בן רייכרט (@ben_reichert) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי