הקבוצות בת"א ובי-ם פטורות מתשלום דמי שימוש במתקני הספורט

בלומפילד מלא עשן
בלומפילד מלא עשן | אריאל שלום

בעקבות משבר הקורונה, שתי העיריות הודיעו כי מועדוני הכדורגל והכדורסל לא יצטרכו לשלם עבור המתקנים עד תום העונה. חולדאי: "אנו מודעים לפגיעה הכלכלית, כולי תקווה שבקרוב הקהל יוכל לחזור למגרש"

(גודל טקסט)

בצעד מבורך, עיריית תל אביב הודיעה היום (רביעי) כי היא פוטרת את קבוצות הכדורגל והכדורסל בעיר מתשלום דמי שימוש במתקני הספורט העירוניים עד תום עונת 2019/20. ההחלטה החשובה התקבלה בעקבות התפרצות מגיפת הקורונה והמשבר הכלכלי שפקד את המועדונים.

תזכורת: אתמול פנה יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון, לראשי העיריות של קבוצות ליגת העל בבקשה להפחית את דמי השכירות באצטדיונים. לטענת כלפון, ענף הכדורגל המקצועני הוא אחד מאלו שספגו את הפגיעה הקשה ביותר מנגיף הקורונה וכמובן שגם האיסור על הכנסת אוהדים פוגע בחוויית הצפייה, בתושבי הערים וכמובן בקבוצות שלא יכולות למכור כרטיסים.

בהודעה הרשמית שפורסמה מטעם עיריית תל אביב נמסר: "עקב משבר הקורונה – עיריית תל אביב-יפו פוטרת את קבוצות הכדורגל והכדורסל התל אביביות מתשלום דמי שימוש במתקני הספורט העירוניים עד סוף העונה עיריית תל אביב – יפו תקצה סיוע מיוחד לקראת חזרת קבוצות הכדורגל והכדורסל התל אביביות למשחקים בליגות העל, אשר יממן את דמי השימוש באצטדיונים ובאולמות הספורט העירוניים.


חולדי במשחק החניכה של בלומפילד. צעד מבורך של העירייה (אודי ציטיאט)

"על רקע חזרתן המבורכת של הליגות ועל רקע המצוקה הקשה אליה נקלעו המועדונים עקב מגפת הקורונה, הנחה ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, את גורמי העירייה וחברת היכלי הספורט להקצות סיוע עירוני מיוחד שיאפשר להן לשחק את יתרת משחקי העונה ללא תשלום דמי שימוש.

"מדובר באצטדיון בלומפילד בו משחקות קבוצות הכדורגל מכבי ת"א, הפועל ת"א ובני יהודה, בהיכל מנורה מבטחים בו משחקת מכבי ת"א בכדורסל ובהיכל קבוצת שלמה בו משחקת הפועל ת"א בכדורסל. עיריית תל אביב-יפו מברכת על חזרת המשחקים ורואה חשיבות בחיזוק ותמיכה בעוסקים בספורט המקצועי כחלק מהמאמץ הכולל להחזיר ככל הניתן ותחת המגבלות את שגרת החיים בעיר".

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: "חזרת פעילות קבוצות הספורט בליגת העל הינה צעד חשוב הפורץ דרך להקלות נוספות בתחום הספורט. אנו מודעים לפגיעה הכלכלית בקבוצות הספורט המקצועניות עקב מגפת הקורונה, ובכלל זה קבוצות הכדורגל ה"תל אביביות" המשחקות בליגת העל ועל כן הנחיתי את גורמי העירייה וחברת היכלי הספורט לבטל את תשלום דמי השימוש למשך כל תקופת הקורונה – לרבות התקופה שעוד לפנינו עד לסיום העונה. כולי תקווה שבקרוב יחזרו מתקני הספורט העירוניים להיות שוקקי אוהדים והליגות ישובו למסלולן הרגיל".

ליאור שפירא יו"ר מועצת העיר ומחזיק תיק הספורט: "אנו רואים בעידוד הספורט בכלל, והספורט התחרותי בפרט, משימה עירונית חשובה. מתן הפטור מדמי השימוש זו דרכנו להקל על השותפות שלנו – הקבוצות המקומיות – ולאפשר להן להמשיך לספק לקהל האוהדים ספורט תל-אביבי איכותי".


היכל מנורה מבטחים (עדי אבישי)

בשעות הלילה החליטו גם בעיר הבירה לנקוט בצעד זהה ולפטור את בית"ר ירושלים, הפועל קטמון והפועל ירושלים מדמי שימוש באצטדיון טדי ובהיכל פיס ארנה עד תום העונה. מעיריית ירושלים נמסר: "עם חזרתן של ליגות הספורט לפעילות, ובהתחשב באתגרים התקציביים שהציבה הקורונה למועדוני הספורט, הנחה ראש העיר ירושלים לאפשר למועדוני הספורט לשחק את משחקי העונה ללא תשלום דמי שימוש".

בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, מסר בתגובה: "אנחנו מעריכים את ההירתמות של ראש העירייה מר משה ליאון והנהלת העירייה למעננו במהלך משבר הקורונה. זה התחיל בהקדמת ההקצבות השנתיות ונמשך כעת עם הפטור מתשלום, פעולות שמוכיחות שוב שהספורט בירושלים חשוב לו ומהווה עוגן מרכזי בחייה של העיר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי