דודו דהאן: "אני הסוכן שהביא למכבי חיפה הכי הרבה כסף"

דודו דהאן
דודו דהאן | יוסי לזרוף

ההצעה שמאור מליקסון קיבל מרוברטו מנצ'יני, עסקיו עם יענקל'ה שחר, ההבדל בינו לבין מינו ראיולה ואי זימונו של ליאור רפאלוב לנבחרת. סוכן השחקנים מדבר על הכל

(גודל טקסט)

באמצעות לייב בעמוד הפייסבוק 'Scoutpush', סוכן השחקנים דודו דהאן ענה הערב (ראשון) לשאלות העוקבים וחשף כי הוא עומד להוציא ספר בחודשים הקרובים: "חתמתי בשבוע האחרון עם הוצאת ספרים ניב. מבטיח לכם שהספר יהיה מרתק. אני מעריך שהוא ייצא לאור בעוד ארבעה חודשים, אבל יכול להיות שאקח לעצמי יותר זמן וזה יקרה רק לקראת הקיץ".

האם מאור מליקסון באמת קיבל בזמנו הצעה ממנצ'סטר סיטי: "זה היה אמיתי לגמרי, יש גם עדות של ניר ביטון שהיה לידי ושמע את הכל. הייתי במלון באוסטריה על איזה הר במחנה אימון, אני אפילו לא יודע איך הגעתי לשם. ישבתי בלובי עם ניר ואז הגיעו רוברטו מנצ'יני ושני העוזרים שלו, הם קראו לי לקפה ודיברנו. הם דיברו איתי בכלל על ניר, אבל המחשב שלי היה פתוח ואמרתי להם שמליקסון הוא השחקן הישראלי הטוב ביותר ושהוא משחק בפולין. רוברטו אמר לי להגיד לו לבוא מחר לאימון של סיטי. שאלתי אם הוא צוחק והוא ענה שלא. התקשרתי למאור והוא אמר לי 'עזוב אותי עכשיו מה לבוא'. הוא לא רצה. סיפור אמיתי במאה אחוז".

עסקים עם יענקל'ה שחר: "אני הסוכן שהביא למכבי חיפה הכי הרבה כסף. רפאלוב ב-2.5 מיליון יורו, בירם כיאל ב-2, שלומי ארבייטמן במיליון יורו ומוחמד גדיר ב-700 אלף יורו. אני נתתי להם הרבה יותר ממה שהם נתנו לי, אז הכל בסדר. אף אחד לא יוצא איתי מופסד. אם תיקח כל קבוצה בישראל, הבאתי לה הרבה יותר כסף מאשר שהיא הביאה לי. זה שאני לא מדבר ולא עולה לרדיו ואין לי חברים בטלוויזיה ועיתונאיי חצר, זה לא אומר. אני הסוכן שהביא הכי הרבה כסף לכדורגל הישראלי, בוודאות. אם כבר מדברים על עמלות, בואו נעמיד את הדברים על דיוקם".


יעקב שחר (מאור אלקסלסי)

על מינו ראיולה: "אין באמת סוכנים גדולים באירופה. ראיולה נולד בטורינו, הוא חי באמסטרדם וגר במונאקו וטורינו. אני נולדתי בירושלים. לקחת את המקום שאני מתחיל בו, לעומת המקום שהוא מתחיל בו – הוא מתחיל את המשחק ב-0:20 ואני צריך להשוות. בתיאוריה אולי אני אוכל להשוות, אבל ברור שהסיכויים הם נמוכים מאוד. בסדר, אני שמח בחלקי ואוהב את מה שאני עושה. השיא עוד לפניי ויש לי עוד הרבה מה לעשות ולתרום לכדורגל ולשחקן הישראלי. יש לי הרבה שחקנים שהם עוד יביאו לנו הרבה כבוד. אני לא רוצה להגיד שמות, כי לא צריך לנפח סתם. על רפאלוב ומליקסון אני יכול לדבר כי שום דבר לא יכול להרוס להם כבר".

על כך שרפאלוב לא זוכה לקרדיט בנבחרת: "זה שיא השיאים, אבל אני חושב שבסגל ובהרכב שהיה הוא היה חייב להיות בסגל ובהרכב. אני חושב שהגיע הזמן שכל החבר'ה האלה, בכאב אני אומר את זה, כולל רפאלוב, יזוזו הצידה. אנחנו צריכים להרים את הצעירים, גם אם כרגע הם פחות טובים. בשורה התחתונה אנחנו לא עולים לשום מקום, אז בואו נגדיל את הקטנים וניתן להם לשחק. הצעירים צריכים להוביל. כמו שיש בנוער חריג-שניים, נביא מהוותיקים את המצטיין, למשל זהבי בסין. צריך בתפקיד של רפאלוב, אז נביא את ליאור. מביאים נקודתי. צריך לתת רק לדור צעיר, גג גיל 24-25 בכדי שנבנה משהו ויהיה לנו עתיד. התקציב של סודובה הוא פחות משל נס ציונה, קורה פה משהו לא בסדר בכדורגל הישראלי ומישהו צריך להתעורר. הגדולות מגישות עתירות לפתוח את הליגה לעשרה זרים, זה לא אמיתי. יש לנו המון כישורונת צעירים. הילדים של היום טובים מהדור שלי. אנחנו אמנם הבנו כדורגל יותר מהם, אבל הם טובים יותר טובים וצריך להגיד את האמת".

פגרת הקורונה: "המשבר צריך להדליק נורה אדומה לכולנו. יעשו טוב כל קברניטי הכדורגל בישראל אם יבינו שהכדורגל הישראלי שייך לשחקן הישראלי. צריך לצמצם יותר מחצי את כמות הזרים. אם זה היה תלוי בי, הייתי אומר גג שני זרים בקבוצה. לתת לפחות ארבע-חמש שנים של קאט ולתת לכדורגלן הישראלי את הבמה. אנחנו הרי נכשלים ונכשלים ונכשלים. מפסידים לסודובה. אין אף קבוצה ישראלית העונה באירופה, זה משהו שלא נתפס. ומה עם הנבחרת? קמפיין אחר קמפיין אחרי קמפיין. איזה מאמן לא ניסו? את כולם. כל החבר'ה שעשו, ניסו ותרמו, צריך להזיז אותם הצידה ולהכניס דור חדש. אם נפסיד, לפחות זה יהיה עם ילדים שאולי נראה מהם עתיד. אולי בזכות הפסד כזה או אחר הם ינצחו בעתיד. הדור הקיים לא רק שהפסיד, גם לא נתן לאחרים לצמוח. הצעירים שצריכים לצמוח מגיעים לנבחרת רק בגיל 28, זה טו לייט. טוב יעשו מקבלי ההחלטות אם יקבלו החלטה קשה ואמיצה – לתת לשחקן הישראלי לשחק. הולך להיות קאט רציני בכל הקטע הכלכלי ומן הראוי שיתנו לישראלי לשחק וייצרו עוד מקומות עבודה".

צמצום הליגה: "אני לא בעד. בכל מקום יש מועדונים קטנים ומועדונים גדולים. זה הדבר הכי כיף בכדורגל. אם נעשה ליגה מצומצמת, לא יהיו מועדונים קטנים. הכי כיף שקבוצה כמו מכבי חיפה הולכת לעכו ומפסידה, זה מה שמביא עניין. צריך לתת צ'אנס לשחקנים הישראלים. להכריח את הקבוצות עם חוקים שאין זרים ולתת לחבר'ה הישראלים לשחק יותר. אני חושב שזה יעשה לנו רק טוב".

 
 
דודו דהאן עם מוחמד גדיר וברק אברמוב (בני יהודה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי