טרופר: "נדרשות פעולות דחופות כדי להציל את התרבות והספורט"

מירי רגב, חילי טרופר
מירי רגב, חילי טרופר | מירי שמעונוביץ, לע"מ

שר התרבות והספורט החדש בטקס חילופי השרים: "אני כאן כדי להיאבק למענכם במלחמת הקיום שלכם". השרה היוצאת, ח"כ מירי רגב: "הזכות ליצור ולצרוך תרבות וספורט היא זכות בסיסית של כל אחד ואחת"

(גודל טקסט)

היום (שני) נערך טקס חילופי השרים במשרד התרבות והספורט ועבורנו הבשורה היא שר חדש, ח"כ חילי טרופר שנכנס לתפקידו כשר התרבות והספורט ומחליף בתפקיד את ח"כ מירי רגב, שמסיימת את תפקידה בתום קדנציה בת חמש שנים, שהחלה במאי 2015.

במהלך הטקס אמר שר התרבות והספורט הנכנס: "אני בא מאהבה גדולה לתחומי התרבות והספורט. בעיני, יש בהם ערך עמוק ואין מדובר במותרות. זו גם הזדמנות ראשונה עבורי לפנות אל אנשי ונשות התרבות והספורט, שנמצאים בשעתם הקשה מזה עשרות שנים. אני רוצה לומר משהו קצר ופשוט למפיקים, לספורטאים, למשוררים, לשחקנים ולאנשי הסאונד. מראשון האמנים ועד אחרון פועלי הבמה, משחקני ליגת העל ועד אחרון האפסנאים – מרגע זה, אני כאן כדי להיאבק למענכם במלחמת הקיום שלכם. אני מודע היטב לכך שכעת נדרשות פעולות דחופות כדי להציל את התרבות והספורט. זה לא יהיה קל, אבל אני מבטיח מאמץ של 100 אחוז".

שרת התרבות והספורט היוצאת, ח"כ מירי רגב השיבה: "בכל המהפכות, שהובלתי בחמש השנים האחרונות לא מצמצתי ולא נרתעתי מהאליטות, ומכאלה ואחרים, שניגחו אותי, גם בעתירות לבג"צ. על אף כל המחאות הקולניות וצקצוקי הלשון, המשכתי חדורת מוטיבציה וללא מורא. האמנתי אז, כשם שאני מאמינה היום, כי הזכות ליצור ולצרוך תרבות וספורט היא זכות בסיסית של כל אחד ואחת מאזרחי ישראל ובמיוחד של אלו שהודרו ממשאבי התרבות והספורט לאורך כל כך הרבה שנים. העליתי את התרבות והספורט לראש סדר היום הציבורי וקבעתי עובדות בשטח: ליוו אותי בעשייתי שלושה עקרונות ברזל- גיוון, פיזור והנגשה של תרבות וספורט לכל חלקי הארץ ולכל חלקי העם, תרבות וספורט מתחת לבית וכמעט בחינם".


שר הספורט הנכנס ושרת הספורט היוצאת (מירי שמעונוביץ, לע"מ)

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, עו"ד יוסי שרעבי: "אנחנו מסכמים קדנציה שלמה בת חמש שנים, רווית ריגושים, חוויות, הצלחות, מסע מטלטל של טיפוס הרים, מלא מכשולים. יכולנו לחלקם הגדול, בזכות האמונה במה שאנחנו עושים, ההתלהבות ותחושת השליחות העמוקה. אני חייל של תושבי מדינת ישראל ושל השרות הציבורי שאני כה אוהב, ואעשה כל שבידיי שכניסתך לתפקיד תהיה קלה, מלמדת, מהירה ואיכותית, ותהיה ערוך ומוכן היטב לאתגרים שבדרך"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי