יואב כץ: "אם הזרים לא יסכימו לקצץ, נמצא זרים חדשים"

יואב כץ
יואב כץ | מאור אלקסלסי

בעלי הפועל חיפה התראיין ברדיו 103FM ודיבר על הבקשה לפטור מדמי תשלום עבור סמי עופר: "ההכנסות שלנו נפגעו, כל עזרה תסייע לנו". וגם: תנאי מזג האוויר, המו"מ מול השחקנים ומתי יחזור לארץ?

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

לאחר המשא ומתן הארוך בנושא קיצוץ השכר של שחקני הפועל חיפה והחזרה המתקרבת של ליגת העל, דיבר הערב (שני) הבעלים יואב כץ בתוכנית הספורט של רדיו 103FM מביתו בארצות הברית ודיבר על מזג האוויר בישראל: "המצב כרגע יותר טוב מאשר שלא משחקים כדורגל. אם מצליחים לרוץ בטמפרטורה הזו, זה מצוין – יש בעיות יותר גדולות".



המו"מ לקיצוץ בשכר: "לא הייתה פעילות שוטפת ולא היו בעיות שוטפות, אז פתרנו בעיה אחת ועכשיו אני מקווה שנפתור את הבעיות עם הזרים. לפנינו 10 משחקים בפלייאוף העליון, אבל הבעיה הכי קשה היא כספית ועדיין אין פתרון".

הבקשה לפטור מדמי תשלום עבור סמי עופר: "כל עזרה מאוד תעזור. ההכנסות שלנו נפגעו במשהו כמו שלושה לחמישה מיליון שקל, הכנסות נקיות ועכשיו אנחנו צריכים למצוא מקורות אחרים. לצערי אתם צודקים (הוא המקור היחיד), אבל מקורות ההכנסה הצטמצמו וכל עזרה תהיה נחמדה".


"אם מצליחים לרוץ בטמפרטורה הזו, זה מצוין" שחקני הפועל חיפה (האתר הרשמי)

פיצוי מהמדינה: "היינו מארחים לאורך הפלייאוף משחקים עם 15 אלף צופים לפחות ואלה הכנסות מאוד גבוהות, בין שלושה לחמישה מיליון שקל שאיבדנו. אם הייתי יכול להעתיק את השיטה האמריקאית לישראל, הייתי מקבל 3-5 מיליון דולר ואולי גם יותר. בארה"ב מקבלים על השכר החודשי פי 2.5 ובנוסף מקבלים על ההפסדים – אז אם נניח השכר החודשי של הפועל חיפה הוא שלושה מיליון שקל לחודש, בארה"ב הייתי מקבל 7.5 מיליון שקל".

אם הזרים יסרבו לקצץ: "הם יצטרכו לקבל את הפילוסופיה של הישראלים, של הרוב. יקבלו את הפילוסופיה? טוב. לא יקבלו? נמצא זרים שכן יקבלו. לפלייאוף אני לא יכול להביא שחקנים במקומם ולכן אני חושב שרובם ככולם כן יסכימו למתווה".


"נמצא זרים חדשים, אם הם יסרבו לקצץ". יואב כץ (דני מרון)

מה דעתו על רצון הקבוצות הגדולות לקבל יותר כסף מהקטנות: "בשלוש השנים האחרונות, הקבוצות שזכו בגביע כולן היו קטנות כביכול, אז כנראה שהן לא קטנות. ההגדרה קבוצה גדולה או קטנה היא סובייקטיבית, כי אפשר לבחון לפי שכר שחקנים ואז אנחנו הקבוצה הרביעית בליגה. יש קריטריון אובייקטיבי כדי לקבוע מהי קבוצה גדולה? דברים השתנו מלפני 15 שנה, בכלל לא צריך להיות קריטריון כזה שיקבע קבוצה גדולה או קטנה ויקבע כמה כסף לתת".

מתי הוא חוזר לישראל: "ברגע שיבטלו את חובת הבידוד לשבועיים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי