גולן: "חוגג קיבל הצעה של מיליון יורו מקבוצה טורקית על פלומיין"

פרדי פלומיין
פרדי פלומיין | דני מרון

המנהל המקצועי של חדרה חשף ברדיו 103FM, כי הבעלים של בית"ר סירב למכור את הצרפתי בקיץ הקודם: "הוא קיווה לעשות עליו רווח גדול יותר". וגם: הקיצוצים, האצטדיון החדש וההצעה מנתניה

קבוצות: הפועל חדרה
(גודל טקסט)

הפועל חדרה היא אחת הקבוצות המאוכזבות של העונה הסדירה בליגת העל. מי שלא זוכר, הקבוצה אותה ניהלו בהצלחה אורי גוטמן ובהמשך שרון מימר, הייתה בין שש הראשונות של הכדורגל הישראלי כמעט לאורך כל העונה הסדירה, אך צמד ההפסדים לבית"ר ירושלים והפועל תל אביב במחזורים ה-25 וה-26 בהתאמה הורידו את חדרה לפלייאוף התחתון.

למרות זאת, המנהל המקצועי אורן גולן נשמע אופטימי לגבי עתידה של הקבוצה מהשרון בראיון לתוכנית הספורט של רדיו 103FM. מלבד המטרות לעונה הבאה סיפר על קיצוץ שכר השחקנים בעידן הקורונה, האצטדיון החדש ועל ההצעה הענקית שבית"ר ירושלים קיבלה על פרדי פלומיין. 

שכר השחקנים: "גם אחרי הקיצוצים, 50 אחוז מהשחקנים מרוויחים מעל 10,000 שקלים. שכר השחקנים השנתי עומד על כחמישה מיליון שקלים, ואפשר להגיד שבממוצע קיצצנו כ-35 אחוזים וגם חשוב להבהיר שלא נגענו בשחקנים שמרוויחים פחות מ-8,000 שקלים. אני מקווה שיהיה כך בעונה הבאה, אבל קשה לי להאמין ששחקנים בכירים יסכימו לקצץ כך גם בעונה הבאה". 

אמרת בעבר שלא תחזיר לאימונים אף אחד שידרוש קיצוץ של 50 אחוזים: "נכון, הכוונה שלנו הייתה לעשות קיצוץ רוחבי גדול יותר ממה שהשגנו. אבל בסופו של דבר יש את הצד השני ועשינו אסיפה עם השחקנים, נוצר משבר גם של אמון וגם של אווירה לא נעימה בקבוצה ואתה לא רוצה להרוס את השנה הנפלאה שעשינו עד עכשיו. גם אנחנו יודעים להתקפל קצת ולבוא לקראת השחקנים. לא קיבלנו את מה שרצינו ובסוף הכל נגמר. היום אני יכול לומר שהמשבר מאחורינו".

האם בעקבות הקיצוץ הפערים יקטנו או יגדלו: "אני חושב שהפערים יצטמצמו בעיקר בין הקבוצות מרכז הטבלה לכיוון התחתית. אנחנו שומעים את הבעלים מקבוצות מרכז הטבלה שרוצים פחות ופחות להשקיע בעונה הבאה ואולי גם בכלל. הליגה עוד קודם הייתה שוויונית והיא תהיה עוד יותר שוויונית".


"הליגה תהיה יותר שיוונית". אורן גולן (אודי ציטיאט)

איך אתם בונים את התקציב שלכם: "הקבוצה שלנו בנויה בצורה כזאת, אנחנו מקבלים כספיים מהעירייה ושאר הכסף מגיע מהספונסרים. בחדרה התקציב לא מגיע מבעלים פרטיים".

אולי בגלל זה, אין לכם בכלל זכות לבקש תקציב בעונה הבאה: " זה לא מדויק, עיריית חדרה שתומכת בקבוצה הודיעה על 30 אחוז קיזוז בעונה הבאה. אם הכל יוסר והמשק יחזור וצריך לזכור, יש בעיות כלכליות גם בעיריות עצמן. בסוף יש הנהלה לעיר הזאת והיא מחליטה, אני יכול לומר שבשנתיים האחרונות הפועל חדרה קיבלה ארבעה מיליון שקלים מהעירייה".

אתה חושש מהעתיד: "האמת שלא, העירייה לא תסגור את הברז. בסופו של דבר, הספורט במיוחד לעיר חדרה אם לוקחים את הארבע השנים האחרונות, שמנו את חדרה על המפה! כל אוהדי הספורט מקריית שמונה ועד אילת יודעים מי זאת הפועל חדרה. צריך לזכור – עד לפני חמש שנים עוברים בחדרה רק דרך סמי בכיכר".


"שמנו את הפועל חדרה על המפה" (מאור אלקסלסי)

האצטדיון החדש: "קיבלנו את רוב האישורים לבניית האצטדיון, יש לנו קרקע, יש לנו תוכניות, יש לנו הדמיה של האצטדיון. מי ישלם? זו שאלה מצוינת. קודם כל הטוטו, קרן המתקנים, הווינר ועיריית חדרה".

אתה מכוון לצרף שחקנים טובים יותר אחרי הקורונה: "אני כבר התנפלתי לפני הקורונה על חלק מהם, והפועל חדרה תמציא את עצמה מחדש עם שחקנים אלמוניים ואיכותיים, כמו שאנחנו עושים בכל שנה. אבל אני יודע ומבין שאם אני מתחרה עם קבוצות אחרות מי משלם יותר, אז אני מפסיד בתחרות הזאת".


"משה חוגג היה יכול לעשות את פרדי פלומיין אקזיט קצת אחרי שעזב את חדרה" (לירון מולדובן)

אתה מאשר שפנו אלייך במכבי נתניה כדי לנהל את הקבוצה מטעמו של אייל סגל: "אין נכון בשמועה הזאת, אני נשאר בחדרה באהבה ולא אזוז מחדרה, כל עוד הראש העיר הנפלא מכהן".

בית"ר ירושלים הציעה לך להחזיר את פלומיין: "אני אשמח מאוד שפרדי פלומיין יחזור לחדרה, אבל זה לא יקרה מצד פרדי ולא מצד משה חוגג. אני חושב שהוא שחקן נהדר, אני אגלה לכם סקופ. משה חוגג יכול היה לעשות אקזיט עם פלומיין, ארבעה חודשים אחרי שרכש אותו. הוא קיבל הצעה של מיליון יורו על השולחן מקבוצה מטורקיה והוא אמר לא. חוגג רצה שימשיך אולי כדי להגדיל את הרווח עליו ובסוף זה לא יסתדר. אם יימכר גם חדרה תרוויח מכך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי