שר הבריאות הבטיח לרזבוזוב: "נבחן את נושא החזרת הקהל למגרשים"

בלומפילד מלא עשן
בלומפילד מלא עשן | אריאל שלום

לאחר שיו"ר שדולת הספורט פנה בניסיון להשיב את האוהדים לאצטדיוני הכדורגל, אדלשטיין הגיב: "בפגישה שקיימנו עלו ההקלות בנושא התרבות והספורט, נתייעץ עם אנשי המקצוע"

(גודל טקסט)

כפי שפרסמנו לראשונה בספורט1, ישנו לחץ מצד מנהלת הליגות וקבוצות ליגת העל על החזרת האוהדים למגרשים עוד העונה. במשרד הבריאות שוחחו על כך עם יו"ר המנהלת ארז כלפון עוד בתחילת החודש וגם המשנה למנכ"ל פרופסור איתמר גרוטו אישר בימים האחרונים שמדי שבוע תתקיים הערכת מצב, כך שקיימת האפשרות שבעוד כחודש גם יתקבל האישור להחזרה הדרגתית של אוהדים למגרשים. רזבוזוב פנה במכתב מיוחד לשר הבריאות יולי אדלשטיין שהגיב בשעות ערב והבטיח כי הנושא ייבחן.

הכוונה, כך עושה רושם, שבשלב הראשון יוכלו להגיע כ-5,000 אוהדים למשחקים ולא מעבר לכך, אבל זו עדיין בשורה חשובה לאוהדים. לכן, בעקבות השתלשלות האירועים וכמובן שלאור הבשורות שמספר נשאי נגיף קורונה בישראל נמצא בירידה מתמדת, פנה הבוקר יו"ר שדולת הספורט, ח"כ יואל רזבוזוב, לשד הבריאות יולי אדלשטיין ולגרוטו בבקשה לגבש כבר עתה תוכנית להחזרה הדרגתית של קהל למגרשי הכדורגל.

"בעוד תשעה ימים תיפתח בשעה טובה ליגת העל בכדורגל. נכון לעכשיו, הנחייה היא לקיים את המשחקים ללא קהל. בשבועות האחרונים, ראינו מגמה מבורכת של פתיחה מחודשת של המשק והקלה משמעותית בהגבלות משרד הבריאות. לשמחתי, הגנים, בתי הספר, חופי הים, הקניונים, חדרי הכושר, המסעדות (ייפתחו החל מה-27 במאי), התיאטראות (ייפתחו החל מה-14 ביוני) ומגוון מקומות נוספים, כבר חזרו או יחזרו בקרוב לפעילות, תוך הקפדה כמובן על הוראות משרד הבריאות.

"אין לי ספק כי בשלה העת לעסוק גם בהשבה הדרגתית של ציבור אוהדי הכדורגל למגרשים. ברור לי היטב כי בשלב הראשוני אין ולא תהיה אפשרות למלא את האצטדיונים בעשרות אלפי אוהדים, אך ראוי לקיים דיון ולגבש תכנית שתשבור את תקרת הזכוכית, ותאפשר בשלב הראשוני הכנסת כמות מצומצמת של אוהדים, שתיקבע על ידי משרד הבריאות, תוך שמירה על הריחוק החברתי וההנחיות", כתב רזבוזוב.

שר הבריאות חה"כ יולי אדלשטיין ענה בנדון: "בפגישה שקיימתי עם שר התרבות והספורט עלה גם עניין ההקלות באירועי הספורט והתרבות. המשך לשיחתנו היום, אני מבקש לעדכן כי גם נושא החזרת הקהל למגרשים ייבחן בהתאם לעמדת גורמי המקצוע". 
 
 
אדלשטיין ביקש להבהיר כי ההקלות יכולות להקיים רק כאשר אינן מסכנות חיים: "ומכאן אני מבקש גם ממך לקרוא לציבור להישמר להנחיות משרד הבריאות, המשך ההקלות תלוי בכל אחד ואחת מאיתנו. התרופפות במשמעת עלולה להביא לגל נוסף ולסגירה מחודשת של המשק".
 
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי