קניקובסקי: "יהיה בלתי אפשרי לשמור את השחקנים הבכירים"

גבי קניקובסקי
גבי קניקובסקי | אריאל שלום

החזרה למגרשים ("מרגיש כמו מחזור ראשון"), השפעת הקורונה ("נראה בעונה הבאה קבוצה אחרת"), הציפיות ("כיף גדול להיות שחקן משמעותי"), והקהל ("כוח שלא ניתן להסביר במילים"). קשר מכבי נתניה בראיון

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

אם אפשר לקחת משהו טוב מהעונה של מכבי נתניה, היא השנה המוצלחת של גבי קניקובסקי. הקשר בן ה-22 עשה העונה את הפריצה בעיר היהלומים עם שני שערים, שישה בישולים, זימון בכורה לנבחרת ישראל בפגרה האחרונה של חודש נובמבר ובעיקר הראה מנהיגות אמיתית בקבוצה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה. היום (שישי) התראיין הקשר באתר הרשמי של מכבי נתניה וסיפר על המטרות, החזרה מגרשים, חסרונו של הקהל ועוד.

איך התחושה לחזור אחרי תקופה כל כך ארוכה: "כיף מאוד לחזור אחרי תקופה ארוכה. זה כמו מחזור ראשון של העונה התרגשות והציפייה לשחק. את בית"ר ניצחנו ובצדק, היינו טובים יותר, כך גם מול בית"ר ת"א. במשחק מול באר שבע אני חושב שכל מי שראה את המשחק ראה את נתניה לוחצת. התוצאה הסופית קצת משקרת אבל זה משחק אימון שבסופו הרגשנו טוב. בנוסף הרבה שחקני נוער מקבלים הזדמנות וזה חשוב".

עד כמה לדעתך השלכות הקורונה יבואו לידי ביטוי במגרשים: "אין ספק שזה קשה לחזור, חודשיים שלא היה כדורגל ולא הייתה שגרת אימונים מסודרת בגלל ההגבלות, זה לא פשוט. כולנו עשינו את המקסימום האפשרי אבל זה עדין לא מהווה תחליף לשגרה. על אף הקושי אנחנו שחקני כדורגל וככאלה יש לנו חובה ואחריות למועדון עצמו, לאוהדים ולצופים בבית לעלות לדשא במשחק הראשון מוכנים ובכושר הכי טוב כי אין תירוצים בדברים האלה".


גבי קניקובסקי במדי נבחרת ישראל. "כיף מאוד לחזור אחרי תקופה ארוכה" (אודי ציטיאט)

אתה חושב שהשלכות הקורונה ישפיעו גם על המטרות לעונה הבאה: "זה לא סוד שהתקציב בעונה הבאה יהיה נמוך באופן משמעותי מזה של השנה. קשה מאוד עד כמעט בלתי אפשרי יהיה לשמור את השחקנים שנמצאים בראש טבלת השכר במועדון, אבל למכבי נתניה יש נוער מוכשר מאוד שרעב להצליח ואפשר בהחלט להסתמך עליו. אין ספק, כולנו נראה בעונה הבאה נתניה אחרת אבל מה שבטוח מכבי נתניה של העונה הבאה תהיה מעניינת וחשוב מכך רעבה להצליח אחרי העונה הנוכחית שפחות טובה".

אתה אחד השחקנים הבולטים בקבוצה והציפייה ממך להוביל את הקבוצה גבוהה. האם זה יותר מלחיץ אותך או מחמיא לך: "זה כיף גדול להיות משמעותי במועדון כדורגל כמו נתניה ואני בהחלט שואף להיות עוגן לחברים שלי עד כמה שאפשר. צריך לומר את האמת, השנה היו לנו יותר מדי עליות וירידות בהכל ובעיקר ביכולת אבל אני בטוח שנתגבר על זה ושנה באה נחזור להיות למעלה. מעצמי אני מצפה יותר מכולם. לשאלתך, זה יותר מלחיץ אותי. נתניה זה מועדון גדול ויש לנו אחריות כלפיו וכלפי האוהדים. עם כל זה שזה מלחיץ, זה לחץ חיובי כי זה נותן לך את הפוש הזה תמיד לרצות להתעלות על היכולת שלך, לעשות יותר ולהתאמץ יותר. אם הייתי לוקח את זה למקום של מחמאה אולי הייתי מרגיש במקום נוח מידי ואפילו מפתח סוג של שאננות שאסור שאני לא רוצה ואסור שתהיה".

האהבה לכדורגל לא תמיד מסתדרת עם שמירת שבת ולא מעט ביקורת נשמעת על כך גם מצד האוהדים. אתה בכל זאת הצלחת לגשר על הפער מבלי לוותר על אף אחת מהשניים, איך זה מתבצע בפועל: "לאנשים תמיד יהיה ביקורת וזה בסדר. מבחינתי אם זה לא פוגע בחיי האישיים ולא פוגע ביכולתי המקצועית אין סיבה לא לשלב בניהם. הדבר שהכי חשוב לי ולצערי לא קורה מספיק, שיכבדו את המגזר הדתי בכל הקשור לכדורגל. יש מגזר שלם שלא יכול לשחק כדורגל בגלל ההתנגשות עם השבת וזה כואב לי. אני מגיל 13 ישן כל שבת במלון סמוך למגרש לא משנה מה מרחק ההליכה לאצטדיון אני עושה את ההשתדלות שלי לשמור שבת".


"כיף גדול להיות משמעותי במועדון". גבי קניקובסקי (דני מרון)

מה חשיבות הקהל והאוהדים להצלחת הקבוצה: "קהל האוהדים בכדורגל זה הכל. במיוחד במכבי נתניה שגם ברגעים קשים באים לתמוך לעודד ולדחוף קדימה וזה כוח שלא באמת ניתן להסביר במילים. אני יכול להגיד לך שיהיה לנו מאוד קשה לשחק את המשחקים שנותרו לסוף העונה בלי קהל, זה לא באמת כדורגל בלעדיו".

שאלה לסיום, מה השאיפות שלך: "ברמה האישית, אני שואף להמשיך ללמוד, להתקדם ולהתפתח כשחקן ויום אחד בעזרת ה' לשחק בחול. ברמה הקבוצתית, השאיפה הכי גדולה שלי היא להצליח עם המועדון הזה ולהגיע לטופ הישראלי כי אני באמת חושב שזה המקום שלנו, זו לא קלישאה. נכון שהשנה זה לא קרה אבל אני בטוח שהמועדון הזה בדרך הבטוחה להיות בצמרת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי