שוינפלד חושף: "הגעתי לישראל כדי להרוויח יותר בארה"ב"

שוינפלד חוגג את שער האליפות
שוינפלד חוגג את שער האליפות | דני מרון

אקס מכבי נתניה, הפועל ת"א ומכבי ת"א סיפר לאתר של ה-MLS מדוע הגיע ארצה מלכתחילה: "שיחקתי בקולומבוס וקיוויתי להוציא מהם יותר כסף. הציעו לי להגיע למבחנים ולא חזרתי ארבע שנים". וגם: על הדרבי התל אביבי

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

לפני כמעט ארבעה חודשים, בתום ארבע שנים בישראל, עזב במפתיע ארון שוינפלד וחזר לארצות הברית. החלוץ, שחגג 30 בחודש שעבר, הגיע בינואר 2016 למכבי נתניה, אבל אחרי שתי הופעות בלבד נרכש על ידי הפועל תל אביב וכעבור שנה חצה את הכביש והצטרף למכבי תל אביב, איתה זכה באליפות והיה אפילו מי שכבש את שער הניצחון במשחק האליפות נגד מכבי חיפה.

הערב (שני) הוא זכה לראיון נרחב באתר הרשמי של ליגת ה-MLS האמריקאית, וכבר בתחילת הראיו הפתיע ובגדול כשנשאל מדוע עבר לישראל: "אם להיות כן, עברתי רק כדי להוציא יותר כסף מקולומבוס".

שוינפלד, שבשל שורשיו היהודיים לא נחשב לזר בישראל, סיפר כיצד קרה שלמרות רצונו להישאר בארה"ב, הוא הגיע לישראל: "לחלוצים צעירים קשה לשחק בליגה ואני כבר הייתי בן 25-26 ורציתי לקבל הזדמנות. חשבתי שבישראל יהיה קל יותר. קיבלתי טלפון יום אחד מבחור שהציע לי להגיע למבחנים, פשוט טסתי עם תיק-יד ולא חזרתי ארבע שנים".

על ליגת העל והמעבר מהפועל למכבי ת"א: "זה משהו שמעולם לא חוויתי. בתור אחד שלא נולד שם, לא הבנתי אף פעם את היריבות בין הקבוצות. כבשתי בדרבי כבר בדקה השנייה במדי הפועל תל אביב וזה מה שהצית את הכל בשבילי. האצטדיונים לא מלאים כמו ב-MLS, אבל אם יש 20 אלף צופים אז הם נשמעים כמו 50. זה קשה להסביר את זה לאמריקאים, אבל אלה קבוצות שקיימות 100 שנה ומדובר באוהדים אמיתיים שהקבוצות נמצאות בדם שלהם. לכן גם היריבות בין המועדונים בעיר קשה, זה כמו בסופרבול אם אתה משחק בדרבי. זו חוויה אחרת ומעוד מהנה".


שוינפלד העונה. עזב במפתיע (דני מרון)

רגעי השיא שלו במכבי תל אביב: "התקופה שלי עם מכבי בליגה האירופית הייתה השיא שלי עם הקבוצה, שיחקתי באירופה וזה היה מגניב. גם שער האליפות שלי זה רגע שאזכור. גם היו לי שערים חשובים בגביע, גם בחצי הגמר. אהבו אותי שם".

על החיים בישראל: "מדובר בימים מאוד יפים בחיי. הגעתי לשם לבד, חופשי ומשוחרר – אתם מבינים על מה אני מדבר? הייתי לבדי, בלי משפחה, בלי אף אחד שאתה באמת אוהב ואכפת לך ממנו, וזה היה נחמד. זה גרם לי להבין שאני יכול להצליח בכל מקום ושאני תלוי אך ורק בעצמי".


שוינפלד. "ימים מאוד יפים בחיי" (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי