צפו בתקציר: הפועל תל אביב הביסה 0:3 את בית"ר ירושלים

עומרי אלטמן, מאור בוזגלו
עומרי אלטמן, מאור בוזגלו | דני מרון

אלטמן חזר בכושר נהדר וכבש צמד (17,40), בוזגלו הוסיף בישול ושער משלו (59) וחתם את המופע שהסתיים בניצחון שני של קלינגר ושחקניו בפלייאוף. הקבוצה מהבירה בצרות

(גודל טקסט)
הפועל תל אביב חזרה לוהטת מהפגרה: האדומים רשמו הערב (שלישי) את ניצחונם השני בפלייאוף העליון עם תצוגה נפלאה שהסתיימה ב-0:3 מהדהד על בית"ר ירושלים. שחקניו של ניר קלינגר המשיכו במומנטום מהניצחון המשכנע על מכבי חיפה בשבת וידעו להוציא לאורחת את האוויר מהמפרשים בכל פעם שהיא ייצרה כמה דקות טובות. זו הפעם הראשונה בה הפועל תל אביב גוברת על בית"ר ביותר משני שערים, מאז פברואר 2009.
 
 
עומרי אלטמן, שנעדר מהמשחק האחרון בשל פציעה, חזר ישירות להרכב והמשיך בדיוק מאותה נקודה בה נעצר לפני הפגרה, עם צמד שהעלה את המאזן העונתי שלו ל-11 שערים. גם מאור בוזגלו הציג יכולת טובה ולא רק בישל פעם נוספת כפי שעשה נגד מכבי חיפה, אלא גם הוסיף שער משלו שחיסל את בית"ר דווקא לאחר פתיחה עדיפה שלה למחצית השנייה. בשבת הקרובה, האדומים יתארחו אצל הפועל באר שבע (20:45, שידור ישיר בספורט1) ויקוו להשיג ניצחון נוסף שיביא אותם במצב רוח מרומם לחצי גמר הגביע נגד מכבי פתח תקווה.
 
 
בצד של בית"ר, המצב עגום. אם במחזור הפתיחה של הפלייאוף החבורה מהבירה הצליחה לצאת מטרנר עם נקודה, הערב היא נפלה בפער מהיריבה התל אביבית וספגה תבוסה שמראה כי לרוני לוי ושחקניו יש הרבה מאוד עבודה אם הם רוצים לסיים את העונה עם כרטיס לאירופה. בית"ר אמנם התעוררה לאחר השער הראשון והייתה קרובה לשוויון, כשגם לאחר ההפסקה היא השתפרה משמעותית אחרי שעידן ורד עלה מהספסל, אך עם התוצאה החד צדדית אי אפשר להתווכח. במחזור הבא הירושלמים ינסו להשיג ניצחון ראשון בפלייאוף, אבל מנגד תעמוד המשוכה הקשה ביותר בליגה: האלופה והמוליכה מכבי תל אביב (שני, 20:45).


גרצ'קין ומוחמד צופים מהיציע (דני מרון)

ג'ראפי. חזר לשער (דני מרון)
ג'ראפי. חזר לשער (דני מרון)

אבו עביד. הפועל ת
אבו עביד. הפועל ת"א מחפשת ניצחון שני בפלייאוף (דני מרון)

הרכבים

הפועל תל אביב: יואב ג'ראפי; איאד אבו עביד, אוראל דגני, רז שלמה, דורון ליינדר (מרווין פירסמן, 53); שי אייזן, עמנואל בואטנג (עבדי פרחאת, 68), עמית מאיר (עילי תמם, 53), עומרי אלטמן (אושר דוידה, 60), מאור בוזגלו (עומר דמארי, 69); מייקל אולהה.
 
בית"ר ירושלים: איתמר ניצן; שי קונסטנטין, אור זהבי (טל בן חיים, 46), דיוגו ורדסקה, אורי מגבו; אופיר קריאף (תמיר עדי, 41), דן איינבינדר, שלום אדרי (עידן ורד, 46), פרדי פלומיין (רוי דוגה, 87), ליוואי גרסיה; שלומי אזולאי (לירן רוטמן, 67).

מהלך המשחק
כבר בדקה השנייה נרשם ניסיון ראשון מצד המארחת: מגבו עצר את אייזן והכדור הגיע לבוגזלו שבעט מרחוק, אך הכדור חלף בסמוך לקורה השמאלית של ניצן. הפתיחה העדיפה של הפועל ת"א הניבה פרי בדקה ה-17: קונסטנטין עצר בעיטה של אייזן בידו והעניק לאדומים פנדל, שאלטמן ניצל כדי לקבוע 0:1.

בית"ר כמעט השוותה כעבור שמונה דקות. כדור חופשי של קונסטנטין הגיע לאזולאי, שהיה לבד אך נעצר בעמוד. המומנטום של האורחת נמשך בדקה ה-36, כשפלומיין פרץ קדימה, התגבר על שני שומרים, הסתובב ובעט, אך פספס במעט את המסגרת.

דווקא בדקות טובות של בית"ר, האדומים הכפילו את היתרון. קריאף טעה קשות ביציאה מאחור ומסר ישירות לרגליו של בוזגלו, שפרץ מצד ימין והעביר מסירת רוחב מצוינת לאלטמן שהמשיך את זה לרשת – 0:2 להפועל תל אביב בדקה ה-39.

פתיחה טובה יותר של האדומים (דני מרון)
מחצית ראשונה טובה יותר של האדומים (דני מרון)

אלטמן ובוזגלו חוגגים (דני מרון)
אלטמן ובוזגלו חוגגים (דני מרון)

לא במיטבם. שחקני בית
לא במיטבם. שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים (דני מרון)

שחקניו של רוני לוי פתחו חזק את המחצית השנייה: בדקה ה-47 גרסיה ניסה מ-20 מטר וג'ראפי כמעט עזר לכדור להיכנס, אבל הצליח להדוף לקרן. שלוש דקות חלפו ומגבו העביר רוחב מצד שמאל, רז שלמה הכניס רגל ברגע האחרון ומנע מפלומיין לכבוש.

כמו במחצית הראשונה, בעיצומו של מומנטום ירושלמי הפועל ת"א יצאה למתפרצת קטלנית: אלטמן העביר בעקב לפירסמן שהמשיך לאולהה, החלוץ רץ קדימה והשאיר לבוזגלו שדחק פנימה מול שער ריק – 0:3 לאדומים בדקה ה-58. בית"ר ניסתה להמשיך לדחוף קדימה למרות התוצאה: בדקה ה-77 תמיר עדי שחרר בעיטה מחוץ לרחבה שפגעה ברשת החיצונית. אחרי השער השלישי, קלינגר ריענן את השורות ושחקני הפועל תל אביב ידעו לשמור על התוצאה עד הסיום – ניצחון אדיר לאדומים.

אלטמן לוהט. שער מס' 11 העונה (דני מרון)
אלטמן לוהט. שער מס' 11 העונה (דני מרון)

רוני לוי. בית
רוני לוי. בית"ר בצרות (דני מרון)

פלומיין. בית
פלומיין. הירושלמים לא ניצלו את המומנטום (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי