דיווחים: איביץ' מועמד לליאז', מכבי ת"א פנתה לפאונוביץ'

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | מאור אלקסלסי

בתקשורת הבלגית נטען שמאמן הצהובים עשוי לעבור לסטנדרד, במקביל פורסם ביוון שסרבי אחר, שהדריך את שיקגו פייר מה-MLS במשך ארבע שנים, עשוי להחליפו בעונה הבאה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

רגע לפני משחק העונה, בבלגיה וביוון מתפרסמים דיווחים באשר לשינוי הגדול שאליו נערכת מכבי תל אביב: החניכים של ולדימיר איביץ' אולי לא מציגים יכולת מבריקה בשתי העונות האחרונות, אך הסרבי הפך את הצהובים לקבוצה שמפגינה עליונות די ברורה על פני ליגת העל. גם באירופה מודעים לרזומה המרשים שלו בישראל (הפסד בודד ב-63 משחקי ליגה) והיום (רביעי) פורסם בבלגיה כי הוא מועמד לאמן את סטנדרד ליאז' בעונה הבאה. במקביל, ביוון גם עלה שם של מאמן שקיבל ממכבי ת"א פנייה כדי להחליפו בעונה הבאה.

מי שעשוי להחליף את איביץ' בקריית שלום הוא המאמן הסרבי וליקו פאונוביץ' בן ה-42, בעברו שחקן אתלטיקו מדריד, מאיורקה, טנריפה, חטאפה, האנובר וקבוצות נוספות ברוסיה, סרביה ובארה"ב, שפרש ממשחק פעיל ב-2011 ושנה לאחר מכן החל לאמן את נבחרות סרביה הצעירות – תחילה את הנבחרת עד גיל 18, אחר כך עד גיל 19 ובסופו של דבר את הנבחרת עד גיל 20.

ב-2015 הוא עבר לארצות הברית והדריך ארבע שנים את שיקגו פייר מה-MLS ואותה הוביל ב-2017 לפלייאוף לראשונה אחרי חמש שנים. ב-2019 החליטו הצדדים להיפרד וכעת, כך לפי ה"גאזטה" ביוון, מכבי תל אביב יצרה איתו קשר בתור אחד המועמדים המובילים לתפקיד.


המחליף של איביץ' במכבי תל אביב? (Jon Durr/Bongarts/Getty Images)

באשר לאיביץ' ומועמדותו לסטנדרד ליאז', כידוע מדובר במועדון שאליו הצטרף עדן שמיר בינואר האחרון והוא אחד המצליחים בכדורגל הבלגי הודות ל-10 אליפויות, הכמות השלישית בגובהה בליגה המקומית, אך יחד עם זאת האליפות האחרונה הייתה ב-2009 ובליאז' קיוו שהמאמן הנוכחי מישל פרודום יחזיר את הקבוצה לימי הזוהר, משימה שבה הבלגי בן ה-61 נכשל ולכן הוא צפוי לסיים את תפקידו.

איביץ' הוזכר בין המועמדים להחליפו ובתקשורת הבלגית הדגישו את מאזן הספיגה המעולה שהשיג על הקווים של אלופת המדינה, שהוציאה רק שבעה כדורים מהרשת ב-27 משחקי ליגה העונה. כזכור, סטנדרד ליאז' כבר החתימה בעבר מאמן מהליגה הישראלית, גיא לוזון. במהלך השנה האחרונה איביץ' סומן איביץ' כמועמד לפאוק סלוניקי וא.א.ק אתונה היווניות, כמו גם לנבחרת סרביה. בנוסף, בפרסום על פאונוביץ' ב"גאזטה" נטען שאיביץ' מחזיק גם בהצעות מהולנד.

איביץ'. יעבור לבלגיה? (דני מרון)
איביץ'. יעבור לבלגיה? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי