עדיין לא הגיעו לפלייאוף: צפו ב-0:0 בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים

שחקני מכבי חיפה ושחקני בית"ר ירושלים
שחקני מכבי חיפה ושחקני בית"ר ירושלים | מאור אלקסלסי

הקרב בין השנייה לשלישית בטבלה הבטיח הרבה אך הקבוצות מיעטו לאיים על השער ועדיין לא ניצחון מאז החזרה מהפגרה. שרי התקרב פעמיים, ירדן שועה כלל לא שותף

(גודל טקסט)

מכבי חיפה ובית"ר ירושלים נפגשו הערב (שבת) באצטדיון סמי עופר כששתיהן עדיין ללא ניצחון בפלייאוף העליון וחובת ההוכחה עליהן. למרות זאת, שתיים מהקבוצות המוכשרות בארץ אכזבו בגדול עם 0:0 במשחק רע במיוחד. זה היה המשחק הראשון ביניהן ללא שער מזה תשע שנים מה שמסמל את האכזבה הגדולה.  "הקרב על המקום השני" סבל מרמה נמוכה והייתה תחושה שגם עוד דקות ארוכות לא היו מצליחות להגיע למצבי כיבוש. ברוב המשחק גם לא הייתה מוטיבצייה. המחצית הראשונה הסתיימה בלי אף בעיטה למסגרת. נראה שהקבוצות רצו שהמשחק יסתיים. אם לא היינו מכירים אותן היינו חושבים שמדובר בפלייאוף התחתון שדווקא סיפק את הסחורה הערב ובגדול.

מכבי חיפה הייתה הקבוצה הכי מלהיבה בארץ ברוב שלבי העונה, כזו שכבשה שערים בקלות, אך שום דבר מזה לא נשאר. בפלייאוף היא פשוט התרסקה. גם אם מרקו בלבול לא ימשיך בקבוצה בעונה הבאה, הוא בטח לא היה רוצה שזה מה שיזכרו מהקבוצה שלו. גם חזרתו של הקפטן נטע לביא לא סייעה לירוקים לשחק כדורגל מסודר. לא מעט פעמים הירוקים פשוט שלחו כדורים ארוכים למעלה מה שהקשה על ניקיטה רוקאביצה. אין אפילו שחקן אחד בירוק שאפשר לציין לטובה, ממש חולשה כללית.

הירוקים יכולים להתנחם בכך שהשחקנים הצעירים מתחילים לקבל הזדמנויות במשחקי סיום העונה. סוף פודגוראנו שבישל בדרבי מייד עם כניסתו, עלה מהספסל לחצי שעה, בעוד ירדן שועה, שהפר את הבידוד כזכור, אפילו לא קם להתחמם. כמו כן, הם שמרו על פער שמונה נקודות מבית"ר השלישית.

עדיין ללא ניצחון בפלייאוף העליון  (מאור אלקסלסי)

ווילדסחוט מול ורד. משחק בלי מצבים (מאור אלקסלסי)

בית"ר כבשה רק שער אחד בארבעת משחקיה בפלייאוף, וזה פשוט נתון שלא מתקבל על הדעת. רוני לוי שוב בחר לפתוח ללא חלוץ חוד אמיתי ושיבץ את ליוואי גרסיה כ-'9' מזויף אך זה לא הצליח, המערך הזה לא עובד. עידן ורד היה נמרץ מאוד אולם התמקד בעבודות הגנה ולא הצליח להשפיע בשליש האחרון של המגרש. פרדי פלומיין וליוואי גרסיה שידועים ביכולת הכדרור שלהם היו לא מסוכנים. טל בן חיים בלט במרכז ההגנה וסיכל את כל הכנסות הכדורים של הירוקים עם הרבה שקט נפשי.

הקבוצות ירצו לשכוח מהמשחק הזה ומהר, ואין להן הרבה זמן בשבל מחזור אמצע השבוע. מכבי חיפה תפגוש את הפועל באר שבע שכבר הדיחה אותה מהגביע העונה, כזכור, ובית"ר ירושלים תשחק נגד הפועל חיפה כאשר שום תוצאה פרט לשלוש נקודות לא תתקבל על הדעת.


ירדן שועה. לא שותף  (מאור אלקסלסי)


יעקב שחר (מאור אלקסלסי)


יוסי בניון ואלי אוחנה. גם הם לא מרוצים (מאור אלקסלסי)


הרכבים

מכבי חיפה: ג'וש כהן; ארנסט מאבוקה, עופרי ארד, טרנט סיינסבורי, סאן מנחם; נטע לביא, מקסים פלקושצ'נקו, דולב חזיזה (מוחמד עוואד, 71), צ'ארון שרי; יאניק ווילדסחוט (סוף פודגוראנו, 63), ניקיטה רוקאביצה (סינטיהו סלליך, 83).

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן; אנטואן קונטה, דיוגו ורדסקה, טל בן חיים, אורי מגבו; עלי מוחמד, תמיר עדי (דן איינבינדר, 54), חנן ממן (שלומי אזולאי, 73), עידן ורד (שלום אדרי, 89), ליוואי גרסיה (לירן רוטמן, 89); פרדי פלומיין.

מהלך המשחק:
בדקה השלישית מכבי חיפה כמעט תפסה את בית"ר ירושלים לא מוכנה. צ'ארון שרי קיבל כדור ארוך ברחבה אך לא היה מרוכז מספיק ולא הצליח להשתלב. בדקות הראשונות הירוקים הניעו כדור בסבלנות אך לא מצאו את הפירצה כדי לייצר מצבים. בית"ר מצידה לא ביצעה התקפה מסודרת אחת בעשר הדקות הראשונות.

בן חיים וניצן. השוער היה עירני (מאור אלקסלסי)

חנן ממן ומקסים פלקושצ'נקו (מאור אלקסלסי)

ליוואי גרסיה. מיעט לגעת בכדור (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-14 עוד ניסיון לכדור ארוך מצד הירוקים, אך איתמר ניצן יצא במהירות מהשער והרחיק את הסכנה לפני שניקיטה רוקאביצה הגיע לכדור. שתי הקבוצות מיעטו להשתמש באגפים. בדקה ה-21 ארנסט מאבוקה העביר כדור רוחב מסוכן אך טל בן חיים ניקה היטב. התקפה מסוכנת ראשונה של בית"ר הגיעה בדקה ה-25 כשפרדי פלומיין כדרר באגף והוציא כדור רוחב. בדקה ה-29 במכבי חיפה דרשו כרטיס אדום לפרדי פלומיין אחרי עבירה יפה על ארנסט מאבוקה, עידן לייבה בחר כרטיס צהוב. מאבוקה הצליח להתאושש וחזר לשחק.


מאבוקה עם בלבול. המגן התאושש (מאור אלקסלסי)

בדקה ה-32 קרן קצרה של מכבי חיפה הפתיע את הגנת בית"ר, סאן מנחם הגיע למצב לא רע אבל בעט ליד הקורה. שתיים מהקבוצות המוכשרות בארץ עדיין לא בעטו למסגרת. רגע לפני ההפסקה טל בן חיים הציל את בית"ר מספיגה. צ'ארון שרי ביצע סיבוב נפלא באגף והוציא רוחב, הבלם התערב ומנע מניקיטה רוקאביצה לגעת בכדור.

ניקיטה רוקאביצה. לא איים על השער (מאור אלקסלסי)

עלי מוחמד מול צ'ארון שרי (מאור אלקסלסי)

נטע לביא. חזר להרכב הירוקים (מאור אלקסלסי)

על אף היכולת החלשה שני המאמנים בחרו שלא לבצע שינויים ואותם 11 משתי הקבוצות חזרו לכר הדשא. בדקה ה-56 צ'ארון שרי ניצל את השטח שהיה לו, התקדם ושלח פצצה אך הכדור היה מעט גבוה מדי. הבעיטה הראשונה למסגרת הגיעה בדקה ה-70 מצד ליוואי גרסיה, כשעוד קודם לכן הכניס מרקו בלבול את סוף פודגוראנו הצעיר במקומו של ווילדסחוט.

בדקה ה-73 ביצע רוני לוי חילוף התקפי והכניס את החלוץ שלומי אזולאי במקומו של חנן ממן שגם כן לא בלט. חמש דקות עברו ושרי שוב התקדם ובעט חזק והפעם הניסיון היה טוב יותר אך עדיין לא מספיק מדויק.

דן איינבינדר. החילוף הראשון של בית"ר (מאור אלקסלסי)

עידן ורד מול סאן מנחם (מאור אלקסלסי)

שבע דקות לסיום הוחלף מלך שערי הליגה ניקיטה רוקאביצה ובמקומו עלה סינטיהו סלליך כאשר בחוד ניצב מוחמד עוואד שהחליף קודם לכן את דולב חזיזה. ארבע דקות לסיום טל בן חיים הצטרף לעזרת ההתקפה ונגח מכדור קרן כשלא היה מכוסה, ג'וש כהן קלט.

סוף פודגוראנו. זכה לחצי שעה (מאור אלקסלסי)

פרדי פלומיין ועופרי ארד בסיום (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי