צפו: רעננה ספגה בדקה ה-93, החמיצה פנדל בדקה ה-97 וירדה ללאומית

יוג'ין אנסה
יוג'ין אנסה | אודי ציטיאט

לחמן ושחקניו ידעו שהפסד באצטדיון ר"ג יוריד אותם מעשית לליגת המשנה אחרי שבע שנים, אך הבלם אורי דהן הצליח לכבוש עמוק בתוספת הזמן וגם כדור עונשין מ-11 מטר בשנייה האחרונה הוחמץ על ידי שוקר

(גודל טקסט)

הפועל רעננה אירחה הערב (שבת) את הפועל קריית שמונה באצטדיון רמת בידיעה שהפסד יוריד אותה מעשית לליגה הלאומית אחרי שבע שנים בליגת העל. עד הדקה ה-93 היא עוד הצליחה לדחות את הקץ, אלא שאז הבלם אורי דהן הכניע את ניב אנטמן וקבע 0:1 לקריית שמונה – תוצאה שמשיבה אותה ללאומית. הסוף? ממש לא, כי אותו אורי דהן הכשיל ברחבה את עידן שמש ורעננה זכתה להזדמנות פז לשמור על סיכוייה לשרוד, אלא ששניר שוקר ניגש לבעוט פנדל, נעצר אצל ברטקוס ובכך נקבעה היורדת הראשונה העונה בסיום משחק מטורף לחלוטין שכלל החמצות העונה שאחת-אחת יהיו מועמדות לתחרות החמצת העונה.

כשנותרו ארבעה מחזורים לסיום הפלייאף התחתון, רעננה רחוקה כבר 12 נקודות מקריית שמונה, נגדה הפסידה הערב, ולכן ירדה מעשית לליגת המשנה. עבור אייל לחמן, שרק חתם בחודש שעבר ועל פיו הגיע ל"פרוייקט של ארבעה שבועות", זו ירידת ליגה שישית בקריירה ועבור רעננה מדובר בסיומן של שבע שנים נהדרות מבחינתה בליגה הבכירה, שכללו הגעה עד הפלייאוף העליון והעפלה לחצי גמר גביע המדינה.

המשחק עצמו אמנם לא התעלה לרמה גבוהה בשעה הראשונה, אבל לאחר מכן היה בקצב מסחרר כאשר שתי הקבוצות ניסו להכריע את ההתמודדות ולסבך אחת את השנייה. זה החל בדקה ה-61, אז אחמד עאבד ניסה להפתיע את ניב אנטמן, שעלה מהספסל בדקה ה-44 במקום אסף צור שנפצע, והשוער התעשת ברגע האחרון והדף לקרן. שתי דקות אחר כך, מן העבר השני, יוג'ין אנסה מצא את עצמו בתוך הרחבה ושיגר כדור עוצמתי שברטקוס הדף לקרן בקצות האצבעות.


ירידה שישית בקריירה. אייל לחמן (אודי ציטיאט)
דויד מתיאוס. ערב עצוב לרעננה (אודי ציטיאט)
דויד מתיאוס. ערב עצוב לרעננה (אודי ציטיאט)
עידן שמש. סיום אכזרי לעונה של הקבוצה מהשרון (אודי ציטיאט)
עידן שמש. סיום אכזרי לעונה של הקבוצה מהשרון (אודי ציטיאט)

ההתקפות מצד לצד נמשכו ורגע השיא הגיע בדקה ה-69, אז מאליק פוסטר, מי שזכה לכינוי "מסי הג'מייקני", זכה לכדור רוחב מאיסמעיל ריאן ומכחמישה מטרים בעט למרכז השער וראה את אנטמן מונע שער בטוח – אחת מהחמצות העונה ללא ספק. עברו שתי דקות והפעם פוסטר היה על תקן המבשל למוחמד שכר, אלא שגם האחרון מקרוב הצליח לבעוט על אנטמן וראה את הכדור יוצא לקרן.

בדקה ה-79 הייתה זו רעננה שהייתה קרובה למצוא את הרשת ושניר שוקר הצטרף לרשימת ההחמצות ההזויות: ברטקוס שמט כדור והקשר הפועל רעננה ניצב מרחק שלושה מטרים אלכסונית מהשער, אכבל במקום לבעוט למסגרת פגש רק את הרשת החיצונית. וכמאמר הקלישאה, מי שלא כובש, סופג – בדקה ה-93 הבלם אורי דהן סיים ערבובייה ברחבה בבעיטה שטוחה לפינה הרחוקה והפעם אנטמן נכנע.

הדרמה הגיעה לשיאה עמוק בתוך תוספת הזמן, כאשר אותו דהן ספק דחף ברחבה את החלוץ עידן שמש. השופט הצביע על הנקודה הלבנה, צוות ה-VAR התערב, אך ההחלטה נותרה על כנה ואותו שוקר, מי שרשם החמצה מזעזעת כרבע שעה קודם לכן, בעט כדור שברטקוס הדף וכך ירידתה של הפועל רעננה הפכה לרשמית.

אורי דהן חוגג את השער הדרמטי (אודי ציטיאט)
אורי דהן חוגג את השער הדרמטי (אודי ציטיאט)
שניר שוקר. החמצה שלצערו, הוא לא ישכח (אודי ציטיאט)
שניר שוקר. החמצה שלצערו, הוא לא ישכח (אודי ציטיאט)

ברטקוס שמר על הנקודות עבור ק"ש והוריד את רעננה (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי