בלם מכבי נתניה בעבר: "נכנסתי להלם, בישראל יש המון פוליטיקה בכדורגל"

נילסן (שני משמאל) באימון פתיחת העונה
נילסן (שני משמאל) באימון פתיחת העונה | אודי ציטיאט

הדני תומאס יול נילסן, ששוחרר מ"היהלומים" אחרי חודשיים בלבד, סיפר כיצד הרומן הסתיים מהר מהצפוי: "ניסיתי לדבר והם נעלבו, זה לא היה קשור ליכולות שלי. הגעתי כמו מלך והתייחסו אליי כמו לא יודע מה"

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

לפני כמעט שלוש שנים, ביוני 2017, חתם במכבי נתניה הבלם הדני תומאס יול נילסן. חלפו חודשיים ימים מרגע ההכרזה על הצטרפותו, ליגת העל הייתה רק בתחילתה באותה עונה, ובתום מספר שבועות בהם התנהל מו"מ, הצליחה מכבי נתניה להגיע עמו לסיכום על התרת חוזהו והודיעה על כך בתחילת ספטמבר.

כיום הוא שחקנה של גז מתאן מדיאש הרומנית ועל אף תקופתו הקצרה בישראל והעובדה שלא ערך אפילו הופעה אחת רשמית במדי מכבי נתניה – שם סיפרו כי לא היו מרוצים מגישתו ומיכולתו במשחקי ההכנה ובסופו של דבר שיחררו אותו לבקשתו – בראיון שהעניק הבוקר (ראשון) נשמע שהוא זוכר את ישראל לטובה, את הכדורגל ואת מכבי נתניה קצת פחות.

"מהר מאוד לא הגענו להסכמות. הם בחרו אותי על פני בלמים רבים אחרים בזכות סגנון המשחק שלי, אבל איך שהגעתי לישראל הכל השתנה והייתי בהלם. התאכזבתי מאוד והיה לי קשה להתחיל ככה. זו גם תרבות אחרת מבחינתי, חדשה, וכשניסיתי לדבר ולתקשר איתם, הם קיבלו את זה כעלבון והיחסים בינינו במהרה הפכו לרעים יותר. במשך שלושה שבועות התאמנתי לבד ורק אם היה לי מזל הייתי זוכה להיות "ג'וקר" בתרגולי החזקת כדור באימון. עם הזמן העימות בינינו הלך וגדל וגם התקשורת בישראל החלה לכתוב על זה".

עוד סיפר נילסן באכזבה על אותם ימים: "בישראל יש חוק שלכל קבוצה מותר לרשום רק שישה שחקנים זרים וככל שהזמן חלף והם לא יכלו לרשום מישהו אחר במקומי, דברים החלו להסתדר ואחרי תקופה קשה הגענו לסיכום על התרת החוזה. אני גאה בעצמי שיצאתי מהסיטואציה אחרי זמן קצר ומבחינתי זו הייתה רכבת הרים שאני שמח שיצאתי ממנה בתחושה טובה".


נילסן (שני משמאל) באימון פתיחת העונה ב-2017 (אודי ציטיאט)

המו"מ להתרת חוזהו: "הכל היה קשור לנושאים כספיים, יש שם המון פוליטיקה בכדורגל. היה לי שם חוזה טוב, הייתי המשתכר הבכיר במועדון וזה לא כל כך היה קשור ליכולות שלי ככדורגלן. הכל היה סביב כסף, פוליטיקה והעובדה שיש מגבלת זרים. זה היה מדאיג, כי הגעתי כמו מלך ואחרי זמן קצר התייחסו אליי כמו לא יודע מה".

הבלם שגם נבחן במ.ס אשדוד לאחר השחרור סיכם: "בדנמרק נהוג שאם אתה לא משחק, אתה יכול לגשת למאמן ולשוחח איתו על כך. בישראל לא וכך גם ברומניה. המאמן הוא כמו הבוס שלך בעבודה ואין יותר מדי על מה לדבר. כשאתה מגיע לקבוצה חדשה במדינה חדשה, אתה עוד שחקן ואני חושב שבדנמרק יותר מסתכלים עלייך כעל בן אדם בתחילת הדרך. המנטליות השונה הזו עזרה לי, היא מאתגרת אותך ואני אחד שאוהב לצאת מאיזור הנוחות. נכנסתי להלם בישראל בהתחלה, אבל אלו חוויות ותרבות חדשה שהכרתי. הייתי בישראל זמן קצר, אבל זה מקום שמאוד נהניתי לחיות בו. נכון שזה הסתיים ככה, אבל אני זוכר את ישראל לטובה וגאה בעצמי שהצלחתי להרים את עצמי אחרי מה שקרה שם".


יול נילסן מוצג. אפילו לא זכה לערוך משחק רשמי (מכבי נתניה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי